رژیم غذایی کینس تاکینز چیست؟ دکتر. هر آنچه که باید در مورد رژیم اتکینز بدانید


رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که اغلب برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. در طول 12 سال گذشته ، بیش از 20 مطالعه نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات ، مانند رژیم دکتر اتکینز ، در صورت عدم نیاز به شمارش کالری ، تأثیر زیادی بر کاهش وزن و بهبود سلامت جسمانی دارد.

رژیم اتکینز چیست؟

“طراحی شده توسط دکتر روبرت سی اتکینز. کتاب او در سال 1972 در مورد رژیم تاکین 197 پرفروش ترین کتاب سال شد.

دکتر اتکینز دقیقاً بر رژیم هایی تمرکز کرد که به عنوان ناسالم و ناسالم شناخته شده بودند ، مانند چربی های اشباع شده. اما امروزه تحقیقات جدید نشان می دهد که چربی اشباع شده بی خطر است.

تحقیقات زیادی در مورد رژیم اتکینز انجام شده است که نشان می دهد این رژیم در مقایسه با رژیم کم چربی منجر به کاهش وزن بیشتر و بهبود قند خون ، تری گلیسیریدها ، کلسترول خوب HDL و سایر عوامل بهداشتی می شود.

تحقیقات همچنین نشان داده است که رژیم غذایی پرچرب کلسترول متوسط ​​LDL را افزایش نمی دهد. البته برخی از افراد افزایش کلسترول بد را مشاهده کرده اند.

نتیجه رژیم کم کربوهیدرات ، کاهش کربوهیدرات و مصرف زیاد پروتئین است. به عبارت دیگر ، بدون اینکه به آن فکر کنید ، کالری کمتری می سوزانید.

رژیم اتکینز دارای 4 مرحله است

رژیم اتکینز چیست؟

  • مرحله 1 (مقدمه)کمتر از 20 گرم کربوهیدرات روزانه به مدت 2 هفته استفاده کنید. شما باید غذاهای پرچرب ، پروتئین بالا و سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این یک ضربه عالی برای شروع کاهش وزن است.
  • مرحله 2 (تراز)به تدریج آجیل ، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقدار کمی میوه در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • مرحله 3 (بهینه سازی): با حرکت به سمت وزن ایده آل ، کربوهیدرات های رژیم غذایی خود را کمی افزایش دهید. تا زمانی که میزان کاهش وزن کاهش نیافته باشد.
  • مرحله 4 (تثبیت وزن)در این مرحله می توانید کربوهیدرات های سالم مصرف کنید زیرا باعث افزایش وزن نمی شود.

البته این مراحل کمی پیچیده هستند و ممکن است لازم نباشند. به طور کلی ، تا زمانی که برنامه رژیم غذایی زیر را دنبال می کنید ، باید بتوانید وزن خود را کاهش دهید یا آن را ثابت نگه دارید.

برخی از افراد اولین قدم را رعایت نمی کنند و مقدار زیادی سبزی و میوه را از ابتدا در رژیم غذایی خود قرار می دهند. این روش همچنین می تواند مثر باشد.

دیگران ترجیح می دهند به طور دائم در مرحله اول بمانند. این روش رژیم “بسیار کم کربوهیدرات” نامیده می شود.رژیم کتوژنیک“معروف است.

غذاهایی که نباید بخورید

رژیم دکتر اتکینز

در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید در رژیم اتکینز از آنها اجتناب کنید.

  • قند: آب میوه ، شربت ، کیک ، شکلات ، بستنی و غیره
  • غلات: گندم ، چاودار ، جو ، برنج.
  • روغن های گیاهی: روغن ذرت ، روغن سویا ، روغن دانه کتان ، روغن کانولا و بسیاری از روغن های دیگر.
  • چربی های ترانس: معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود و در جدول مواد تشکیل دهنده به عنوان “هیدروژنه” ذکر شده است.
  • رژیم کم چربی و رژیم غذایی: این غذاها معمولاً سرشار از قند هستند.
  • سبزیجات دارای کربوهیدرات بالا: هویج ، چغندر و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است).
  • میوه های دارای کربوهیدرات بالا: موز ، سیب ، پرتقال ، گلابی ، انگور (فقط در مرحله اول ممنوع است).
  • نشاسته: سیب زمینی ، سیب زمینی (فقط در مرحله اول ممنوع است).
  • لوبیا: عدس ، لوبیا ، نخود فرنگی و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است).

