خطرات و عوارض رژیم کتوژنیک؛ چه کسانی نباید رژیم کتو را دنبال کنند؟

نوشیدن آب کافی باعث میشود تا شما احساس خستگی نکنید؛ ضمن اینکه بر گوارش و غلبه بر گرسنگی نیز تاثیر دانلود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه میگذارد. او امیدوار بود که سودمندی غذا نخوردن و گرسنگی در اینگونه رژیمهای غذایی، پایدار و دائمی باشد. این سبک کاهش وزن نیز با دیگر رژیم ها متفاوت بوده و بدون احساس گرسنگی اتفاق می افتد. هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است.

Data w᠎as g enerat​ed  by G᠎SA Content  Gen᠎erator  DEMO​!

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

[

catlist name= post_type=”post”]

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک برای لاغری از مصرف مواد غذایی غیرمجاز مانند غلات، حبوبات، شیرین کنندههای مصنوعی، برخی سبزیجات (مانند هویج و سیب زمینی)، خوراکیهای غنی از کربوهیدرات، غذاهای فرآوری شده مانند حبه قند رژیمی میوههای گرمسیری، چربیها و روغنهای تصفیه شده و برخی از چاشنیها و سُسها پرهیز کنید. برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، دانههای روغنی، روغنهای سالم و سبزیجات و محصولات ارگانیک با کربوهیدرات پایین باشد. در رژیمهای لاغری کتوژنیک، مصرف مواد غذایی از تمام گروههای غذایی سالم محدود میشود، مثلاً بیشتر میوهها و برخی از انواع سبزیها و حبوبات و غلات کامل و لبنیات و همین باعث میشود تمام مواد مغذی موردنیاز بدنتان تأمین نشود. ᠎Conte nt has been c reated by G᠎SA Con tent G᠎enerat or DEMO!

به منظور اطلاع و آگاهی از مقدار دقیق مصرف این مواد، بهتر است برنامههای شمارنده درشت مغذی را بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید تا میزان مصرف آنها مشخص باشد. این موضوع اگر چه چالش برانگیز است ولی بسیاری از غذاهای مغذی را می توان در این روش مصرف نمود. در رژیم لاغری کتوژنیک لازم است تا مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات را محدود کنید. برای برنامه کتوژنیک برای لاغری لازم است که روزانه به مقدار مشخصی چربی، کربوهیدرات و پروتئین در وعده غذایی مصرف شود. یک تکه نان یا یک وعده کوچک از دانه ها می تواند ۱۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد!

شاید برای شما هم عجیب باشد که یک رژیم با مصرف درصد بیشتری چربی، چگونه می تواند به بیماری قلبی کمک کرده یا از بروز آن پیشگیری کند. ۳. آیا میتوانم در طول این رژیم غذایی عضلهسازی هم بکنم؟ انواع رژیم غذایی را برای کاهش یا افزایش وزن امتحان کردهاید؟ با این حال، وگانها در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامینها و مواد معدنی مانند آهن، روی، ویتامین D ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 قرار دارند که همگی برای سلامتی روزمره حیاتی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستند و به صورت اسید آلفا لینولنیک، در غذاهایی مانند گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره یافت می شوند.

آموزش غذاهای کتوژنیک

در حقیقت تاکید این نوع رژیم غذایی به مصرف مواد خوراکی و محصولات سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بسیار کم است. داشتن یک بدن سالم و مقاوم چیزی است که باید برای آن تلاش کنید. این ویتامین در رشد عضلات، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده می باشد. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. برنامه کم کربوهیدرات و پرچرب گاهی اوقات در خصوص کاهش وزن سریع موفقیت آمیز است ، اما متخصصان تغذیه نگران عوارض و پیامدهای آن به روی بدن هستند.

کاهش وزن کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

در نوجوانان و بزرگسالان، عوارض جانبی شایع گزارش شده شامل کاهش وزن، یبوست، دیس لیپیدمی (افزایش چربی خون) و در زنان، دیسمنوره (اختلالات قاعدگی) است. زیرا مصرف زیاد فرآورده های حیوانی باعث افزایش اسیدهای خون و ادرار می شود. رژیمهای غذایی وگان تمام محصولات حیوانی را حذف میکند و خوردن کم کربوهیدرات را دشوارتر میکند. این نسبت معمولاً 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. ولی به طور کلی در رژیم کتوژنیک، تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد کالریها از چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد از پروتئین و حدود ۵ درصد هم از طریق کربوهیدراتها دریافت میشود.

در صورتی از این مکمل استفاده کنید که در کنار رژیم غذایی خود، ورزش هم می کنید. می توانید نصف قاشق از این مکمل غذایی را به ماست یا دوغ یا شیر خود اضافه کرده و میل کنید. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. قبل از مصرف مکمل سدیم و پتاسیم، با پزشک خود مشورت کنید. از آنجا که در طول رژیم غذایی کتو، میزان بیشتری سدیم و کلسیم از دست می دهید، می تواند منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و غیره شود.

کتوژنیک یا گیاهخواری

این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد،

بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. این رژیم شما را خیلی سریع به کاهش وزن مورد نظرتان میرساند. با این حال، زمانی که بدن شما به رژیم غذائی عادت کرد، شما نه نتها لاغر می شوید بلکه احساس انرژی بیشتری نیز خواهید کرد. رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است. برای تاثیر بهتر رژیم غذایی میتوانید از مکملهای کتوژنیک استفاده نمایید. در این رژیم نسبت ها بدین صورت خواهد بود، 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

رژیم استاندارد کتوژنیک حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. امروزه رژیم کتوژنیک به یکی از محبوبترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن تبدیل شده است؛ در این رژیم میزان مصرف کربوهیدراتها به شدت کم میشود، در حالی که میزان مصرف چربی بسیار بالاست. اما به این دلیل که شما قبلا وارد فاز کتوزیس شدهاید، این امکان برای شما فراهم است تا با سرعت بیشتری مجدد به این فاز برگردید.در این مقاله در مورد کتوژنیک و مزایای آن صحبت کردیم.

واقعیتی که وجود دارد این است که هر چه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، راحت تر به مرحله کتوزیس رسیده و در این مرحله باقی می مانید. برای اینکه بتوانید در رژیم کتوژنیک برای لاغری بهتر عمل کنید، موارد زیر را مدنظر قرار دهید. قبل از اینکه به انواع مختلف رژیم های غذایی بپردازیم؛ مهم است که توجه داشته باشیم هیچ یک از این گزینهها برای نیازهای سلامتی شما کامل نیستند.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. کاهش دریافت کربوهیدارت و افزایش دریافت پروتئین و چربی به احساس سیری بیشتر کمک می کند. ویتامین D نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه باعث جذب منیزیم نیز می شود. در حقیقت رژیم کتوژنیک برای لاغری، به معنی کاهش وزن به هر قیمتی نیست، بلکه تصمیمی برای زندگی سالمتر و بهتر است. برای تشخیص میگرن با آئورا، دو حمله کافی است.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

علاوه بر این، نشان داده شده است که مصرف کنندگان قهوه و چای به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. متخصصان میگویند حدود ۷۲ ساعت طول میکشد کتوزیس در بدن عمل کند و آثارش را نشان بدهد. فواید کراتین برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. استفاده از رژیم کتوژنیک برای افرادی که به دلیل چاقی، مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند سندرم متابولیک، دیابت، فشار خون، چربی خون، سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان میباشند مفید است. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

در نتیجه بسیار دشوار است که برنامه کتوژنیک برای لاغری را آغاز کنیم و طبق آن برنامه پیش برویم. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع غذاهای پروتئین دار کم کالری دریافتی شما باید بین ۱ تا ۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایدهآل باشد. اگرچه بیشتر غذاهای ایرانی حاوی کربوهیدرات هستند. بنابراین بهتر است در برنامه غذایی خود از مواد معدنی بیشتر استفاده کنید.

غذاهای غیر مجاز در لاغری رژیم کتو چه غذاهایی هستند؟

از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. همچنین به شکل ایکوزاپنتانوئیک اسید و اسید ایکوزاپنتانوئیک، در مکمل های روغن ماهی و ماهی های چرب یافت می شود. امید به زندگی در ایالات متحده، برای مقایسه، حدود 78.5 سال است. برنامه کتوژنیک برای لاغری را چگونه انجام دهیم؟ غذاهای مجاز در لاغری رژیم کتوژنیک چه غذاهایی هستند؟ غذاهای غیر مجاز در لاغری رژیم کتو چه غذاهایی هستند؟ غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره.

لبنیات پرچرب – پنیرها و خامه های پرچرب ، کره و غیره. محصولات پرچرب: پنیر، کره، خامهی پرچرب و ماست. همونطور که در پست هم مطرح شده، شیر و ماست در رژیم کتوژنیک حذف میشن؛ اما دوغ یا کفیر در صورتیکه غیرکارخونهای باشه مجازه. تعویض رژیم یا خارج شدن از رژیم کتوژنیک، اون هم به صورت یک دفعه ای و ضربتی، میتونه خطرناک باشه. آیا رژیم کتو میتواند شما را افسرده کند؟ کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند در مدت زمان کمی باعث لاغری و کاهش وزن شود.