رژیم افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد به دلیل ترس از چاقی ممکن است وزن خود را افزایش دهند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کنید ، پس قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. راه های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله ، ما می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز دارید؟

بدن شما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیتهای عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن از منابع خود برای زنده ماندن استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان نسبت به 500 گرم مرغ اثر چربی بخشی بیشتری دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب حاوی 0 کالری است.

به طور مشابه ، بسته به گروهی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی کربوهیدراتها از همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، اکیداً توصیه می شود که کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانید؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که ضخامت شما را نسبت به غذاهای دیگر افزایش دهد. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ حاوی کالری نسبتاً بالایی است و به چاقی و سلامت بدن کمک می کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. هنگام خوردن گوشت بهتر است قسمت های پرچرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تأمین انواع غذاها و ویتامین ها ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما قطعاً باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

دوست عزیز هرج ، نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. دوستان عزیز فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود باشید.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید