استراتژی های موثر برای رژیم کتوژنیک که می توانید از امروز استفاده کنید

در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغز و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد. ماهی قزلآلا، ساردین، ماهی خالمخالی و سایر ماهیهای چرب سرشار از چربیهای امگا۳ هستند که مشخص شده در افراد دارای اضافه وزن و چاقی باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین میشوند. وضعیت کتوزیس به دلیل افزایش مصرف چربیها و کاهش مصرف کربوهیدرات باعث کاهش سطح انسولین در بدن میشود. همچنین به گفته محققان این رژیم موجب کاهش وزن و کاهش غلظت تریگلیسریدها در بدن میشود. علاوهبر این، ممکن است میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکم شود.

تخممرغ یکی از غذاهای سالم و پرکاربرد روی کره زمین است. اگرچه زرده تخممرغ سرشار از کلسترول است، اما مصرف آن سطح کلسترول خون را در بیشتر افراد افزایش نمیدهد. افزایش کتونها به همراه پایین آمدن سطح انسولین دو دلیل اصلی فواید بسیار زیاد رژیم کتوژنیک برای سلامتی میباشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک؛ رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند. این کار منیزیم را بیشتر می کند و این متخصص تغذیه کتوژنیک مشکل حل میشود.

همچنین این دانه خاصیت ضد آندروژنی هم دارد که باعث کاهش هورمونهای جنسی مردانه در خانمها میشود. با این حال، چندین مطالعه بزرگ نشان داده است که برای اکثر افراد، چربی اشباع با بیماری قلبی ارتباط ندارد. رژیم گیاهخواری چربی کمتری دارد و از لحاظ فیبر و سبزیجات، غنی است. این رژیم معمولاً منجر به کاهش مصرف میوهها و سبزیجات، که منابع مهمی از ویتامینها، مواد معدنی و فیبر هستند، میشود.و این موضوع ممکن است سلامت روده ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، رژیم کمکربوهیدرات کتو ممکن است خطر را برای این افراد افزایش دهد. هنگامی که از رژیم کتو پیروی می کنید، بدن شما وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز می شود که در آن به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می کند.

علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند. در اینجا شمارش کربوهیدرات برای ۲۸ گرم برخی از آجیلها و دانههای محبوب آورده شده است. آجیلها در هر ۲۸ گرم، میتوانند تا ۸ گرم کربوهیدرات خالص فراهم کنند. ۲۸ گرم پنیر چدار دارای ۱ گرم کربوهیدرات ، ۶٫۵ گرم پروتئین و مقدار کافی کلسیم است.

روغن زیتون خالص سرشار از چربیهای اشباع نشده و آنتیاکسیدانهای سالم برای قلب است. این ویژگیها روغن زیتون را برای درست کردن سس سالاد، سس مایونز و افزودن به غذاهای پخته شده ایدهآل میکند. هرکدام به تنهایی میتوانند یک میان وعده خوشمزه درست کنند. با این تفاسیر، با توجه به عوارضی که در بالا ذکر کردیم، اگر دارای بیماریهای زمینهای هستید یا در دوران بارداری و شیردهی قرار دارید، حتما قبل از دریافت رژیم کتوژنیک گیاهخواری با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید.

این رژیم از سالهای بسیار قبل در میان بسیاری از ادیان و مذاهب و کشورها وجود داشته بهترین دکتر کتوژنیک است. استفاده از سبزیجات در لیست برنامه غذایی به دلیل دارا بودن خواص زیاد آنها، ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کنند. در ادامه، راهنمای جامع رژیم غذایی کتو برای افراد تازهکار ارائه میشود. برخی از مطالعات نشان میدهند که رژیم کتو میتواند به کاهش وزن کمک کند، سلولهای سرطانی را در برابر شیمیدرمانی و پرتودرمانی آسیبپذیرتر کند و سطح قند خون را در افراد دیابتی کاهش دهد. علاوهبر این، مصرف پتاسیم بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا استفاده از رژیم کتوژنیک راحتتر باشد.

آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. بسیاری از سبزیجات، حاوی کربوهیدرات خالص بسیار کمی هستند. کاهش مصرف سبزیجات، میوهها و غلات سبوس دار هم میتواند خطر ابتلا به یبوست را افزایش دهد. با این حال، مصرف یک وعده سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی، سیبزمینی هندی شیرین یا چغندر میتواند کل کربوهیدرات دریافتی یک روز شما را افزایش دهد.

در این رژیم اجازه ندارید از گوشت حیواناتی غیر از حیوانات دریایی استفاده کنید، در نتیجه مصرف گوشت مرغ یا گاو و گوسفند ممنوع است. بسیاری از انواع غذاهای دریایی فاقد کربوهیدرات یا کربوهیدرات بسیار کمی هستند. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامینهای گروه B و چندین ماده معدنی مهم میباشند.