غذاهایی که می خورید

عوارض جانبی رژیم اتکینز

در رژیم غذایی Kins Tuckins ، شما باید رژیم غذایی خود را بر اساس این غذاهای سالم تنظیم کنید.

  • گوشت: انواع قسمت های گوشت گاو ، گوسفند و مرغ.
  • ماهی و غذای دریایی: ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، سفید ، ساردین و غیره.
  • تخم مرغ: تخم مرغ های سالم تخم مرغ های غنی شده با امگا 3 یا محلی هستند.
  • سبزیجات کم کربوهیدرات: کلم ، اسفناج ، کلم بروکلی ، مارچوبه ، سبزیجات و موارد دیگر.
  • لبنیات پرچرب: کره ، پنیر ، خامه ، ماست پرچرب.
  • آجیل و دانه ها: بادام ، گردو ، تخمه آفتابگردان و …
  • چربی های مناسب: روغن زیتون فوق بکر ، روغن نارگیل ، آووکادو و روغن آووکادو.

تا زمانی که منبع پروتئین و چربی های سالم از جمله سبزیجات و آجیل بخورید ، وزن خود را کاهش می دهید.

نوشیدنی

در اینجا چند نوشیدنی وجود دارد که می توانید در رژیم دکتر اتکینز بنوشید.

  • اب: مثل همیشه ، آب باید نوشیدنی اصلی شما باشد.
  • قهوه: مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است و یک نوشیدنی سالم است.
  • چای سبز: یک نوشیدنی بسیار سالم.

غذاهایی بخورید که مجاز به خوردن آنها هستید

رژیم اتکینز و لاغری

غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانید در رژیم اتکینز مصرف کنید. مانند بیکن ، خامه ، پنیر و شکلات تلخ. اگر این غذاها به دلیل رژیم پر کالری چاق تلقی می شوند.

اما در رژیم کم کربوهیدرات ، بدن شما شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی می کند ، اشتها را کاهش می دهد و خطر پرخوری و افزایش وزن را کاهش می دهد.

پس از اتمام اولین مرحله ، می توانید کربوهیدراتهای سالم را به تدریج اضافه کنید

برخلاف تصور بسیاری ، رژیم اتکینسون بسیار انعطاف پذیر است. شما باید مصرف کربوهیدرات خود را فقط در 14 روز اول کاهش دهید.

پس از دو هفته ، می توانید کربوهیدراتهای سالم مانند سبزیجات ، میوه ها ، کربوهیدرات بیشتری را به حبوبات و غلات سالم مانند جو دوسر و برنج را به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با این حال ، ممکن است در طول زندگی نیاز به خوردن کمتر داشته باشید. حتی اگر به وزن ایده آل خود رسیده اید.

اگر شروع به خوردن همان غذاهایی کنید که قبل از رژیم غذایی مصرف کرده اید ، وزن از دست رفته را دوباره به دست خواهید آورد. این امر نه تنها در مورد رژیم اتکینز بلکه در مورد سایر رژیم ها صادق است.

آیا گیاهخواران می توانند از رژیم اتکینز پیروی کنند؟

جیم لاگری اتکینز

این امکان وجود دارد که گیاه خواران و حتی گیاهخواران از رژیم اتکینز پیروی کنند ، اما این روند کمی دشوارتر می شود.

برای دریافت پروتئین می توانید غذاهای مبتنی بر پروتئین سویا بخورید و انواع آجیل و آجیل را با آنها بخورید. روغن نارگیل و روغن زیتون منابع عالی چربی های گیاهی سالم هستند.

افرادی که رژیم لاکتو و تخم گیاهی دارند (گیاهخوارانی که از برخی محصولات حیوانی مانند تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کنند) ممکن است تخم مرغ ، پنیر ، کره ، خامه و سایر محصولات لبنی پرچرب را در رژیم دکتر اتکینز قرار دهند.

از رژیم اتکینز در 14 روز اول نمونه بگیرید

از رژیم اتکینز به مدت 14 روز نمونه بگیرید

در اینجا نمونه ای از رژیم اتکینز در 14 روز اول آورده شده است. این برنامه رژیم غذایی برای “مرحله اول رژیم” مناسب است. در مراحل بعدی رژیم Kins Tuckins ، شما باید سبزیجات و میوه هایی که کربوهیدرات بالایی دارند را در این برنامه قرار دهید.

