قسمت 60: AMA | پریود، تمرین مقاومتی و افتادگی پوست


https://www.youtube.com/watch?v=E0QH_5pRgDo

خلاصه قسمت

در این قسمت، دکتر ویکهام سیموندز و میشل کندی، NP-C، به سوالاتی در مورد ردیابی کالری، کانتورینگ بدن و اثرات فیزیولوژیکی افزایش یا کاهش وزن بر توانایی ساخت توده عضلانی و چرخه قاعدگی پاسخ دهید.

برترین خوراکی ها

  • “به جای پشیمانی خود را برای موفقیت آماده کنید.”
    – [Michelle Kennedy, NP-C]
  • بسیاری از ما با سنت‌های خاصی بزرگ می‌شویم، و غذا تقریباً در هر سنت دخیل است… این بدان معنا نیست که نمی‌توانید سنت‌های جدیدی را شکل دهید.»
    – [Michelle Kennedy, NP-C]

نکات برجسته اپیزود

  • [04:39] زمانی که PMS دارم واقعاً در تلاشم تا در کسری کالری خود باقی بمانم. برای مهار گرسنگی چه کنم؟
  • [07:26] وقتی برای غذا خوردن بیرون می‌روم، مطمئن نیستم که چگونه کالری‌هایم را دنبال کنم، مخصوصاً از رستوران‌های محلی، توصیه‌ای دارید؟
  • [10:26] باید دوباره شروع کنم، اجازه دادم استرس بر غذا خوردنم تسلط پیدا کند و فشار خونم بالا رفته است. چگونه دوباره به مسیر درست برگردم؟
  • [11:18] من از غذا استفاده کرده ام تا به من کمک کند احساساتم را برطرف کنم. از چه چیزهایی می توانم برای جایگزینی آن عادت استفاده کنم، و چگونه توصیه می کنید آن را انجام دهم؟
  • [17:02] از زمانی که شروع به کاهش وزن کردم، متوجه شدم صورتم افتاده است. من عاشق کاهش وزن و خرید لباس های بیشتر هستم اما نمی دانم برای صورتم چه کنم.
  • [19:28] درباره کانتورینگ بدن
  • [20:48] از زمانی که شروع به کاهش وزن کردم پریودهای من عجیب بوده است. آیا باید نگران باشم؟ آیا این طبیعی است؟
  • [22:27] آیا می توانید داروهایی مصرف کنید که باعث کاهش وزن می شوند در حالی که از داروهایی استفاده می کنید که باعث افزایش وزن می شوند؟
  • [24:37] آیا می توانم همزمان عضلات بسازم و وزن کم کنم. چقدر دشوار است، و چگونه می توانم آن را انجام دهم؟

یادداشت های قسمت

وقتی علائم پیش از قاعدگی را دارم، واقعاً برای حفظ کمبود کالری خود تلاش می کنم. برای مهار گرسنگی چه کنم؟

این دوره می تواند برای زنان چالش برانگیزتر باشد، زیرا معمولاً با گرسنگی بیشتری همراه است. بنابراین، تهیه یک هفته قبل از آن زمان با دریافت پروتئین، خوردن چربی سالم و هیدراته ماندن مفید است. همه اینها به کنترل هوس کمک می کند. علاوه بر این، نه تنها کالری، بلکه نحوه واکنش بدن به غذا نیز به کیفیت غذا بستگی دارد.

وقتی برای غذا خوردن بیرون می روم، مطمئن نیستم که چگونه کالری هایم را ردیابی کنم، به خصوص از رستوران های محلی. آیا توصیه ای داری؟

شاید بهتر باشد در چنین شرایطی کالری را ردیابی نکنید. تقریباً غیرممکن است که کالری غذای سرو شده را بدانید. رویکرد بهتر، کنترل سهم است، که در آن شما عمداً فقط برخی از غذاهایی را که می‌خواهید در اختیار دارید و حتی بقیه را کاملاً حذف می‌کنید.

باید دوباره شروع کنم، اجازه دادم استرس بر غذا خوردنم تسلط پیدا کند و فشار خونم بالا رفته است. چگونه دوباره به مسیر درست برگردم؟

در این شرایط، چیزها می تواند بسیار خاص برای فرد باشد. در این مورد، توصیه می کنیم یک قرار ملاقات با ما تعیین کنید تا بتوانیم در مورد پرونده خاص شما کار کنیم.

