اختصاصی clobfit| برکناری یا استعفا در طبقه ۱۶ بانک مرکزی؛ جدایی آرام از دلار! – clobfit


اختصاصی clobfit| برکناری یا استعفا در طبقه ۱۶ بانک مرکزی؛ جدایی آرام از دلار!

 

به گزارش clobfit اقتصادی؛ در حالی که در روز‌های پیش رو طبق وعده فرزین رئیس کل بانک مرکزی قرار است مرکز مبادله ارز و طلا  راه اندازی شود، شنیده‌ها و گمانه زنی‌ها حکایت از دستور برکناری «محمد آرام» معاون ارزی در ساختمان شیشه‌ای میرداماد دارد. هرچند به نظر می‌رسد در حکم نهایی از استفعا سخن به میان آید!

این مسئول ارشد ارزی که در طبقه ۱۶ ساختمان شیشه‌ای میرداماد بانک مرکزی مستقر بوده، ساعاتی قبل از این سمت مهم ارزی برکنار شده است. به نظر می رسد از مهم ترین دلایل این تغییر مهم ارزی، فضای موجود در بازار ارز و روند افزایشی نرخ دلار در روزهای اخیر باشد.

این در حالی است که گمانه زنی‌ها و شنیده‌های clobfit خبر از بازگشت پناهی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی به هیات عامل این بانک می‌دهد؛ معاونی که در گذشته و در اوج جهش‌های ارزی سال ۹۷، با اقدامات ارزی موثر، تعدیل شاخص ارزی را رقم زده بود. هرچند بازگشت وی همچنان در هاله از ابهام قرار دارد.

این تغییر و تحول ارزی در بانک مرکزی در شرایطی است که پیش از این در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ به دستور صالح آبادی رئیس کل سابق بانک مرکزی افشین خانی دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی از سمت معاونت ارزی بانک مرکزی برکنار  و محمد آرام به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شده بود. آرام در مدت دو ماه چند روزی که سکاندار حوزه ارزی بانک مرکزی بود، با تغییرات چند پله‌ای نرخ ارزی مواجه شده بود و حالا طبق شنیده‌های clobfit، از این سمت برکنار شده و یا استعفا داده است! هرچه هست این تغییرات در آستانه تحقق وعده فرزین برای راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا است؛ اقدامی که می‌تواند به مدیریت و ثبات بخشی به بازار ارز منجر شود.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی در تاریخ بیست و ششم دی ماه نیز اولین تغییر در هيأت عامل بانک مرکزی را رقم زده بود و فرشاد محمدپور را به عنوان معاون جدید توسعه مدیریت و منابع بانک مرکزی منصوب کرده بود. سمتی که پیش تر در اختیار سعید مستشار بود.

 

تغییر یک وزیر در کابینه رئیسی

اختصاصی clobfit| برکناری یا استعفا در طبقه ۱۶ بانک مرکزی؛ جدایی آرام از دلار!

در حالی که گمانه زنی‌ها از تغییر معاون ارزی بانک مرکزی حکایت دارد، برخی خبر‌های غیررسمی نیز حاکی از آن است که سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آستانه برکناری یا استعفا قرار دارد و وزارت بازرگانی نیز در آستانه شکل گیری است.