8 افسانه و واقعیت در مورد رژیم کتو: آنچه باید بدانید

اگرچه بحث در مورد رژیم کتوژنیک گسترده است، اما بسیاری از مردم هنوز به سختی می‌گویند واقعیت یا تخیلی چیست. این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد افسانه ها و حقایق پیرامون رژیم کتوژنیک می دهد.

رژیم کتو دقیقا چیست؟?

رژیم کتو بر این اصل کار می کند که با تجزیه کربوهیدرات ها، چربی را برای سوخت می سوزانید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر می رسانید. این شامل کاهش تدریجی مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

افسانه ها / حقایق در مورد رژیم کتو

در اینجا افسانه ها و حقایق رایج در مورد رژیم کتو آورده شده است.

افسانه 1: شما می توانید هر چربی را مصرف کنید

حقیقت: هنگام تمرین کتوژنیک، افراد چربی های سالم مصرف می کنند. اگر می خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید، از چربی های اشباع شده اجتناب کنید و به غذاهای ارگانیک با فیبر بالا تکیه کنید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، باید میزان چربی دریافتی روزانه خود را تقسیم کنید.

باور غلط 2: کاهش وزن تنها مزیت رژیم کتو است

حقیقت: برخلاف آنچه بسیاری معتقدند، رژیم کتو علاوه بر کاهش وزن، فواید بسیار زیادی نیز دارد. به عنوان مثال، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد، سلامت روده را ارتقا می دهد، هورمون های بدن را تنظیم می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند.

باور غلط 3: شما مجبور نیستید ورزش کنید

حقیقت: اگر رژیم کتو دارید، ورزش شدید توصیه می شود. با این حال، برای اینکه بیشتر از تمرین خود بهره ببرید، باید به اندازه کافی غذا بخورید و زمان کافی برای ریکاوری بگذارید. ممکن است برای ورزش به کربوهیدرات بیشتری نیاز داشته باشید و مهم است که مصرف کربوهیدرات خود را در روزهای ورزش افزایش دهید.

باور غلط 4: توده عضلانی شما کاهش می یابد

حقیقت: برخلاف افسانه، افرادی که در حین انجام تمرینات قدرتی از رژیم غذایی پیروی می کنند، عضله می گیرند.

افسانه 4: با خستگی مشخص می شود

حقیقت: ممکن است در مرحله تنظیم رژیم غذایی احساس خستگی کنید، اما این وضعیت به مرور زمان فروکش می کند. مهمتر از آن این است که همه در حین رژیم خسته نمی شوند. با این حال، اگر با آن برخورد کردید، به خاطر داشته باشید که بیش از یک هفته طول نمی کشد.

افسانه 5: رژیم غذایی کوتاه مدت است

حقیقت: مدت زمانی که رژیم می گیرید به اهداف سلامتی و تناسب اندام شما بستگی دارد. در بیشتر موارد، مدت استاندارد بین سه تا پنج ماه است. پس از این مرحله می توانید برای چند هفته به عادات غذایی عادی خود بازگردید.

افسانه 6: هیچ علمی پشت رژیم غذایی وجود ندارد

حقایق: چندین مطالعه علمی از رژیم کتوژنیک حمایت می کنند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم در ابتدا برای کمک به بیماران صرعی در تنظیم تشنج طراحی شده بود. علاوه بر این، رژیم غذایی به کاهش یا حفظ وزن بدن کمک می کند.

باور غلط 7: سرشار از چربی و پروتئین

حقیقت: رژیم غذایی حاوی چربی و پروتئین بالا نیست. بسته به هدف آموزشی، درشت مغذی بر اساس نیازهای فردی دوز می شود. به عنوان مثال، تقسیم درشت مغذی معمولی برای این رژیم شامل پروتئین کم کربوهیدرات، پرچرب و متوسط ​​است.

افسانه 8: باعث حمله قلبی می شود

حقیقت: رژیم کتو شامل مصرف چربی های اشباع شده است که باعث حمله قلبی نمی شوند.

افکار نهایی

این رژیم غذایی می تواند به شما در بهبود اهداف تناسب اندام و سلامتی کمک کند. اگر می خواهید در رژیم غذایی موفق باشید، مهم است که افسانه های مربوط به رژیم غذایی را زیر سوال ببرید و حقایق مبتنی بر شواهد را بپذیرید.