10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم کم کربوهیدرات سالها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها کلسترول را افزایش می دهند و میزان چربی بالای آنها باعث بیماری قلبی می شود. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند بوده و برای سلامتی مفید است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن بیشتر می شود ، بلکه باعث بهبود اساسی عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده سلامت رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کتوژنیک را ارائه می دهد.

  1. رژیم کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

اشتها بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طی یک رژیم غذایی سخت احساس درماندگی کنند و در نهایت تسلیم شوند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کمتر به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. مطالعات مستمر نشان می دهد که افرادی که کربوهیدرات کمی دارند و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم کم کربوهیدرات منجر به کاهش سریع وزن می شود

ساده ترین و م effectiveثرترین راه برای کاهش وزن ، متوقف کردن کربوهیدرات ها است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند در زمان کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند وزن بیشتری از دست می دهند ، اگرچه در رژیم کم چربی آنها به طور فعال کالری می سوزانند. دریافت ها را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش مقدار اضافی آب ، انسولین در بدن شما می شود و این منجر به کاهش سریع وزن در یکی دو هفته اول می شود.

در مطالعه ای که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده است ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 بار بیشتر بدون گرسنگی وزن خود را کاهش می دهند.

مطالعه بر روی بزرگسالان چاق نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم معمولی به طور موثر وزن را به مدت شش ماه کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از شکم شما خواهد بود

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیستند. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت و خطر بیماری شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی بدن وجود دارد ، یکی چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی احشایی است که در حفره شکم ذخیره می شود که حاوی این نوع چربی در افراد دارای اضافه وزن است.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، اکثر افراد چربی که در رژیم کم کربوهیدرات از بین می روند ، به نظر می رسد از حفره شکمی ناشی می شود. با گذشت زمان ، این امر خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما قرار دارند. به خوبی ثابت شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا عوامل بسیار خطرناکی برای ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. محرک اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، استفاده از کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، به وضوح می توانند شاهد افت شدید سطح تری گلیسیرید خون باشند. از سوی دیگر ، رژیم غذایی کم چرب معمولاً باعث افزایش تری گلیسیرید می شود.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یک راه عالی برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم کم کربوهیدرات چربی بالایی دارد.

بنابراین تعجب آور نیست که در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات سطح HDL به طور چشمگیری افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً فقط افزایش یا کاهش یا حتی کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ها باعث کاهش قند خون و مقاومت به انسولین می شود.

برخی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد افراد مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون را پس از 6 ماه متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از ایجاد تغییرات در کربوهیدرات ها با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک راه موثر برای کاهش فشار خون است که خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد و به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با بیماری های قلبی عروقی و خطر دیابت است. در واقع ، سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان همه این پنج نشانه بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، وضعیت سندرم متابولیک تقریباً از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. نکته مهم اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. رژیم کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که تعداد کل ذرات LDL را در خون کاهش می دهد. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات ها ممکن است وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان بسیاری از اختلالات مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند آن نوع قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز می سازد. در عین حال ، بیشتر مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم های کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند ، بیش از 50 reduction کاهش تشنج داشتند ، در حالی که 16 had هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

سرانجام

در علم تغذیه ، موارد کمی در مورد مزایای بی نظیری که رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی دارد گزارش شده است. این رژیم نه تنها می تواند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشد ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش می دهد ، روند کاهش وزن را بهبود می بخشد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. اگر به فکر بهبود سلامتی خود هستید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا نازی

منبع:

healthline.com



Source link

دیدگاهتان را بنویسید