رژیم حذف کربوهیدرات : مزایا و معایب آن! – اندام برتر

رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را دانلود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه افزایش میدهد. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. این بدان معنی است که اگر چنین سرطانی به انرژی برای دسترسی به شکر دسترسی نداشته باشد، نمی تواند رشد کند.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

فروشگاه کتوژنیک در تهران با این حال با استفاده از این رژیم می توان به کاهش وزن، کنترل قند خون و سایر اهداف سلامتی کمک کرد. بنابراین برای اینکه از تمام فواید سلامتی این رژیم بهره مند شوید، با استفاده از موارد بالا یک تنوع غذایی خوبی برای خود ایجاد کنید. مطالعات نشان میدهد که کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به کاهش وزن کمک کند و فوایدی برای سلامتی میتواند داشته باشد. بله، مخصوصا در ابتدا که بدن سعی در سازگاری با این رژیم دارد.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. ویتامین های با ارزش و مواد معدنی که در غذا توسط سبزیجات، میوه ها، غلات تامین می شوند، بسیار کم خواهد شد. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند.

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت

طرفداران این رژیم همچنین معتقدند که این رژیم باعث افزایش انرژی و کاهش تمایل به غذا خوردن می شود. تحقیقات نشان میدهد که خوردن منظم آووکادو میتواند سطح کلسترول مضر را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود بخشد. این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است.

برنامه غذایی کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

5. نتیجه بالا بودن سطح کتون در خون کاهش وزن سریع و پایدار بوده که شما به این وزن ثابت و سالم می رسید. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. این روش از رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. اکثر میوه ها دارای کربوهیدرات زیادی هستند که نمی توان در رژیم کتو مصرف کرد، اما توت ها استثنا هستند.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

به همین دلیل است که پس از شروع رژیم کتو ، اکثر افراد

تقریباً بلافاصله متوجه کاهش قند خون خود می شوند. در نتیجه این نودل به کاهش گرسنگی، افزایش قند خون، کاهش وزن و مدیریت دیابت کمک می کند. در این مطالعه عوارض جانبی خفیفی مانند خستگی گزارش شده است. در مطالعه ی او در سال ۲۰۱۲، حدود ۱۹ هزارنفر تحت مطالعه، یک رژیم مایع (از طریق لوله به دهان، نه از طریق لوله به بینی)،سرشار از چربی دریافت کردند. از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده کنید. Th is a​rticle has be᠎en cre ated with t​he he᠎lp of GSA Content Generator ​DEMO !

بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. مطالعات همچنین از فواید احتمالی در دیگر شرایط مرتبط با مغز، مانند بیماری های پارکینگسون و آلزایمر، خبر می دهند. همچنین ممکن است در درمان آلزایمر، پارکینگسون و برخی از سرطان ها و بیماری ها موثر باشد. برخی از انواع رژیم کتو ، مصرف مقدار کمی از توت ها را مجاز می داند.

کاهش وزن بسیار محتمل است.

آجیل ها و دانه های سالم مقادیر زیادی چربی و مقادیر کمی کربوهیدرات ارائه می دهند. غذاهای مغذی، خوشمزه و پر کاربرد زیادی برای گنجانده شدن در این رژیم وجود دارد. هیچ چیز خطرناکی درباره ی آن وجود ندارد. رژیم کتو همچنان برای برخی افراد بسیار محبوب بوده و اکثر افراد می توانند نتیجه دلخواه را از آن بگیرند. کاهش وزن بسیار محتمل است. رژیم کتو به شدت در مصرف کربوهیدرات سخت گیر می باشد (براساس نوع رژیم کتو، حدود ۲۰ واحد در روز و یا کم تر) و با تغییر به حالت کتوزیس، جزء رژیم های محبوب است.

به عبارتی، چیزی

بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز است. به همین دلیل مهم است که در چند روز اول صبور باشید. برای اینکه از رژیم کتو بیشترین سود را ببرید، باید از نظر فیزیکی فعال باشید. اما توجه داشته باشید که شکلات تلخ مورد استفاده باید حداقل حاوی 70% مواد جامد کاکائو بوده و در حد اعتدال مصرف شود. در رژیم کتوژنیک بطور تقریبی ۷۰ درصد انرژی از چربی ها، ۲۰ درصد از پروتئین ها و صرفا ۱۰ درصد از کربوهیدرات تأمین می شود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط شخص، این درصدها جابجا می شود.

انواع رژیم های کتوژنیک

برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید. این مطالعه، منجر به کاهش وزن متوسط بیش از ۹ کیلوگرم در شرکت کنندگانی که حداقل ۱ سال آن را ادامه دادند، شد. ناشتایی به مدت ۳۶ ساعت یا تا زمان مثبت شدن کتون ادرار، ادامه مییابد. بنابراین در حین خرید، حتماً به برچسب محصول دقت کرده تا از میزان کربوهیدرات آنها مطلع شوید. علاوه بر این در حین تمرین با عرق کردن نیز سدیم دفع میشود.

به علاوه این رژیم با عوارض خاصی به ویژه در اوایل شروع آن همراه است. این رژیم علاوه بر کاهش وزن، در افراد دیابتی باعث بهبود حساسیت انسولین و کنترل قند خون می شود. طبق نتایج حاصل از مطالعات، این رژیم سطوح قند خون را کاهش داده و موجب بهبود حساسیت به انسولین در افراد دیابتی می شود. اما همین نتایج در سایر رژیمهای لاغری و کاهش وزن نیز دیده میشود.

[catlist name= post_type=”post”]

هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است. خیلی از افراد تصور میکنن که این رژیم از همون ابتدا برای لاغری ایجاد شده اما اینطور نیست. هدف از این رژیم کاهش وزن سریع، احساس سیری بیش تر و کم کردن اشتها است که در عین حال باعث بهبود خلق و خو، تمرکز فکری و افزایش انرژی می شود.

به طوریکه مصرف آنها موجب بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خو می شود. اما به دلیل اینکه قهوه لایت و چای لاته با شیر فاقد چربی و طعم دهنده های کربوهیدرات بالا تولید می شوند، از مصرف آنها در رژیم کتو پرهیز کنید. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند.

برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات رژیم فصلی را مطالعه نمایید. شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. با آنکه مطالعات نشان می دهند یک رژیم کتوژنیک باعث بهبود فشار خون فرد و HDL (کلسترول مفید) می شود، اما هنوز یک رژیم با مصرف بالای چربی می باشد که با افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند.

۵ درصد انرژی بدن را کربوهیدرات تشکیل می دهند و ۲۰ درصد باقیمانده توسط پروتئین ها تامین می گردد. بدن ما معمولا برای تامین انرژی، کربوهیدرات می سوزاند. هنگامی که بدن سازگار شد، این امر منجر به افزایش انرژی و توانایی برای انجام فعالیت های بدنی می شود. این نوشیدنی ها اغلب تازه، طعم دار و فاقد شکر یا شیرین کننده بوده و به دلیل نداشتن کالری و کربوهیدارت، برای رژیم کتو مناسب هستند. به طوریکه با مصرف آنها کالری دریافتی به طور طبیعی کاهش می یابد. ᠎This post h​as be en wri​tten with G᠎SA Content  Generator Demoversi on .