به این دلیل که نوع تغذیه دام در کیفیت گوشت آن مؤثر میباشد و حیواناتی که علوفه میخورند، گوشت با مقادیر بیشتری چربی امگا۳، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدان نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات تولید میکنند. همچنین این رژیم برای اختلالات عصبی و مشکلات متابولیسمی مانند دیابت نوع دو هم فوایدی دارد. با این حال، برای استفاده در افراد مبتلا به مشکلات ژنتیکی خاصی که بر متابولیسم اسیدهای چرب تأثیر میگذارند، بی خطر نیست. علاوهبر این، سبزیجات چلیپایی هم مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گلکلم با کاهش سرطان و خطر بیماریهای قلبی مرتبط هستند. با توجه به اینکه پنیر سرشار از چربی اشباع است و تحقیقات نشان داده است که چربیهای اشباع خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهند، اما در حقیقت برخی مطالعات نشان میدهد که پنیر میتواند به محافظت در برابر بیماریهای قلبی کمک نیز کند.

با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است . مثل زمان هایی که بعد از مسابقات سنگین نیاز به ریکاوری دارم. این در حالی است که اگر ساعات روزهداری را حذف کنیم، بدن نه تنها انرژی جذب شده را مصرف نمیکند، بلکه اضافه بر نیاز بدن را به صورت قند و چربی انبار خواهد کرد. علاوهبراین، قرار گرفتن در حالت کتوز -زمانی که بدن بهجای کربوهیدرات، چربی میسوزاند- نیاز به مایعات را افزایش میدهد.

کاهش وزن سریع: رژیم کتو باعث محدود شدن مصرف کالری و افزایش سوخت و ساز چربی میشود. قبل از شروع این رژیم، بهتر است با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا شما را در نظارت بر رژیم کتو و تأثیر آن بر سلامتی شما راهنمایی کند. علاوهبر این، خوردن مرتب پنیر ممکن است به کاهش از دستدادن توده عضلانی و قدرت ناشی از افزایش سن کمک کند. علاوهبر این، ممکن است به بهبود نشانگرهای سلامت قلب کمک کنند. به علاوه، چربیهای حیوانی غنی ترین منابع ویتامین K2 برای سلامت قلب هستند که بسیاری از افراد دچار کمبود آن هستند. مطالعهای ۱۲ هفتهای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف میکنند، در مقایسه با سایرین، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه میکنند.

کربوهیدرات خالص موجود در سبزیجات غیرنشاستهای از ۱ تا ۸ گرم در هر فنجان است. سبزیجات غیرنشاستهای دارای کالری و کربوهیدرات کم هستند و همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی دیگر میباشند. یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است.

دریا: من یک دختر ۲۴ ساله هستم که وزنم ۶۳ کیلو بوده است. روغن نارگیل سرشار از MCT است که میتواند تولید کتون در بدن را افزایش دهد. در واقع، در رژیم کتوژنیک منبع سوخت و ساز بدن شما از کربوهیدرات و قند، به چربیهای سبکتر تغییر پیدا میکند که میتواند تا حد زیادی بر افزایش سلامتی شما نیز اثرگذار باشد! همچنین نصف لیوان (۱۰۵ گرم) پنیر کاتیج، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین را فراهم میکند. ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. یک نصف لیوان (۱۰۵ گرم) ماست ساده یونانی، ۴ گرم کربوهیدرات و ۹ گرم پروتئین را تأمین میکند.

این شامل آنتیاکسیدانهای لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشمها کمک میکند. توت سرشار از مواد مغذی است که ممکن است خطر بیماری را کاهش دهد. علاوهبر این، مصرف مکرر ماهی با کاهش خطر بیماری و بهبود سلامت شناختی مرتبط است. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن مرتبط است. با این حال، هر دو را میتوان با آجیل خردشده، دارچین یا سایر ادویهها نیز ترکیب کرد تا یک درمان سریع و آسان با رژیم کتو حاصل شود.

اما در مورد سبزیجات و گیاهان دیگر که حاوی فیبر میباشند، بدن شما مانند سایر کربوهیدراتها آنها را هضم و جذب نمیکند. علائم این آنفولانزا بسیار شبیه به آنفولانزای عادی است که اغلب به دلیل عدم سازگاری بدن با کم شدن کربوهیدراتها به وجود میآید. به عبارت دیگر، هر مولکول Amperage برای بدن سودمند است! با این حال، مصرف پروتئین و سطوح بالای کتون ممکن است به به حداقل رساندن از دست دادن عضلات کمک کند، به خصوص اگر وزنه بردارید. نتایج یک مطالعه در مورد مردانی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل میخوردند نشان داد که به طور متوسط ۲٫۵ سانتیمتر از کمر خود را بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی خود از بهترین دکتر کتوژنیک دست دادند.

به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد. برای وارد شدن بدن به مرحله کتوز اقدامات دیگری هم لازم است. از آنجا که در دمای بالا به اندازه چربیهای اشباع پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختهشدن به غذاها اضافه کنید. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص، حاوی کربوهیدرات نیست. اسید چرب اصلی موجود در روغن نارگیل، اسیدلوریک است که یک چربی با زنجیره طولانیتر میباشد. علاوهبر این، روغن زیتون فرابکر دارای مقدار زیادی آنتیاکسیدان است که به فنول (اسید فنیک) معروف است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دکتر رژیم کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.