شنبه

  • صبحانه: نصف با سبزیجات سرخ شده در روغن زیتون
  • ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت آجیل به مزه
  • شام: گوشت یا استیک مرغ با سبزیجات

یکشنبه

  • صبحانه: تخم مرغ و بیکن
  • ناهار: مرغ و سبزیجات مانده از شب قبل
  • شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات و کره

دوشنبه

  • صبحانه: املت سبزیجات سرخ شده در کره
  • ناهار: سالاد میگو و روغن زیتون
  • شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده با سبزیجات

سهشنبه

  • صبحانه: نصف و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل
  • ناهار: بقیه گوشت و سبزیجات رنده شده از شب قبل
  • شام: ماهی با کره و سبزیجات

چهار شنبه

  • صبحانه: تخم مرغ و سوسیس
  • ناهار: سالاد مرغ با یک مشت آجیل به مزه
  • شام: گوشت کبابی با سبزیجات

پنج شنبه

  • صبحانه: املت سبزیجات در کره
  • ناهار: گوشت کبابی باقی مانده از دیشب
  • شام: تغذیه مرغ و سبزیجات

جمعه

  • صبحانه: سوسیس تخم مرغ
  • ناهار: مرغ و سبزیجات مانده از شب قبل
  • شام: بال مرغ کبابی با سس سالسا و سبزیجات کبابی

مطمئن شوید که انواع سبزیجات را در وعده غذایی خود قرار دهید.

میان وعده های سالم حاوی کربوهیدرات کم است

رژیم لاغری اتکینز

اکثر افرادی که رژیم اتکینز دارند گرسنه نیستند و نمی توانند بیش از دو یا سه وعده غذایی در روز بخورند. اما اگر هنگام غذا خوردن احساس گرسنگی می کنید ، می توانید از این غذاهای کم کربوهیدرات به جای غذاهای دارای نشاسته یا قند بالا استفاده کنید.

  • تخم مرغ آب پز
  • چند تکه پنیر
  • چند ورقه سوسیس
  • یک مشت بادام زمینی
  • ماست یونانی
  • خامه تازه و توت فرنگی
  • میوه ها (بعد از مرحله اول)
  • هویج (مقدار کمی در مرحله اول)

چگونه با رژیم اتکینز در خانه غذا بخوریم؟

کتاب اتکینز

در حقیقت ، رفتن به رستوران برای کسانی که رژیم اتکینز را رعایت می کنند بسیار آسان تر است.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده و برنج ، سبزیجات اضافی سفارش دهید.
  2. ماهی ، گوشت یا مرغ کبابی یا کبابی سفارش دهید.
  3. از روغن زیتون ، کره یا سس سالم همراه غذا استفاده کنید.

یک لیست خرید ساده برای رژیم اتکینز

رژیم اتکینز

خرید از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای یک گزینه عالی است زیرا هر غذایی که پیدا کنید معمولاً در آنجا یافت می شود. استفاده از غذاهای ارگانیک اجباری نیست ، اما سعی کنید با توجه به بودجه خود غذاهای فرآوری شده و غیر ارگانیک مصرف کنید.

  • گوشت: گوشت رنده شده ، مرغ ، دنده ، بیکن.
  • ماهی: ماهی قزل آلا ، قزل آلا ، سفید.
  • میگو.
  • تخم مرغ
  • تجارت لبنیات: ماست یونانی ، خامه ، کره ، پنیر.
  • سبزیجات: اسفناج ، سیاه ، کلم سفید ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، گل کلم ، پیاز ، مارچوبه.
  • مهره: بادام ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو.
  • میوه: سیب ، گلابی ، پرتقال ، توت فرنگی.
  • آووکادو
  • روغن نارگیل خوراکی.
  • روغن زیتون و فوق بکر.
  • شکلات تلخ.
  • ادویه جات و چاشنی ها: نمک دریا ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، دارچین ، سیر ، جعفری.

توصیه می کنیم یخچال و کابینت خود را از هرگونه غذای ناسالم خالی کنید و از بستنی ، نوشابه ، غلات صبحانه ، نان ، آب میوه ها ، شکر ، شکر ، آرد گندم و آرد گندم استفاده کنید.

رژیم اتکینز یک درمان م effectiveثر برای چربی سوزی و کاهش وزن است و از آن پشیمان نخواهید شد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید