بخورید یا بخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه شود. این بدان معناست که گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر مواد زائد ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات رایج در بازار امروز ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در خوردن گوشت بسیار قوی و محکم هستند و دیگران مراقب و شکاک هستند. برخی نیز در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گرفتار شده و گیر کرده اند زیرا گزارش های ضد و نقیضی در مورد آن می شنوند.

جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا ما باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت در بسیاری از مواد مغذی مشترک است. با این حال ، خواصی از انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع باعث مضر بودن آنها می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و دریابید که آیا این گروه از غذاها برای انسان خواصی دارد یا ارزش غذایی مناسبی ندارد. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است و پروتئین های موجود در آن پروتئین های حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب هستند. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که سلول ها درصد بالایی پروتئین در گوشت دارند. استفاده می شود . دلیل آن این است که همه انواع گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. مسئولین. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. در این می بینیم که گوشت دارای پروتئین با کیفیت خوب است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت به همراه دارد. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (منبع غنی آن گوشت است) برای خون سازی نیز مناسب است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.درمان کم خونی این اختلال را برطرف می کند.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کردیم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان و پیشگیری از گواتر است.این ماده بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

در بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، مانند مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال باید توسط خوانندگان عزیز مجله در نظر گرفته شود ، آنها در چند سطر بالا اعلام کردند که چربی موجود در گوشت حاوی چندین اسید چرب مفید است که به طور م fatsثر چربی های خون ناخواسته را کاهش می دهد ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و گوشت مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از آسیب

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه جلوگیری کنیم. خوراکی ها. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب ها به این نوع اسیدهای چرب ، همه چربی های گوشت قرمز قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، باید با دقت جدا شوند ، پوست مرغ مصرف نشود و چربی های مرغ جدا شوند. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست زیر بخوانید. آقایان عزیز ، می توانید از طریق قسمت زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روش های تغذیه ای اولیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

برای آسیب به مواد شیرین تحقیق کنید

غذاهای خطرناک دودی

اهمیت وعده های غذایی سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید