آه خدای من! بهترین مقاله رژیم کتوژنیک تا کنون! 1402

لاغری کتوژنیک چیست با دنبال کردن یک برنامه ورزشی مانند دویدن و حرکات ورزشی حداقل دو بار در هفته وزن خود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 را حفظ کنید. آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف ، افزایش گرسنگی ، مشکلات خوابیدن ، تهوع ، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. از عملکرد مغز محافظت میکند. اگر کبد شما مشکل دارد یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد کبد شما مصرف خامه زعفران است.

رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد در درمان این بیماری موثر است. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. در ادامه بیشتر راجع به این رژیم حرف میزنیم. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز می شود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند.

معایب کتوژنیک

مثلاً اگر حدود پنج روز کربوهیدرات کم استفاده کرد می تواند حدود ۲ روز کربوهیدرات بیشتری استفاده کند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. رژیمهای کتوژنیک بهطور تئوری میتوانند با بهبود دسترسی به مقادیر زیادی انرژی در ذخایر چربی، استقامت بدنی را افزایش دهند.

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد. 2. رژیم کتو دورهای : همانطور که از نام آن پیداست، در این روش دورههایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد. هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود.

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات، که بر پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر لاغری، فواید زیادی برای سلامتی دارد. کراتین: کراتین فواید بی شماری برای سلامتی و عملکرد دارد. این رژیم فواید بسیاری برای لاغری، کنترل دیابت نوع 2، صرع و … اما تا به امروز هیچ تحقیقی درباره اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر روی دیابت و کلسترول انجام نشده است.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود. حداقل در ابتدا ، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. برای مثال هر غذایی که نیاز به نان و برنج داشته باشد را نباید بخورید. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

کتون، مولکول حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرزی استفاده شود.رژیم کتو نه تنها متابولیسم بدن را تغییر می هد بلکه در کاهش وزن سریع موثر است.اگر برای کاهش وزن، رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کردید نباید بیشتر از 3 ماه از این رژیم استفاده کنید. از سکته مغزی جلوگیری می کند. به این ترتیب امکان ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود.

یک رژیم کتوژنیک میتواند منجر به نفخ کمتر، گرفتگی عضلات و درد کمتر معده شود که اغلب منجر به بهبود علائم IBS میشود. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند ، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند ، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند ، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی ، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان

صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است. با انجام این رژیم بدن به علت نداشتن کربوهیدرات برای سوخت و ساز سراغ چربی های انباشته شده می رود. برای افرادی که تمرینات سنگین و قدرتی انجام می دهند ، رژیم کتو ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود. این تغییر یعنی تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بجای گلوکز، معمولا در طی دو تا چهار روز انجام میشود.

در بخش قبل در مورد مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی صحبت کردیم. برای مقابله با این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کم کنید و دوباره به نکات بالا مراجعه کنید. وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل می گوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند وزن کم کند. در سندرم تخمدان پلی کیستیک تخمدانهای زن بزرگتر از حالات نرمال شده و پر از کیست های کوچک پر از مایع می شوند . در این مطلب قصد داریم جایگاه این خوراکی را در رژیم کتو بررسی کنیم.

این برنامه شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری در آن گنجانده میشود. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند. اگر می خواهید رژیم بگیرید و گرسنگی نکشید حتما از این برنامه غذایی استفاده کنید. محدودیت کالری : هنگامی که با حذف بسیاری از دسته های غذایی ، مصرف غذای خود را به شدت محدود می کنید ، به احتمال زیاد باعث کاهش وزن خود خواهید شد. این رژیم به کلیه فشار وارد می کند و اگر شما بلند مدت این رژیم را بگیرید دچار سنگ کلیه خواهید شد.

عوارض رژیم کتوژنیک مانند سایر رژیم ها اجتناب ناپذیر است، زیرا این رژیم سطح الکترولیت بدن را تغییر می دهد و ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. یا یک هرم غذایی و یکسری توصیه های کلی از قبیل مصرف بعضی مکمل ها و الکترولیت هاست و بیشتر دستور آشپزی غذاهای مختلف است نه یک رژیم علمی و تخصصی، بلکه برای همه یکسان است! رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

همان طور که اشاره کردیم، هدف از رژیمهای کتوژنیک فرستادن بدن به حالت «کتوز» با استفاده از یک رژیم غذایی بسیار سخت کم کربوهیدرات است. غذاهایی که به طور کلی در این رژیم مجاز هستند عبارتند از: گوشتهای پرچرب، ماهی، روغنها، آجیل، لبنیات پرچرب مانند پنیر و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند سبزیجات برگ دار. تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول کاهش وزن سریع یک مفهوم نسبتاً جدید است که نشان داده است حداقل در کوتاه مدت کاملاً مؤثر است. در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. Data h as been cre᠎ated by GSA Content Generator Dem ov ersi on .

لیست خرید رژیم کتوژنیک

در یک رژیم روزانه 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین به نظر برسد. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی، کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کمی است. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود. البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها.

شام: کباب ، پنیر چدار و سبزیجات.

سبزیجات کم کربوهیدرات: بیشتر سبزیجات سبز ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل و غیره. صبحانه : بیکن ، تخم مرغ و گوجه فرنگی. شام: مرغ با سُس پستو، پنیر خامه ای و سبزیجات. شام: کباب ، پنیر چدار و سبزیجات. پنیر : پنیر فرآوری نشده (چدار ، بز ، خامه ای ، آبی یا موتزارلا). صبحانه : املت ژامبون و پنیر با سبزیجات. شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید. صبحانه : ماست بدون قند با کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و استویا.