7 مزیت برنامه رژیم غذایی کم کربوهیدرات

یک رژیم غذایی بسیار محبوب این روزها برای کاهش وزن، رژیم کم کربوهیدرات است. همانطور که از نام آن پیداست، رژیم غذایی مبتنی بر مصرف بیشتر پروتئین و محدود کردن کربوهیدرات های شما است. در واقع، تنها کربوهیدرات هایی که باید هنگام رژیم توصیه شود، آنهایی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

در حالی که این 7 مزیت علمی رژیم کم کربوهیدرات وجود دارد، همیشه بهتر است قبل از شروع آن با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و دیابت دارید.

  • واقعا به کاهش وزن کمک می کند

تحقیقات و نتایج طی سال‌ها ثابت می‌کند که می‌توان با رژیم کم کربوهیدرات وزن کم کرد. با این حال، مقدار وزنی که از دست می دهید از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به میزان مصمم و توانایی شما برای حذف قندها و کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود بستگی دارد.

  • بهبود فشار خون و سطح قند

از آنجایی که فشار خون بالا یا فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی برای سکته و بیماری قلبی است، مهم است که با کاهش فشار خون، خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهید. در حالی که قرص ها می توانند در این مورد به شما کمک کنند، حتی یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم کم کربوهیدرات به کاهش فشار خون بالا، به ویژه در افراد چاق، کمک می کند.

به طور مشابه، رژیم های کم کربوهیدرات به کاهش سطح گلوکز ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله کمک می کند. بنابراین، اگر دیابتی هستید، می توانید با پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات از مزایای دوگانه کاهش وزن و کاهش سطح قند خون بهره مند شوید.

  • به بهبود سطح تری گلیسیرید کمک می کند

سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است که سطوح بالای آن به عوامل خطری مانند متابولیسم غیر طبیعی لیپوپروتئین، مقاومت به انسولین، چاقی، دیابت شیرین و سطوح پایین کلسترول HDL مربوط می شود. مطالعات نشان داده اند که کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش قابل توجه سطح تری گلیسیرید کمک می کند.

  • سطح کلسترول HDL را بهبود می بخشد

سطوح پایین کلسترول HDL با افزایش خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. یکی از راه‌های کاهش سطح بدن، محدود کردن مصرف کربوهیدرات از طریق یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است.

  • مقاومت به انسولین را کاهش می دهد

افراد مبتلا به سندرم متابولیک مقاومت به انسولین دارند که به نظر می رسد با بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. تحقیقات نشان داده است که محدود کردن مصرف کربوهیدرات بیشتر از محدود کردن مصرف چربی باعث کاهش مقاومت به انسولین می شود.

  • سطح انسولین و پروتئین واکنشی C را کاهش می دهد

سطوح بالای انسولین یا هیپرانسولینمی یک عامل خطر برای بیماری عروق کرونر است و با مقاومت به انسولین مرتبط است. کاهش سطح انسولین از طریق محدودیت کربوهیدرات بهتر و امکان پذیر است.

  • به کاهش سطح پروتئین واکنشی C کمک می کند

پروتئین واکنشی C (CRP) یک نشانگر شناخته شده التهاب است و در خون اندازه گیری می شود. در حالی که CRP با حساسیت بالا با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط است، محدودیت کربوهیدرات به کاهش سطح CRP کمک می کند. این ثابت می کند که برنامه های رژیم غذایی کم کربوهیدرات در واقع به کاهش التهاب کمک می کند.

با فواید بسیار زیاد مرتبط با رژیم کم کربوهیدرات، پایبندی به آن ضرری ندارد. نه فقط برای کاهش وزن، بلکه برای تجربه این فواید سلامت شگفت انگیز و در نتیجه احساس بهتر و سلامتی!