رژیم کتوژنیک چیست و چگونه مانند یک چوب جادو عمل میکند؟

سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دانلود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه دهند. به ویژه سبزیجات برگ دار تیره، همچون اسفناج، کلم پیچ و انواع کلم مقدار زیادی ویتامین K و آهن ارائه می دهند. انواع توت ها به خصوص تمشک و توت فرنگی، کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند. بهعنوان مثال آسپری به دادههای غیرقابل استنادی اشاره میکند که مدعیاند دانههای غلات در کمبودهای تغذیهای نقش دارند و اینکه فیبر موجود در برنج قهوهای مانع هضم پروتئین میشود.

کتوژنیک برای لاغری

انواع غذاهای کتوژنیکی آنها شامل فیبر زیاد و کربوهیدارت کم هستند. همچنین در مطلب بهترین آجیل های کم کربوهیدرات بهترین آجیل ها را آوردهایم. معمولا، کربوهیدراتهای موجود در غذا به گلوکز تبدیل میشوند و بعد از آن در اطراف بدن تجمع مییابند. پنیر هاوارتی: نوعی پنیر نرم و خامه ای از دانمارک است. پنیر فتا: از مشهورترین پنیرهای یونانی که بافت خامه ای تا ترد و طعمی نمکی و تند دارد. اولئوروپئین اصلی ترین آنتی اکسیدان زیتون است که خواص ضد التهابی بالایی داشته و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند.

این سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. اولین مدل از رژیم های کتوژنیک مدل استاندارد هستش. مجله زوم لایف در 29 آبان 1401 سلام، ممکنه استفاده از رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نبوده باشه. از سوسیس و گوشت آغشته به آرد سوخاری اجتناب کنید از هات داگ، و از گوشت آغشته با سس نشاسته دار و یا شیرین اجتناب کنید. با افزودن این محصولات لبنی به قهوه و یا سایر دستورالعمل های غذایی می توانید آنها را در لیست غذاهای محبوب رژیم کتو قرار دهید.

 Th is article was  done with G SA Con tent Gener ator Demov᠎ersion!

کتوژنیک و بارداری

اما با افزودن مقداری آجیل خرد شده، دارچین و ادویه های دیگر می توانید با آنها غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک درست کنید. از دیگر روغن های گیاهی مورد استفاده در رژیم کتو، روغن نارگیل و روغن آووکادو است. اما ازسویدیگر، پوست برخی از افراد بهدلیل مصرف زیاد لبنیات مانند پنیر، خامه و کره جوش میزند. همچنین می توانید با استفاده از فلفل های بزرگتر مانند فلفل دلمه ای که طعم ملایمی دارند، غذاهایی متعدد درست کرده و یا آنها را پر کرده و غذاهایی لذیذ با کربوهیدرات کم درست کنید.

پنیر آبی: نوعی پنیر نرم فرانسوی که از کپک خوراکی آبی رنگ در آن استفاده شده و طعم قوی و بوی تندی دارد. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). بعضی طعمدهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم هستند.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. از آنجا که سلول های سرطانی با سرعت بیشتری نسبت به سلول های طبیعی گلوکز را می گیرد، در این آزمایش با مشاهده گلوکز تزریق شده فعالیت و محل سرطان را در بدن ردیابی می شود. پنیر provolone: نوعی پنیر همه منظوره ایتالیایی با بافت نرم و رنگ طلایی و براق است که به شکل سوسیس و کالباس، گلابی و مخروطی تولید می شود.

برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند. برای خارج شدن از این وضعیت مصرف کربوهیدراتهای خود را کاهش دهید. تحقیقات نشان میدهد که در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵ درصد میرسد که همین امر باعث سوختن چربیهای مصرفی توسط شما خواهد شد. در واقع حجم پروتئین به ۳۵ درصد و چربی به ۶۰ درصد میرسد. یکی از این گونهها به عنوان «میگرن نیم فلج خانوادگی» شناخته شدهاست، که نوعی میگرن با آئورا میباشد، و از طریق کروموزوم غیرجنسی غالب به ارث میرسد.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

زیتون و آووکادو با اینکه هر دو از لحاظ فنی میوه هستند، اما به عنوان سبزیجات منحصر به فرد و حاوی چربی نسبتاً بالا شناخته می شوند. به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند. پنیر Pepper jack: نوعی پنیر آمریکایی با طعم فلفل و گیاهان و سیر است که بافت خامه ای و رنگی کرمی دارد. پنیر brie: نوعی پنیر فرانسوی با عطر و طعم ملایم، بافت نرم و خامه ای که یکی از محبوب ترین پنیرهای دنیا است.

