تنها ضروری عامل ضروری است درباره بیاموزی رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها 1402

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 محدودتر نیاز دارند. تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد). به خاطر این که خیلی از مواد غذایی که تو نسخه خارجی میگن، اصلا تو ایران وجود نداره و اگه هم باشه قیمت بالایی داره و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست. A rt icle w as g᠎ener at᠎ed  by GSA᠎ C ontent Generat or Demov᠎ersi on᠎.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

در پاسخ به این سؤال باید گفت که همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین فقط میتوانید میوههای خاصی (معمولاً توتها) را در مقادیر کم مصرف کنید. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. مشکلات دستگاه گوارش و یبوست: از دیگر مشکلاتی که ممکن است با رژیم کتو برای ما ایجاد شود، مشکلات گوارشی است که با نوشیدن آب کافی و دریافت فیبر مناسب میتوان از آن جلوگیری کرد.

به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. اگر مشکلاتی در استخوانهای خود دارید (مثلا پوکی استخوان)، دور رژیم کتو را خط بکشید و محتاط باشید. ضمن اینکه کمی شیرین تر از دانه سفید هستند و مثل دانه های قرمز، بعد از پخت، ظاهر و رنگ خود را حفظ می کنند. به عنوان اولین نکته باید توجه داشته باشید که نباید رنگ پیاز یا ترپچه به رنگ قهوه ای نزدیک بشه. ᠎Th​is po​st h as ᠎been created ᠎by G SA Con te nt G en er at or ᠎DEMO.

در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند. رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است. شواهد اولیهای وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به جلوگیری از میگرن اپیزودیک و طولانیمدت کمک کند. شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد و گاهی به اندازه مصرف دارو مؤثر است.

بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. با این تفاوت که از نظر زمانی بین 2 تا 5 روز زمان میطلبه. هرچند، این تفاوت در کاهش وزن موقتی به نظر میرسد و با گذشت زمان از بین میرود. Data h᠎as been g​enerated ​by GSA Con te nt Gen er ator  D​em over᠎si᠎on.

کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. مطلب مرتبط: 5 ماده غذایی ساده که با خوردن آنها خیلی زود وزن کم میکنید! اعضا این تیم معمولاً شامل یک «متخصص پروانهدار تغذیهٔ کودکان» که مسئول هماهنگسازی برنامهٔ رژیم غذایی است و یک «پرستار دارای پروانه رسمی» که با صرع کودکان آشنایی کافی داشته باشد. رژیم کتوژنیک میتواند ابزار مؤثری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع باشد. زمان و تعداد دورهها میتواند به انتخاب شما و توصیه متخصص تغذیه تعیین شوند.

 Post h as be᠎en gen erated ​with t he help ᠎of GSA C᠎on tent G᠎en erator D​emov er si​on!

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

اما در مجموع هیچ آزمایش طولانیمدتی وجود ندارد که اثرات رژیم کتوژنیک را در طول زمان بر دیابت و کلسترول بالا بررسی کرده باشد. در دنیای امروز، هیچ چیز مهم تر از داشتن یک سبک زندگی سالم و برنامه غذایی پرفایده نیست. برای مثال، چنین رژیمی میتواند ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم) را برهم زده و منجر به مشکلات گوارشی یا فراتر از آن شود. یبوست طولانیمدت نیز به دیواره روده صدمه وارد کرده و میتواند منجر به مشکلات جدی بشود. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود.

رستوران های کتوژنیک

اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. علت این خستگی، عادت نداشتن بدن به مصرف چربی به عنوان سوخت است. امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید علت ناموفقیت خود در کاهش وزن را پیدا کنید. علت این پدیده این است که لذت ناشی از خوردن چربی به پیشگیری از پرخوری کمک میکند. در بسیاری از موارد، افراد ورزشکار تمایل بیشتری به این روند از رژیم کتو نشان می دهند. نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند.

برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. علاوه بر این، برخی از بیماران ممکن است در ابتدای شروع رژیم کمی احساس خستگی داشته باشند و برخی دیگر بوی بد دهان، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و مشکلات خواب را تجربه کنند. و نتیجه گرفت که یکسوم از این بیماران کاهش عالی در تعداد تشنجها و نیمی از آنها کاهش قابلقبول و خوبی در آنها داشتند. راههایی که آهستهتر به نتیجه میرسند، اما نتایج پایدارتری به دست میدهند.

اما آیا میدانید که این چاشنی جذاب آشپزخانه شما، یک داروی تمامعیار در طب سنتی است؟ طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. در غیاب قند حاصل از غذا، بدن ما شروع به تجزیه چربیهای ذخیرهشده به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکند.

گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. رژیم کتوژنیک استاندارد با نام رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار پایین (VLCKD) هم شناخته میشود. در تبلیغات، از رژیم کتو به عنوان یک معجزه برای لاغری نام برده میشود. BMI راهی برای آگاهی از سطح تقریبی چربی بدن به روشی آسان و کاملا ارزان است. رژیم کتوژنیک یعنی اینکه مصرف کربوهیدرات رو تا جای ممکن کاهش بدیم و به حدود 20 گرم در روز برسونیم و مقدار چربی رو افزایش بدیم.

به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. به طور مثال، در طی یک هفته، پس از 5 روز رژیم کتوژنیک، 2 روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. این نوع چربی بیشتر در روغن نارگیل یافت میشود. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. آنها را در فواصل دو تا سه ساعت بخورید. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند.

᠎This post has been g en erated by GSA C on᠎tent  Gener ator᠎ Dem oversi on!

در تصویر زیر درصد بندی ناهار کتوژنیک قرار داده شده.

همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. در تصویر زیر درصد بندی ناهار کتوژنیک قرار داده شده. به طور تقریبی این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی – ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدارت می باشد. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

مطالعات روی حیوانات نیزاین اثر بخشی را تایید می کند. با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم. از آنجایی که محدودیتهای غذایی بسیاری در رژیم کتو وجود دارد، رعایت آن در دراز مدت بسیار دشوار است. یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست.

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

علاوه بر این نقش­ها، اسید معده با تجزیه­ی انواع مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین­ها که در غذای مصرفی روزانه­ی افراد وجود دارد، سبب جذب موثر مواد مورد نیاز بدن مثل اسید فولیک، نیاسین، ویتامین B12، بتاکاروتن، ویتامین C، آهن، منیزیم، کلسیم و روی می­گردد. انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. اگر شما هیچ آشنایی با این رژیم غذایی ندارید، این مقاله وان هو به شما کمک بسازایی خواهد کرد. ما در این مقاله به شما چند غذای کتو دوست پیشنهاد میکنیم تا انتخاب های گسترده تری داشته باشید.