5 نکته کلیدی برای تغذیه باروری


ما معمولاً فکر می کنیم که باردار شدن آسان است ، اینطور نیست؟ حقیقت این است که نه لزوما این آسان نیست!
برخی از والدین ماه ها تلاش می کنند ، اما بارداری اتفاق نمی افتد. در حالی که بیشتر اوقات برخی از عادات و مکمل های معمول زندگی را تغییر می دهند و حذف برخی از عملکردها تولد کودک را تسهیل می کند.
تجربه مادر:

“به محض اینکه متوجه شدیم کاری داریم که انجام می دهیم و انجام می دهیم ما شروع به مقابله با آن کردیم و نمی دانیم ، بنابراین می تواند شانس بچه دار شدن ما را مختل کندشردنشون. ما در خانه ورزش کردیم و فقط 3 ماه رژیم غذایی خود را تغییر دادیم
“سپس من با دوقلوها باردار شدم.”

قدرتی که تغذیه و شیوه زندگی می تواند بر باروری داشته باشد باورنکردنی است و یکی از ماموریت های رژیم درمانی ما این است
اطلاعات ما را با زوج هایی که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در 6 تا 12 ماه آینده باردار شوید تغذیه می تواند کمک زیادی کند.
همه باید سلامت سلولهای زایا (تخمک و اسپرم) خود را بهبود بخشند. بنابراین ، این نکات مهم را بخوانید و در 90 روز آینده خود را پیدا کنید برای باروری آماده شوید!

برای اطلاعات بیشتر حتماً از متخصص تغذیه و پزشک خود بپرسید مشورت کردن.

روزانه 1.3 تا 4 وعده سبزی و میوه بخورید.

من می دانم که بسیاری از شما ممکن است این کار را در نگاه اول سخت بدانید ، اما باور کنید آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات معجزه می کند! تخم مرغ و اسپرم بسیار شکننده است و استرس اکسیداتیو می تواند باعث تخریب شود تخمک و اسپرم. که این می تواند منجر به ناهنجاری شود کروموزومی (یکی از مهمترین علل سقط جنین). میوه الف سبزیجات منبع اصلی آنتی اکسیدان های غذایی هستند و حاوی 3-4 عدد هستند واحدهای (لیوان) در رژیم غذایی روزانه می تواند راه بسیار خوبی باشد مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.
سبزیجات و میوه های خوب برای به دست آوردن آنتی اکسیدان ها پرتقال ، اسفناج ، کلم ، کلم بروکلی ، سبزیجات برگ سبز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، هویج ، خربزه ، انواع توت ها ، انار و انگور ذکر شده است.

فراموش نکن همسرتان را با خود ببرید

2. ویتامین D کافی دریافت کنید.

یکی از دلایل اصلی سقط جنین ، کمبود ویتامین D در مادر است. ویتامین D به نام یک ویتامین خورشیدی شناخته شده است و توانایی ما در تولید ویتامین های کافی D در معرض آفتاب کم زمستان. اندازه رژیم غذایی معمول ما این ویتامین به اندازه کافی برای حفظ سطح مورد نیاز بدن ندارد ، بنابراین اغلب گاهی راه حل این است که از مکمل ویتامین D استفاده کنید.
در صورت امکان ، سطح ویتامین D را به همراه بقیه از پزشک خود بخواهید ویتامین ها را بررسی کنید. اینگونه است که برنامه شما به مرحله اجرا می رسد بهتر است تمام ویتامین های بدن خود را مصرف کنید.
بهترین منبع ویتامین D در ایران ماهی آزاد است. ماهی ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی تن و میگو نیز منابع خوبی هستند آنها ویتامین D هستند (این ماهی هایی که گفتم ماهی های چرب از آب سرد هستند و ما منابع مشابه دیگری داریم). روغن جگر ماهی نیز منبع خوبی است به صورت کپسول تجویز می شود. شیر و محصولات لبنی ، زرده تخم مرغ و گوشت رنگ قرمز نیز منبع خوبی است. مقداری رول و غذا با غنی سازی ویتامین D

3. مصرف چربی های ضدالتهابی امگا 3 را افزایش دهید.

چربی های امگا 3 (به ویژه DHA و EPA) دارای خواص ضد التهابی هستند رژیم غذایی مناسب برای باروری بسیار مهم و سرنوشت ساز است. حالا قصدلازم نیست زیاد در مورد خواص امگا 3 صحبت کنیم ، فقط بدانید که آیا در 2-3 هفته و ماهی های چرب معمولی مانند ماهی قزل آلا ، ساردین ، ​​شاه ماهی و … نخورید ، بهتر است به دنبال مکمل امگا 3 با کیفیت باشید ظاهر خوبی دارند.

