9 مزایای ویتامین D که باید بدانید • Wellness Captain



توسط MC
2 سپتامبر 2021

فواید ویتامین D

عکس توسط FotoHelin از Shutterstock

آیا تا به حال در مورد فواید این ویتامین فکر کرده اید؟ ویتامین D که به “ویتامین آفتاب” نیز معروف است ، به دلیل قابلیت جذب در بدن از طریق نور خورشید ، برای بدن انسان ضروری است. به گفته دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی سلامت ، هدف اصلی آن افزایش جذب کلسیم است ، بنابراین برای رشد و بازسازی استخوان (هنگامی که بافت استخوانی بالغ برداشته می شود و بافت جدید استخوانی شکل می گیرد) ضروری است.

با همه این موارد ، کمبود ویتامین D می تواند منجر به نازک شدن ، شکنندگی یا تغییر شکل استخوان شود. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که می توانیم از این ویتامین استفاده کنیم ، از مثبت برای سلامت جسمی و روانی شروع کنیم. اگر اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید ، در اینجا 9 فایده ویتامین D که باید بدانید آورده شده است.

فواید ویتامین D:

  • استخوان های شما را تقویت می کند – ویتامین D جذب کلسیم را در روده شما افزایش می دهد ، که به معدنی شدن طبیعی استخوان ها کمک می کند.
  • بلکه عضلات کمبود ویتامین D در بدن می تواند خطر داشتن ماهیچه های ضعیف را افزایش دهد.
  • ویتامین D به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با التهاب مبارزه می کند – همانطور که دکتر نصرالله تأیید کرده است ، ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. همانطور که او توضیح می دهد ، می تواند از سیستم ایمنی بدن با مبارزه با باکتری ها و ویروس های مضر حمایت کند.
  • ویتامین D می تواند به تقویت سلامت دهان و دندان کمک کند – پیشتر اشاره کردیم که ویتامین D باعث افزایش استحکام استخوان ها می شود ، بنابراین سلامت دهان و دندان نیز مفید است. خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را کاهش می دهد ، زیرا به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند ، اما تولید پپتیدهای ضد میکروبی را نیز تحریک می کند.
  • می تواند از دیابت نوع 1 و 2 جلوگیری کند – تصور می شود که دوز ترکیبی روزانه کلسیم و ویتامین D (خودتان در مورد مقدار مناسب باید مصرف کنید) تأثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.
  • ویتامین D برای درمان فشار خون بسیار مفید است – یک بررسی در سال 2019 که در مجله “Current Protein & Peptide Science” منتشر شده است توضیح می دهد که چگونه ویتامین D می تواند نقش مهمی در درمان فشار خون بالا داشته باشد ، که یکی از نشانگرهای اصلی بیماری های قلبی عروقی است.
  • ویتامین D می تواند به کاهش وزن کمک کند – همانطور که دکتر بوید اشاره می کند ، چاقی یکی از عوامل خطرساز سطح پایین ویتامین D است و این فقط می تواند به این معنی باشد که ویتامین D به کاهش وزن کمک می کند.
  • این می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند – یک مقاله مروری در سال 2017 در مجله “Neuropsychology” وجود دارد که توضیح می دهد چگونه کمبود ویتامین D با افسردگی و اضطراب ارتباط مستقیم دارد.
  • ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد – همچنین تحقیقات مختلفی در مورد چگونگی تأثیر ویتامین D در مبارزه با سرطان انجام شده است.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید ، ما همچنین به شما توصیه می کنیم: مصرف ویتامین D می تواند علائم سرگیجه را کاهش دهد ، برنامه های مطالعاتی



دیدگاهتان را بنویسید