7 راه برای افزایش باکتری های روده


میکروارگانیسم های بیشماری که در دستگاه گوارش انسان استعمار می کنند ، نقش مهمی در هضم و جذب اجزای غذا ایفا می کنند. آنها سیستم ایمنی و پاسخهای متابولیکی را تشکیل می دهند و تنظیم می کنند. میکروبیوتای روده از باکتری های خوب و باکتری های بد تشکیل شده است. باکتری های خوب روده به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند ، از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری می کنند ، التهاب را کنترل کرده و مسئول سلامت کلی دستگاه گوارش هستند.

در اینجا هفت روش برای تقویت باکتری های روده وجود دارد:

1) نگران نباش ، شاد باش

میکروبیوتای روده به استرس حساس است. وقتی استرس دارید ، مغز شما مواد شیمیایی عصبی خاصی را ترشح می کند که می تواند بر پاسخ به عفونت باکتریایی تأثیر بگذارد. استرس بر هضم غذا تأثیر می گذارد و مواد مغذی جذب روده می شوند.

2) متحد در تنوع

گروه های مختلف غذایی منابع خوبی از کلان و ریزمغذی های مختلف هستند. یک رژیم غذایی متنوع با میکروبیوم متنوع تری همراه است و یک میکروبیوتای متنوع یک رژیم غذایی سالم است. بنابراین همه گروه های غذایی مختلف را بخورید. در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که کسی غذای ناسالم/ناخواسته را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

3) سبزیجات خود را بخورید!

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات محتوای فیبر بالایی را تأمین می کند. این فیبر نه تنها رشد باکتری های خوب را تشویق می کند بلکه می تواند از رشد باکتری های عامل بیماری جلوگیری کند. افزودن سبزیجات فصلی بسیار مهم است زیرا ایمنی بدن شما را افزایش می دهد.

4) قرص نخور

اگرچه آنتی بیوتیک ها برای هدف قرار دادن ارگانیسم های بیماری زا یعنی ایجاد بیماری طراحی شده اند ، اما باکتری های روده را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. ما پس از درمان آنتی بیوتیکی شاهد کاهش تنوع در میکروبیوم بودیم. بنابراین سعی کنید از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد.

5) به زندگی خود ادویه کنید!

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان و ادویه جات آشپزی مزایایی برای سلامت دستگاه گوارش و ایمنی بدن دارند. ادویه های پیچیده ای که طعم غذاهای هندی را می دهد می تواند به هضم غذا کمک کند.

6) وقتی در ترشی هستید ، غذاهای تخمیر شده را انتخاب کنید

تخمیر غذا و نوشیدنی یک عمل قدیمی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای تخمیر شده میکروبیوتای روده را تغییر می دهند. غذاهای تخمیر شده نه تنها از نظر طعم خوشمزه هستند ، بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی دارند. این واقعاً یک موقعیت برد-برد است. از ماست ، دوغ ، idli ، دوسا ، ترشی ، کیمچی ، تمپه و سایر محصولات تخمیر شده لذت ببرید.

7) پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها

به بیان ساده ، پری بیوتیک ها به عنوان غذایی برای باکتری های خوب روده عمل می کنند و پروبیوتیک ها از باکتری های خوبی تشکیل شده اند که به حفظ سلامت بدن و عملکرد خوب کمک می کند. غذاهای تخمیر شده نمونه هایی از پروبیوتیک ها هستند. برخی از نمونه های پری بیوتیک ها عبارتند از موز ، پیاز ، سیر ، جو ، جو و غیره. به یاد داشته باشید که میکروبیوم روده در فرایندهای حیاتی شامل هضم ، هموستاز انرژی و متابولیسم ، سنتز ویتامین ها و سایر مواد مغذی و توسعه و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی شرکت می کند. به
نقش میکروبیوم در سلامتی و بیماری ها به درک علمی مفاهیم کلیدی در آیورودا کمک می کند ، بنابراین پاکسازی و سم زدایی منظم پانکاکرما را برای بهبود سلامت روده پیشنهاد می کند.



دیدگاهتان را بنویسید