4. کاهش استرس.

من میفهمم. اگر در این شرایط عادی ، فردی به شما گفت آرام باشید به هر حال ، شما دوست دارید یک مشت حواله زیبا را تبریک بگویید 😀 و در قلب خود شما به من فحش می دهید ، اما این به هورمون استرس برمی گردد ، یعنی کورتیزول! وقتی بدن می خواهد کورتیزول را از منابع مورد نیاز برای آن تولید کند تولید پروژسترون ، که برای تخمک گذاری لازم است ، سرقت می کند (هر دو آنها هورمونهای استروئیدی هستند). بنابراین ، تولید کورتیزول را پایین نگه دارید منابع بیشتری را برای تولید هورمون استروژن در اختیار بدن قرار می دهد بمونه.

ویتامین C و B برای کاهش استرس مفید است. بخورید a شاد باشید (برای کاهش استرس ، می توانید به مقاله در مراجعه کنید یک صفحه وجود دارد ، ببینید) ، اما صادقانه بگویم ، بخش بزرگی است آرام باشید ، کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و از آنها لذت می برید به تمرین یوگا برمی گردد. قطار – تعلیم دادن. به موسیقی گوش دهید. یک کتاب خواندن. از گلدان های خود مراقبت کنید. یکدیگر را در آغوش بگیرید. عبادت.
با دوستان خود ملاقات کنید و کاری را که می خواهید انجام دهید.

5. مکمل قبل از زایمان مصرف کنید.

این مولتی ویتامین حاوی 13 نوع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز است بارداری و شیردهی. اگر ابتدا منتظر بارداری هستید ، سپس شروع کنید شما فرصت بزرگی را برای استفاده از این افزونه از دست دادید. ما عادت کرده ایم مشتریان توصیه می کنند این مکمل را حداقل 3 ماه قبل از بارداری مصرف کنند مصرف کردن.

ما اغلب به تخمک هایی فکر می کنیم که در تخمدان ها متولد می شوند ما تا آخر ثبات داریم و هیچ کار سالم تری نمی توان انجام داد بودن !! این یک تصور غلط بسیار بزرگ است !! چرخه رسیدن تخم مرغ حدود 3 ماه است و در این مدت انتخاب و روش های تغذیه زندگی ما نقش مهمی در سلامت تخمک ها و احتمال بروز ناهنجاری ها دارد حاوی سلولهای کروموزومی است. این امر به ویژه اگر قبلاً صادق است شما برای مدتی بر بدن خود کنترل هورمونی دارید و در واقع خسته شده اید مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است (استروئیدها) خوش بگذره (کنترل هورمونی ، مانند استفاده از قرص های ضد بارداری یا قرص های تنظیم کننده و حتی برخی داروهای پوستی که آنها را کنترل می کنند هورمون دارند).

زنا که از مکمل های مولتی ویتامین در زمان لقاح استفاده می کند آنها کمتر از دیگران در معرض مسمومیت بارداری هستند.
این مکمل بهتر است 6 ماه قبل از بارداری مصرف شود انجام دادن. بنابراین اگر قصد دارید در تابستان باردار شوید ، مطمئن باشید از فردا این مولتی ویتامین را دریافت خواهید کرد!

یادداشت مهم:

این مکمل قبل از زایمان را با پزشک یا متخصص مصرف کنیدبا تغذیه خود مشورت کنید. به طور معمول ما یک روز عادی با غذا داریم
تجویز می کنیم. در برخی موارد ، این مکمل ممکن است اثرات تهوع مانند داشته باشد مطمئن شوید که این روند را پس از مشورت با یک متخصص ادامه داده و به آنجا بروید مصرف خودسرانه آن را متوقف نکنید. اگر دارویی مصرف می کنید مخصوصاً در حضور عامل جراحی ، مشکل خونریزی ، تحت درمان قبل از مصرف داروهای لخته شدن خون حتما به پزشک مراجعه کنید مشورت کردن.
ما سعی می کنیم به زودی پستی در مورد مراقبت های تغذیه ای منتشر کنیم سلامت اسپرم مردان را به اشتراک بگذارید

شاد باشی خوشبخت

دیدگاهتان را بنویسید