راهنمای رژیم کتوژنیک مقالات دکتر روشن ضمیر.

طریقه رژیم کتوژنیک این نوع از رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. تا حدودی به این دلیل که رشد عضلانی به میزان کافی پروتئین نیاز دارد و برخی از نسخههای این رژیم غذایی شامل محدود کردن میزان پروتئین دریافتی است. این رژیم غذایی 4 مرحله دارد. در مرحله آخر اجازه داده می شود که کربوهیدرات تا روزانه 100 گرم مصرف شود. در مرحله سوم می توان کربوهیدرات دریافتی را افزایش داد و 50 تا 80 گرم دریافت کرد. مرحله ابتدایی آن با قوانین محدودیت کننده سختی آغاز می شود. محدودیت بالای رژیم کتوژنیک علت این مورد است. Po᠎st w as created wi​th G᠎SA Con᠎tent Gen er​ator D​em​ov​ersion​.

رژیم کتو بدون محدودیت کالری ها باعث کاهش وزن می شود. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن و دیابت دارند و به دنبال تقویت سلامت متابولیک بدن هستند مناسب است اما برای ورزشکاران و کسانی که می خواهند عضله سازی کنند مناسب نیست. توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که اجرای بسیاری از رژیم های غذایی پس از مدتی با کاهش میزان متابولیسم پایه (RMR) همراه است ولی در مورد رژیم کتوژنیک این اتفاق رخ نمی دهد و میزان RMR افت نخواهد کرد. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

اگرچه زرده تخممرغ سرشار از کلسترول است، اما مصرف آن سطح کلسترول خون را در بیشتر افراد افزایش نمیدهد. خوردن کل تخممرغ مهم است، زیرا بیشتر مواد مغذی تخممرغ در زرده آن وجود دارد. طبق گفته کلینیک مایو ایالاتمتحده، پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت طولانی ممکن است به دلیل کمبود تنوع مواد مغذی منجر به مشکلات سلامتی دیگری شود. اما مطالعه دیگری هم روی ۲۰ ورزشکار استقامتی، در شرایط پیروی از رژیم کتوژنیک انجام شد که نتیجه مشابهی داشت: پیروی از رژیم کتو به مدت ۱۲ هفته چربیسوزی در حین ورزش را افزایش داد و عملکرد ورزشکار را بهبود بخشید.

چیت در رژیم کتوژنیک

با حذف یا کاهش کربوهیدرات از رژیم غذایی، بدن در شرایط کتوزیس قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم که هر دو رژیم غذایی را بصورت اختصاری معرفی کرده و تفاوت ها و شباهت های هر یک را بیان کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید. خوشبختانه این رژیم میتواند شامل طیف گستردهای از غذاهای مقوی، خوشمزه و مفیدی باشد که به شما این امکان را میدهد تا در محدوده کربوهیدرات روزانه خود باقی بمانید. اگر در طول روز طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود عناصری از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای گروه B و ویتامین C قرار بگیرید. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامینهای گروه B و چندین ماده معدنی مهم میباشند. یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است.

در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. بیماری های قلبی: رژیم غذایی کتوژنیک عوامل خطرناکی چون چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون را بهبود می بخشد. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. آنها حاوی کافئین هستند، که متابولیسم شما را افزایش میدهد و ممکن است به بهبود عملکرد بدنی، هوشیاری و خلقوخوی شما کمک کند. بهعنوان مثال این واقعه میتواند ماهیچهها، حواس پنجگانه، هوشیاری یا ترکیبی از همگی را مختل کند. با این حال، رژیم کتوژنیک در نهایت عملکرد ورزشی را در این ورزشکاران مختل کرد. عدهای از پژوهشگران علم تغذیه، پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک میتواند خطرات بالقوهای را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، به همین دلیل باید پیش از شروغ آن از عوارض احتمالی آن آگاه بود و با یک متخصص تغذیه مشورت کرد.

اگر روزانه مصرف میوه بالایی دارید باید بدانید چه میوه ای بخورید و یا چه میوه ای مصرف نکنید. هنگام شروع رژیم تا زمانی که کاملا سیر شوید غذا بخورید و مصرف کالری ها را کم و زیاد نکنید. این مرحله تا زمانی ادامه می یابد که 5/4 کیلوگرم با وزن هدف فاصله داشته باشید. تا زمانیکه 7-6 کیلوگرم با وزن هدفتان فاصله داشته باشید می توانید این مرحله را اجرا نمایید. کودکان را تحت رژیم کتو قرار ندهید مگراینکه مبتلا به دیابت نوع 2 باشند و یا دچار اضافه وزن هستند. با تغییر وضعیت بدن از کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی، طی دو هفته آغازین این رژیم لاغری، ممکن است دچار آنفولانزای کتو شوید که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. گیاهخواری ممکن است به حفظ قند خون و دیابت نوع 2 کمک کند ؛ مطالعات متعدد نشان می دهند گیاهخواری برای قند خون پایین، حساسیت بالای انسولین و 78 درصد کاهش ریسک پیشرفت دیابت نوع 2 فایده دارد .

یک رژیم کتوژنیک خوب

یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند. با انجام این کار به بدن تان یاد می دهید قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها چگونه چربی بیشتری بسوزاند. برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد! شروع یک رژیم کتوژنیک – یا بازگشت به رژیم غذایی عادی پس از آن – در صورتی که چاقی به دلیل بیماریهایی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا باشد، می تواند مسئله ساز باشد.

