اکنون درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری درست چه کاری می‌توانید انجام دهید 1402

کتوژنیک و ورزش پس بهتر است از تغییرات کوچک برای شروع کیتو برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 دایت کمک بگیرید. اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند.

هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن از سوختن چربی برای تولید انرژی استفاده میکند، همچنین چربی را به کتونها در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را فراهم کند و در واقع بدن مجبور به چربی سوزی میشود. همچنین رژیم غذایی لاغری سریع میزان کلسترول خون و چربی خون این افراد نیز کاهش یافت که از اثرات دیگر رژیم لاغری با زیره بوده است. فیبر موجود در سبزیجات به پاکسازی زودتر بدن از چربیها و مواد مضر کمک میکند؛ به علاوه فیبر موجود در سبزیجات نه تنها جذب نخواهد شد بلکه از جذب مواد غذایی مضر دیگر هم جلوگیری میکند.

بهترین رژیم کتوژنیک

غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد. در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. مقدار کربوهیدراتهای موجود در هر دانه متفاوت است. کربوهیدراتها گروهی از مواد غذایی هستند که برای حفظ انرژی ما بسیار اهمیت دارند؛ این دسته انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکنند؛ کربوهیدراتهای منفی دستهای هستند که باعث انباشته شدن قند، چربی در بدن و خون میشوند.

انواع غذاهای کتوژنیکی

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. بهطورکلی رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن دارند، دیابت دارند و به دنبال سلامت متابولیکی خود هستند مناسب باشد؛ اما این رژیم همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمیکند. بر اساس نتایج مطالعهای، محققان دریافتند که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. از طرف دیگر ، هنگامی که با درمان های استاندارد همراه باشد ، روزه داری یا FMD به ندرت منجر به کسب مقاومت در مدل های موش سرطانی شده است و مقاومت در برابر روزه داری همراه با شیمی درمانی نیز در مطالعات in vitro غیر معمول است ، و بر اهمیت شناسایی روش های درمانی تأکید می کند ، هنگامی که با FMD ها ترکیب شود ، منجر به اثرات سمی قوی علیه سلولهای سرطانی با حداقل سمیت برای سلولها و بافتهای طبیعی می شود 11,17,50,55،57,59,124،XNUMX،XNUMX XNUMX،XNUMX،XNUMX.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

همراه خود ملاحظه به اینکه میزان کربوهیدرات ها در کل روز برای اشخاص حقیقی فوق العاده بیش از حد می باشد، هدف رژیم کتوژنیک اینجا است کدام ممکن است راهی پیدا کند کاهش کربوهیدرات را در جستجوی داشته باشد را انتخاب کنید و انتخاب کنید آن را به روزانه ۵ نسبت برساند. روغن زیتون حاوی کربوهیدرات نیست؛ به همین دلیل میتوانید از آن به عنوان یک سس سالاد به همراه آبلیمو در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. در رژیم کتوژنیک مصرف گوشت قرمز،بوقلمون استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر،ماهی سالمون،کره،خامه،پنیر،روغن زیتون،روغن نارگیل، و..مانعی ندارد.بهتر است در این رژیم از مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود.

اما در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری با بالا بودن چربی سالم از احساس ضعف جلوگیری می کند کبد چرب می تواند عامل وراثتی داشته باشد و یا به دلیل مصرف سیگار. تخم مرغ خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد؛ اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد زرده تخممرغ باعث بروز کبد چرب خواهد شد. همچنین با چربیهای مفیدی که دارد، از رسوب کلسترول در کبد جلوگیری کرده و عملکرد آن را بهبود میبخشد. همچنین با افزایش ایمین بدن، از ایجاد ضعف، خستگی و بروز بیماریها در طول رژیم لاغری جلوگیری میکند.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

مصرف قهوه (بدون شکر) در طول رژیم کتوژنیک باعث حفظ انرژی و هوشیاری شما خواهد شد. مصرف آجیل در طول رژیم کتوژنیک باعث به دست آوردن انرژی مورد نیاز شما برای فعالیتهای روزمره خواهد شد. توصیه میشود مصرف این دو نوشیدنی را در طول رژیم غذایی کتوژنیک جای دهید. فراموش نکنید که هرچه در آماده کردن غذاها خلاقیت و سلیقه بیشتری به خرج دهید و رسپیهای متنوع را برای وعدههای مختلف امتحان کنید، طول دوره رژیم برای شما سادهتر خواهد بود. زمانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، به سادگی میتوانید به فعالیتهای فکر و جسمی خود ادامه دهید.

کاهش وزن کتوژنیک

رژیم ketogenic تاثیر زیادی در کاهش وزن و جلوگیری از انواع بیماری ها و مشکلات جسمی و روحی دارد. زمانی که وارد این چرخه میشوید بدون ناامید شدن و رها کردن رژیم، سعی در برداشتن موانع و عوامل کاهش وزن خود داشته باشید. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. در نتیجه، مشخص نیست که سطح کلسترول آنها بعداً تغییر کرد یا خیر. روغن نارگیل یک چربی سوز عالی برای چربیهای دور شکم است؛ در یک مطالعه انجام شده مشخص شده است مردانی که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف میکردند، به طور متوسط 2.5 سانتی متر از سایز کمر خود را از دست دادهاند؛ بدون اینکه تغییر رژیم غذایی دیگری انجام دهند.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

اما جالب است بدانید، پنیرهای ارگانیک و پنیر سویا حاوی اسید لینولئیک است؛ این ماده یک چربی مفید است که، با کاهش چربی اشباع خون و بهبود ترکیبات و تناسب بدن در ارتباط است. این ماده حاوی چربی غیراشباع است. این دو ماده منبع خوبی برای تأمین پروتئین باکیفیت هستند؛ نشان داده شده است گوشت و مرغ به حفظ توده عضلات در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم کمک میکند. تحقیقات نشان داده است مصرف روغن نارگیل از بروز اختلالات مغزی، آلزایمر و… بعضی تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم بیشترین تاثیر را روی کودکان مبتلا به صرع دارد.

تحقیقات پیشین نشان دادهاند افراد دارای اضافه وزنی که 24 هفته تحت رژیم کتوژنیک بودهاند، نتایج مثبتی کسب کردهاند. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین میرود. در واقع برای حصول نتیجه بایستی چند هفته و حتی چند ماه در این فاز که اصطلاحاً فاز کتوز گفته می شود، ماند. از این رو به عضله سازی بیشتر برای آنها کمک می کند. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. Po​st has been created with the ᠎help of G​SA​ C on​tent Gen er​ator  Dem᠎over sion!

علاوه بر این، خوردن پنیر به طور مرتب به قدرت عضلات کمک میکند. علاوه بر این، مصرف هفتهای یکبار از انواع غذاهای دریایی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای مزمن خواهد بود. مصرف مكرر آجیل با كاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، افسردگی و سایر بیماری های مزمن کمک میکند. میوه : همه میوه ها ، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. رادیکالهای آزاد سبب آسیب به بافت بدن و بروز بیماریهایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان میشود.

انواع غذاهای کتوژنیک

بر همین اساس افرادی که از این نوع رژیمها استفاده میکنند معمولاً دچار کاهش حاد ریزمغذیها، اختلالات پوست و ایمنی خواهند شد. مصرف مایعات در طول انواع رژیمهای غذایی از چروک شدن پوست و لاغر شدن صورت جلوگیری میکند. این روغن یک آبرسان فوقالعاده برای پوست است. اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند.

صدها نوع پنیر در جهان وجود دارد و خوشبختانه همه آنها کربوهیدرات بسیارکم و میزان چربی متوسطی دارند، به همین دلیل مصرف پنیر در زمان رژیم کتوژنیک مناسب است. بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختن غذا روغن زیتون را به آن اضافه کنید. 7. بعد از گرفتن رژیم نفس من بو میدهد. با این حال گرفتن رژیم برای برخی افراد مضر است. این مواد غذایی در عین حال تقریباً فاقد کربوهیدرات هستند. هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات باشد باید در این نوع رژیم غذایی محدود باشد.

کتوژنیک در بارداری

ماهی قزلآلا و ماهیهای دیگر سرشار از ویتامینهای گروه B، پتاسیم و سلنیوم است. غذاهای دریایی از مواد خوراکی بسیار مفید و سرشار از فسفر هستند. برای تهیه این سالاد می توانید کاهو استفاده کنید، ولی اگر می خواهید سالادتان سالم تر باشد می توانید از کلم کالی استقاده کنید چرا که می تواند مدت زمان بیشتری سالم باقی بماند. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. با این تفاوت که افراد کتویی حجم بیشتری از عضله ساق پا را از دست میدهند.

این یک عارضه جانبی رایج کتوژنیک است.

و خیلی زود سالمترین و قویترین آدمها را از پا میاندازد. تخم مرغ از سالمترین و کاملترین غذاهای کره زمین است. این یک عارضه جانبی رایج کتوژنیک است. برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. بلکه میتوان از بهبود عملکرد بدنی، افزایش متابولیسم، جلوگیری از ابتلا به دیابت، شفافیت پوست، بهبود عملکرد ذهنی، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان به عنوان سایر فواید رژیم کتوژنیک یاد کرد. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید.

البته در مصرف وعدههای غذایی مختلف منطق را به یاد داشته باشید و سعی کنید از تمام گروههای غذایی استفاده کنید. سپس با استفاده از مخلوطکن مواد را یکدست کنید. یک تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و کمتر از 6 گرم پروتئین است و این باعث میشود تخم مرغ به عنوان غذای ایدهآل برای رژیم کتوژنیک به حساب بیاید. بیشتر سبزیجات حاوی تعداد بسیار کمی کربوهیدرات خالص هستند. خوردن سفیده و زرده تخم مرغ به طور کامل در یک وعده، بسیار مهم است. درست است که زرده تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است، اما مصرف این کلسترول باعث افزایش کلسترول خون نمی شود.

برخلاف باور عموم بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده آن وجود دارد. سبزیجات غیر نشاستهای کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما بسیاری از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین C و مواد معدنی دیگر در سبزیجات وجود دارد. استفاده از این رژیم غذایی در حال حاضر تبدیل به یک روش درمانی برای دیگر معضلات و بیماریها هم شده است. یا میتوانید از کدو و بادمجان پخته شده با آب گوجه فرنگی، به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده کنید.

معنی کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک برای دیابت سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بالا و آب روند لاغری را سرعت خواهند بخشید. سوختگی مقیاس، شما باید آن را به بیمارستان بفرستید تا قطره چکان برای پر کردن الکترولیتها، به جای نوشیدن آب نارگیل. روغن زیتون به کاهش بافتهای چربی بدن کمک بسیاری میکند و اضافه کردن آن به رژیم غذایی کتوژنیک، باعث میشود به وزن ایدهآل خود نزدیک شوید. یک دلیلش آن است که بدنتان چربیهای خود را میسوزاند تا سوخت بدن را تأمین کند. به گزارش «تابناک»، با ایجاد حالت کتوزی، توانایی بدن برای چربی سوزی و تأمین انرژی، بهطور فوقالعادهای افزایش مییابد. This h as been c᠎reated by GSA Content G​en er᠎ator Demover᠎sion !