[catlist name= post_type=”post”]

پنیر کلبی جک: نوعی پنیر نیمه سخت که از طریق فرآیند کشک به دست می آید. مصرف آجیل در طول رژیم کتوژنیک باعث به دست آوردن انرژی مورد نیاز شما برای فعالیتهای روزمره خواهد شد. این نوع سبزیجات جایگزین خوبی برای غذاهای پر کربوهیدرات هستند. این صفحه آخرینبار در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۸:۳۱ ویرایش شدهاست. دنبال کنندگان یک رژیم غذایی کتوژنیکی ممکن است از مصرف میوهها و سبزیجات غنی از ویتامینها خودداری کنند و تلاش کنند تا شمارش کربوهیدرات خود را در محدوده کتوژنیک حفظ کنند.

در صورت کاهش تشنجات به میزان بیشتر از ۵ درصد، رژیم بهتر است حداقل به مدت ۲ سال ادامه یابد. سبزیجات دارای برگ سبز حاوی کربوهیدرات بسیار کمی بوده و می توان آنها را در گروه غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک جای داد. هیچ عنوان سختگیرانهای برای رژیم حذف کربوهیدرات وجود ندارد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه شیر جو دوسر را در لیست غذاهای رژیم کتو قرار ندهید. زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست.

[arpw limit=”10″]

برنامه غذای کتوژنیک

بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. ماست یونانی ساده و پنیر کوتاژ جزء محصولات لبنی غنی از پروتئین به شمار می روند. در نتیجه این مواد غذایی جزء غذاهای محبوب رژیم کتو به شمار می روند. این ماد غذایی بواسطه ی دارا بودن CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) به کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن نیز کمک می کند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی اشباع شده را به ۵ تا ۶ درصد کالری روزانه یا حدود ۱۳ گرم در روز

محدود کنید. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. به یاد داشته باشید که تمامی سبزیجات کم کربوهیدرات نبوده و باید از مصرف برخی از آنها در رژیم کتو پرهیز کرد.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

برای نمونه، 1 اونس (28 گرم)

پنیر چدار حاوی 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی از کلسیم است. روغن زیتون فواید بی شماری برای سلامت قلب دارد. روغن زیتون یک منبع چربی خالص و بدون کربوهیدرات است که به عنوان پایه سس سالاد و مایونز استفاده می شود. به علت اینکه روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از حرارت کم برای پخت روغن زیتون استفاده یا آن را پس از پخت به غذا اضافه کنید.

وگرنه فقط یه شکست دیگه به فهرست رژیمهایی که امتحان کردید اضافه میشه؛ که اثرش هم تو ذهنتون میمونه هم روی متابولیسم بدنتون. با اینکه این محصولات مقداری کربوهیدرات در ترکیب خود دارند، می توانید با رعایت اعتدال آنها را به غذاهای رژیم کتو اضافه کنید. پنیر کوتاژ: یک پنیر سفید و نرم با طعم ترش که از شیر ترش تهیه می شود. اگر با هدف کاهش وزن رژیم کتو میگیرید، بعد از رسیدن به وزن مطلوب کربوهیدراتها را بهآرامی وارد برنامه غذایی خود کنید. شما با رعایت رژیم لاغری در مسیر درستی قدم گذاشتهاید.

رژیم کتوژنیک برای مادران شیرده

بیشتر محققان این رژیم را در دورههای کوتاه مدت چند هفته تا چند ماه، بررسی کردهاند. این نوع آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان ها سبب حفظ سلامت قلب می شوند. سبزیجات برگ سبز برای رژیم کتو بسیار عالی هستند چرا که علاوه بر اینکه کربوهیدرات بسیار کمی دارند سرشار از ویتامین و ماده معدنی و آنتی اکسیدان هستند. به دلیل اینکه شیرهای گیاهی شیرین شده حاوی قند زیادی هستند، از این رو اصلاً مناسب رژیم کتو نیستند.