رژیم کتوژنیک فست

این مسئله میتواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون در بدن کمک کند و آن را برای کاهش وزن و مدیریت

دیابت مفید میسازد. کاهش وزن دلیل اصلی استفاده برخی از افراد از رژیم کتوژنیک است. یک نکته بسیار مهم آن است، در صورتی که بیماری دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش وزن و چاقی ایجاد شده است. البته این افزایش دریافت کربوهیدرات باید به تدریج صورت گیرد و تغییرات وزن نیز به دقت کنترل گردد. مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال Diabetes and Metabilic Syndrome چاپ شد، نشان داد، افرادی که از رژیم کتوژنیک به مدت 10 هفته پیروی می کردند تغییرات قابل توجه ای در وزن، درصد توده چربی، شاخص توده بدنی (BMI ) و سطح هموگلوبین A1C داشتند. دیابت از راه های تغییرات در متابولیسم، قندخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین قابل تشخیص است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن دکتر روشن ضمیر

در این مقاله ما در مورد یکی از راه حل های این معضل بزرگ بحث خواهیم کرد و شما را با راه حل های پشت سر گذاشتن این مشکل آشنا خواهیم کرد. با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید مطمئنا با رژیم کتو آشنایی دارید و میدانید که افراد زیادی از این رژیم استفاده کرده اند. علاوهبر این، ممکن است میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکم شود. روغن زیتون خالص سرشار از چربیهای اشباع نشده و آنتیاکسیدانهای سالم برای قلب است. کره و خامه چربیهای خوبی برای استفاده در رژیم کتوژنیک هستند وهر کدام فقط مقدار کمی کربوهیدرات در هر وعده دارند. این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند.

در این موقع بدن برای سوخت و ساز مجبور میشود که سلول هایی به نام کتون را تولید کند. از این رژیم برای درمان صرعهای مقاوم به درمان در کودکان استفاده میشود. انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. همچنین برخلاف سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات نظیر اتکینر و کتوژنیک علاوه برکاهش توده چربی به حفظ عضلات نیز کمک می کنند و درصد عضله سوزی در مقایسه با سایر رژیم ها در این دو نوع کمتر است. در حقیقت، تمشک و توت سیاه به همان اندازه کربوهیدراتهای خالص، حاوی فیبر نیز هستند.

رژیم کتوژنیک 216

رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. اما مصرف چربیهای اشباع شده از روغن (پالم، نارگیل)، چربی گوشت، کره و کره کاکائو به مقدار زیادی توصیه میشود. چربیهای سالم شامل چه مواد غذایی میشود؟ از آنجا که در دمای بالا به اندازه چربیهای اشباع پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختهشدن به غذاها اضافه کنید. زیتون فقط به صورت جامد همان مزایای سلامتی روغن زیتون را دارد. در حقیقت کاکائو حداقل به اندازه سایر میوهها از جمله زغالاخته و توتآکایی خشکشده، فعالیت آنتیاکسیدانی دارد. با این حال، هر دو را میتوان با آجیل خردشده، دارچین یا سایر ادویهها نیز ترکیب کرد تا یک درمان سریع و آسان با رژیم کتو حاصل شود. رژیم کتو نیز مانند هر رژیم غذایی در صورتی اثرگذار است که به طور منظم و طولانی مدت دنبال شود.

رژیم کتوژنیک پی دی اف دکتر روشن ضمیر

در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود.

آجیل و دانهها برای قلب مفید و سرشار از فیبر هستند و ممکن است منجر به روند پیری سالمتری شوند. کاهش سطح قند خون منجر به سوختن چربی و تبدیل آن به انرژی می گردد. از تغییر متابولیسم بدن پشتیبانی می کند و آن را از استفاده از کربوهیدرات ها دور می کند و به سمت چربی و کتون ها برای انرژی میبرد. بدن در حالت عادی از قند خون برای تامین انرژی استفاده می کند که این قند را از کربوهیدرات ها دریافت می کند. در اینجا شمارش کربوهیدرات برای ۲۸ گرم برخی از آجیلها و دانههای محبوب آورده شده است.

در اینجا میزان کربوهیدراتها در ۱۰۰ گرم برخی از انواع توتها ذکر شده است. اکثر میوهها چون بیش از حد کربوهیدرات دارند نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توتها از این قاعده مستثنی هستند. در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغز و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد. آنفلوانزا کتویی شامل انرژی و عملکرد مغزی ضعیف، احساس گرسنگی شدید، اختلالات خواب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و کاهش عملکردهای ورزشی است. اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد.

رژیم کتوژنیک مدیترانه ای دکتر روشن ضمیر

آنچه شما می خورید بستگی به این دارد که چقدر سریع می خواهید وارد یک حالت کتوژنیک (کتوز) شوید. فقط 5 درصد از غذای روزانه شما باید کربوهیدرات باشد. برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. این مقدار کربوهیدرات از مغزها، دانه ها، سبزیجات و پنیر تامین می گردد و دریافت این مقدار کربوهیدرات بدن را در فاز کتوزیس قرار می دهد. ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. همچنین نصف لیوان (۱۰۵ گرم) پنیر کاتیج، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین را فراهم میکند.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود. در بین رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین، رژیم اتکینز و رژیم غذایی کتوژنیک محبوبیت زیادی دارند. رژیم کتوژنیک تعادل مواد معدنی و آب بدن را تغییر می دهد پس اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و مصرف مکمل ها به بدن کمک می کند. لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. نگران نباشید. دلیل این امر بهخاطر دفع محصولات جانبی حاصل از کتوز است. رژیم کتو برای افراد سالم ممکن است خطری نداشته باشد اما هنگام سازگاری آن با بدن یکسری عوارض جانبی بوجود آید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان شما. می‌توانند به شما اطلاع می‌دهند همه چیز درباره رژیم های کتوژنیک 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.