نکات جس برای داشتن روحیه متعادل


دانستن اینکه افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و برآورد شده است که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است ، یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود که رقم واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نمی شوند. در بحبوحه همه گیری جهانی ، اختلالات فزاینده ای مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که همه آنها به هم مرتبط هستند و می توانند در علائم افسردگی نقش داشته باشند ، در سراسر جهان برجسته تر می شود. Lifeline اخیراً در 58 سال گذشته با 50٪ افزایش تماس به بالاترین حد خود رسیده است-این نشان می دهد که ما از نظر سلامت روانی در چه وضعیتی هستیم.

من برای کشمکش های خودم با سلامت روانی گشوده ام و این چیزی است که من واقعاً هیجان زده هستم در مورد آن صحبت کنم ، از یکدیگر حمایت کنم و انگ را در مورد این موضوع برطرف کنم. در طول سفر شفابخش خودم ، لیستی از شیوه ها و ابزارهای خودم را تهیه کرده ام که واقعاً به من در دوران سخت کمک کرده و روحیه ام را متعادل کرده است. امیدوارم این مورد نیز به شما کمک کند.

سطح استرس من را مدیریت کنید

این کلید یک روحیه سالم و متعادل است. 8-9 ساعت خواب (ضروری) ، 10 دقیقه تمرینات تنفسی و پیاده روی در طبیعت هر روز واقعاً استرس من را کاهش داده و روحیه ام را بالا می برد.

همه آن ماکروهای مهم را بخورید

خلق و خوی پایین می تواند با کاهش قند خون همراه باشد. اطمینان از مصرف کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات به آرامی در هر وعده غذایی به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند که می تواند از خلق و خوی پایدار پشتیبانی کند. در این یادداشت ، از مصرف قند/کربوهیدرات تصفیه شده خود آگاه باشید زیرا آنها می توانند باعث کاهش قند خون شوند که بر روحیه شما تأثیر می گذارد.

چربی و پروتئین سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید سالم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین پشتیبانی کنند. مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

مراقب الکل باشید

جامعه من می داند که من همه چیز در مورد تعادل هستم ، این بدان معناست که من دوست دارم از الکل به صورت آگاهانه و معتدل لذت ببرم. شراب فرانسوی و کوکتل های جین از من هستند. با این حال ، ما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند یک اثر افسردگی داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که چگونه به الکل واکنش نشان می دهید و عادت را متناسب با آن تنظیم کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما بیشتر از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا کردن در دریا

هر بار روحیه ام را بالا می برد! یا پیاده روی در هوای تازه روحیه را نیز بالا می برد.

محدودیت های رسانه های اجتماعی

این بسیار بسیار مهم است. من معتقدم که سیل اطلاعات و مقایسه ها در رسانه های اجتماعی می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی مغز و در نتیجه بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را قبل از ساعت 830 شب خاموش کنم. من حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف کردم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و عزیزان

این همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، گفتن “نه” گفتن به تنظیمات اجتماعی در هنگام احساس خستگی یا فشار زیاد مهم است.

به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، پشتیبانی در دسترس است

بدانید که هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شماست. اگر افکار مضری را تجربه می کنید ، ما شما را تشویق می کنیم که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) از متخصصان کمک بگیرید. ارسال عشق و توجه فراوان به شما

ارجاع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زردچوبه (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018 ؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به عوامل استرس زای روانی در بزرگسالان سالم: تصادفی ، دوسوکور ، گروه موازی ، کارآزمایی بالینی. خانه تغذیه 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایعبه ژنو: پیش بینی سلامت جهانی (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی خفیف: مشخصات خطر ، ناتوانی عملکردی ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J اختلال تأثیر. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید