هرآنچه باید درباره رژیم لاغری کتوژنیک بدانید

سبزیجات ریشهای: سیبزمینی، سیبزمینی شیرین، هویج دانلود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه و… سبزیجات بخش مهمی از این رژیم را تشکیل میدهند. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. البته شواهد سودمندی این رژیم در سرطان به آن سطح از اعتبار نرسید که بر پایهٔ آن توصیهای پزشکی انجام شود.

[catlist name= post_type=”post”]

آموزش غذاهای کتوژنیک

اطلاعات ارائهشده در این مقاله عمدتاً در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ البته بسیاری از این اصول برای نسخههای دیگر این رژیم نیز اعمال میشوند. از آنجایی که مصرفِ هرگونه مادهٔ غذایی خارج از این برنامه، میتواند تعادل لازم برای کارکرد صحیح آن را مختل کند، بسیاری از افراد، مقررات و انضباط لازم برای اجرا و ادامهاش را ناخوشایند و دشوار مییابند. این مکملها عبارتند از کتونهای برونزا، روغن امسیتی و مواد معدنی.

کتونهای برونزا. این مکمل به افزایش سطح کتون بدن کمک میکند. بیماری آلزایمر. رژیم کتو میتواند به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک کند. این عارضه چند روز بیشتر و از علائم آن را میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، اختلالات گوارشی، کاهش سطح انرژی و ناتوانی در ورزش اشاره کرد. به همین دلیل, در این مقاله از نشریه علمی شیمی فیزیک ما میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهای غذایی است به شما معرفی کنیم و آن را بررسی کنیم. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد.

پپیشنهاد ما مراجعه به متخصص تغذیه است و درصورتی که تمایل داشته باشید، ما نیز می تونیم شما را معرفی کنیم. از آن مهمتر، رژیم کتوژنیک موجب کاهش فشار خون دیاستولیک و میزان تری گلیسرید میشود .مطالعه دیگر بر روی ۳۴ فرد بزرگسال پی برد افرادی که برای هشت هفته رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نسبت به افرادی که رژیم کمچرب گرفته بودند، پنج برابر بیشتر چربی کل بدنشان را کاهش دادند. مرور سیزده پژوهش نشان داد که پس از رژیم بسیار کم کربوهیدرات، رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن در بلندمدت مؤثرتر است.

در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. با روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل تصفیه شده بپزید و سعی کنید از خامه نارگیل به عنوان جایگزین خامه غلیظ استفاده کنید. سعی کنید تا در بلندمدت نوع سبزیجات و گوشتها را تغییر دهید زیرا هر نوع از آنها، مواد مغذی و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

حداقل در شروع رژیم، لازم است تا زمان سیری غذا بخورید و سعی نکنید تا بیشازحد میزان کالری دریافتی را محدود کنید. در میان سبزیجات، سیب زمینی و غدههای دیگر، میوهها و سبزیجات با استثناهای کم قند مانند کدو سبز، کلم بروکلی، خیار، زغال اخته و تمشک نه. اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. برای تهیه فهرستی از موادی که میتوانید به عنوان غذاهای کتویی مصرف کنید میتوانید به بایدها و نبایدهای رژیم کتو که در ادامه آورده شده است مراجعه کنید.

غذاهای کتویی بمب چربی معمولا با استفاده از روغن نارگیل، کرهی مغزها، آووکادو یا پنیر خامهای تهیه میشوند. در ادامه به بعضی از پرتکرارترین سؤالات درباره رژیم کتویی پاسخ داده میشود. زیرا رسیدن به وزن ایده آل باید بهاندازهای اهمیت داشته باشد که سلامت ما در آن حفظ شده باشد. در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود. با این حال افرادی که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند ممکن است با رژیم کتوژنیک در معرض خطر هایپوگلایسمی قرار بگیرند که با علائمی نظیر لرزش، خستگی و تعریق مشخص میشود و در صورت عدم درمان میتواند منجر به کما و نهایتا مرگ شود.

بهترین رژیم کتوژنیک

با اینکه که هر نوع آجیل کربوهیدرات کمی دارد، ولی میزان کربوهیدرات در هر نوع آن ها متفاوت است. در میان مردم چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد, رژیم کتوژنیک سیکلیکال، رژیم کتوژنیک هدفمند، رژِیم کتوژنیک با پروتئین بالا است. اما در صورتی که به چربی کبد مبتلا هستید، حتما با یک پزشک متخصص درباره نوع رژیم و جزئیات آن مشورت کنید. رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند.

اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. همچنین در بسیاری از جوامع در حال توسعه، حتی در جوامعی که کمبودهای گسترده دارند، در حال افزایش است، جایی که «بار مضاعف» سوء تغذیه را ایجاد میکند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. همه ما می دانیم که کاهش وزن، تاثیر بسزایی در بهبود کبد چرب دارد. سندروم تخمدان پلیکیستیک. رژیم کتوژنیک موجب کاهش میزان انسولین میشود که نقش مهمی در سندروم تخمدان پلیکیستیک ایفا میکند.

اگر رژیم کتو یا لو کرب دایت میگیرید.

بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک موجب میشود که خطر عوامل تاثیر گذار بیماریهای قلبی کاهش پیدا کند. اگر به طور مداوم احساس ضعف و خستگی داشتید، شاید به طور کامل وارد این رژیم نشدهاید و بدنتان نمیتواند به خوبی از کتونها و چربیها استفاده کند. اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. اگر رژیم کتو یا لو کرب دایت میگیرید. در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید. Content w as c reated by G SA Con tent Gener at or ​DE​MO!

بهطورکلی، کتون زدگی شامل محدود ساختن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در هر روز و پرکردن جای آن با استفاده از چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. رژیم غذایی کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات زیاد است، مانند رعایت پنجروز رژیم کتوژنیک و پسازآن دو روز رژیم کربوهیدرات زیاد. برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

رژیم کتوژنیک بسیار شبیه به رژیم کم کربوهیدرات ” اتکینز ” است که در آن فرد باید مصرف کربوهیدرات را بسیار کم و مصرف چربی را بالا ببرد. برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا خیر، درباره برنامه غذایی رژیم کتو خود با پزشک خود صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی این مقاله را مطالعه کنید.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

[arpw limit=”10″]

فروشگاه کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

اطلاعات موجود در این مقاله نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شده و جایگزین راهنماییهای پزشک متخصص شود. برنامه ریزی وعدههای غذایی از پیش سودمند است و بهصرفه جویی در زمان در کل هفته کمک میکند. حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که اصلا کربوهیدرات چی هست؟ مغز انسان از شبکهای از یاختههای عصبی (نورونها) تشکیل شدهاست که تکانههای عصبی را از طریقِ گسترش پتانسیل عمل، گسیل میدارند. یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند.

لیست غذای کتوژنیک

᠎This content h as  be en creat᠎ed by G SA C​ontent  G ener ator D em over​sion᠎!

برنامه غذایی کتوژنیک

شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. ↑ در این مقاله، kcal بهمعنای کیلوکالری بهعنوان واحد اندازهگیری انرژی (۴٫۱۸۶۸ کیلوژول) و کالری واحد انرژی بدستآمده از غذاهاست. در مقایسه، پروتئین و قند هریک، دارای ۴ کیلوکالری (۱۷ کیلوژول) انرژی به ازای هر گرم وزن هستند، در نتیجه وعدههای غذایی رژیم کتوژنیک معمولاً کمتر از وعدههای غذایی معمولی است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. کاهش شدت رژیم و استفاده از مکملهای معدنی سودمند است. یکی از پیامدهای تأکید بر فرمول مجدد، تحریک توسعه مواد غذایی جدید است که ممکن است به جای شکر استفاده شود، به ویژه در تغییرات فنی دشوارتر در غذاها. با این رویکرد، بدن شما کارایی بسیار زیادی در سوزاندن چربی و استفاده از آن به عنوان سوخت پیدا میکند.