من از غذا استفاده کرده ام تا به من کمک کند احساساتم را برطرف کنم. از چه چیزهایی می توانم برای جایگزینی آن عادت استفاده کنم، و چگونه توصیه می کنید آن را انجام دهم؟

زمانی که غذاهای پر کالری و قند می خوریم، یک مرکز پاداش در مغز ما روشن می شود. این اثر یک داروی اعتیاد آور را تکرار می کند. اولین قدم این است که نقش غذا را در احساسات خود بشناسید و به دنبال آن فعالیت‌های جایگزین سالمی را پیدا کنید که می‌تواند آن احساساتی را که از آن لذت می‌برید بازآفرینی کند.

علاوه بر این، ایده بدی است که چنین غذاهای ناسالمی را در خانه انباشته کنید، زیرا بدانید که اغلب زمانی که از نظر عاطفی ضعیف هستید، دوباره از آنها استفاده می کنید.

از زمانی که شروع به کاهش وزن کردم، متوجه شدم صورتم افتاده است. من عاشق کاهش وزن و خرید لباس های بیشتر هستم، اما نمی دانم برای صورتم چه کنم.

مراجعه به مرکز کانتورینگ بدن برای دریافت مشاوره رایگان و ارزیابی بهترین گزینه ها برای شما بسیار توصیه می شود.

کانتورینگ بدن یک روش غیرجراحی است که برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند بسیار موثر است اما برای افرادی که وزن کم نمی کنند بی اثر است. کانتورینگ بدن به سفت شدن و سفت شدن بدن کمک می کند. یک جایگزین CoolSculpting است، اما این دردناک است.

از زمانی که شروع به کاهش وزن کردم پریودهای من عجیب بوده است. آیا باید نگران باشم؛ آیا این طبیعی است؟

در حالی که این می تواند بسیار طبیعی باشد، گرفتن نظر حرفه ای از یک متخصص پزشکی توصیه می شود. ممکن است به دلیل شرایط پزشکی مانند PCOS یا جریان نامنظم قاعدگی باشد. با این حال، کاهش وزن ممکن است نظم جریان را در سایر بیماران بهبود بخشد.

علت دیگر این است که گاهی اوقات بدن فقط سعی می کند خود را با کاهش وزن وفق دهد. در موارد دیگر، تغییرات هورمونی ناشی از کاهش وزن بر هورمون هایی که چرخه قاعدگی طبیعی را تنظیم می کنند، تأثیر می گذارد و باعث بی نظمی قاعدگی می شود.

آیا می توانید داروهایی مصرف کنید که باعث کاهش وزن می شوند در حالی که از داروهایی استفاده می کنید که باعث افزایش وزن می شوند؟

بله، و حتی ممکن است وزن کم کنید. برخی از داروها افزایش وزن را به عنوان یک عارضه جانبی دارند. از این رو، استفاده از داروهای کاهش وزن می تواند به کنترل وزن شما کمک کند.

مطب ما «ارزیابی‌های متابولیک» را ارائه می‌کند، که در آن داروهای شما را بررسی می‌کنیم، داروهایی را که می‌توانند باعث افزایش وزن شوند شناسایی می‌کنیم و سپس در صورت امکان آنها را به داروهای جایگزین تغییر می‌دهیم.

آیا می توانم همزمان عضلات بسازم و وزن کم کنم. چقدر دشوار است، و چگونه می توانم آن را انجام دهم؟

چاقی می تواند فیزیولوژی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، چنین فردی احتمالاً در مقایسه با افرادی که هنوز اثرات فیزیولوژیکی افزایش وزن را تجربه نکرده است، زمان سخت تری برای عضله سازی در حین کاهش وزن خواهد داشت.

رژیم غذایی یکی از جنبه های مهم کاهش وزن است. جنبه مقاومتی تمرین را می توان با دستیابی به اهداف کاهش وزن اضافه کرد. به جای کالری و کربوهیدرات بالا، پروتئین چیزی است که برای ساخت توده عضلانی لازم است.

قابل ذکر است، افرادی که چاق بوده اند بعد از یک تمرین شدید گرسنگی بیشتری را تجربه می کنند که می تواند کاهش وزن را دشوار کند.