12 عادت سالم برای کاهش وزن »شیوه زندگی سالم


اشتراک گذاری اهمیت دارد!

آیا به دنبال نکاتی در مورد عادات سالم برای کاهش سریع وزن هستید؟ این مقاله نگاهی دقیق به عادات سالمی دارد که اکثر افراد موفق از آن پیروی می کنند و نکاتی را برای انتخاب سالم به شما ارائه می دهد.

خوردن آجیل و دانه ها ایده خوبی است. آنها معمولاً کالری کمتری دارند و منبع عالی فیبر هستند که به تمیز نگه داشتن دستگاه گوارش کمک می کند.

غلات کامل مانند جو و جو نیز می توانند به کاهش کلسترول شما کمک کنند. جو دوسر و جو همچنین می توانند در پخت استفاده شوند تا جایگزین سالم تری برای دستور العمل های حاوی قند باشد.

پس از مرور این مقاله ، خواهید فهمید که چرا رعایت رژیم غذایی سالم برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مدت اهمیت دارد.

عادات سالم برای کاهش وزن

1. صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید

خوردن صبحانه با پروتئین بالا می تواند یکی از عاقلانه ترین کارهایی باشد که می توانید برای کاهش وزن خود انجام دهید. این به شما این امکان را می دهد که در طول روز در موقعیتی باشید که انرژی داشته باشید.

نه تنها این ، به شما این انرژی را می دهد که تا زمان ناهار بدون احساس گرسنگی به کار خود ادامه دهید و می تواند در هنگام قدم زدن در پارک یا انجام کارهای دیگر بسیار ارزشمند باشد.

برای یافتن بهترین مکان ها برای خوردن صبحانه با پروتئین بالا برای کاهش وزن ، تنها چیزی که نیاز دارید این است که به اطراف نگاه کنید. حتی ممکن است رستورانی پیدا کنید که غذاهای پروتئینی بالا برای صبحانه سرو می کند!

پروتئین به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. برخی از غذاها بهتر از بقیه در رژیم غذایی شما قرار می گیرند. گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی ، لوبیا ، آجیل و تخم مرغ پروتئین خوبی برای خوردن هستند.

اگر مقداری گوشت یا مرغ بدون چربی به رژیم غذایی خود اضافه می کنید ، مطمئن شوید که مرغ را کباب کرده یا بخارپز کرده یا خوب می پزید تا هنگام خوردن آن از بین نرود.

وقتی شروع به خوردن صبحانه ای با پروتئین بالا می کنید ، مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب می نوشید. این کار به دفع مواد مغذی که باعث افزایش وزن می شوند ، کمک می کند.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

آب بخش مهمی از رژیم غذایی سالم و بهترین راه برای کاهش وزن است ، اما این فقط آب قدیمی نیست. نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش وزن یک ایده عالی است و مزایای زیادی دارد که در سایر رژیم های غذایی نمی توانید پیدا کنید.

اولاً ، شما آنقدر انرژی خواهید داشت ، اصلا احساس نمی کنید که در باشگاه می دوید و ده سال جوانتر از خودتان به نظر می رسید. من حتی نمی توانم بگویم که طعم آن چقدر فوق العاده است.

نوشیدن آب قبل از ورزش استقامت را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند زیرا کم آبی می تواند میزان متابولیسم شما را کاهش دهد. نوشیدن آب بعد از ورزش می تواند متابولیسم را تسریع کند.

به جای جایگزینی نوشابه با نوشابه ، در هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. آب دارای غلظت بالایی از الکترولیت ها است که تمام بدن شما را به درستی کار می کند و به کاهش تجمع چربی در بدن شما کمک می کند.

البته همه اینها هزینه دارد ، اما هیچ راهی گرانتر از نوشیدن آب زیاد برای کاهش وزن وجود ندارد. نوشیدن آب بسیار مهم است ، بنابراین بیرون بروید و قبل از غذا خوردن یک یا دو لیوان را شروع کنید. انجام این کار بسیار آسان است و در طولانی مدت برای شما مفید خواهد بود.

3. شب را بخوابید

خوابیدن در طول شب یک عادت ساده اما م effectiveثر است که هرکسی می تواند انجام دهد. نکته جالب در خواب این است که در طول روز آرامش بیشتری دارید و استرس کمتری دارید.

استرس یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است زیرا باعث می شود بدن کندتر شود و انرژی را کندتر کند و در نتیجه کمتر غذا بخورد و کالری به کندی از بدن دفع شود.

وقتی شب می خوابید ، بدن شما زمان دارد تا از فعالیت های روز بهبود یابد و برای روز بعد خود را ترمیم کند.

برای کاهش وزن می توانید تمام شب بخوابید زیرا وقتی بعد از یک روز طولانی فعالیت از خواب بیدار می شوید ، همچنان احساس خستگی و سرشار از انرژی می کنید.

کاهش وزن تنها به منظور کاهش تعداد کالری هایی است که در طول زمان مصرف می کنید. این به شما در کاهش وزن کمک می کند اما همچنین به شما کمک می کند تا آن وزن را به طور دائمی حفظ کنید.

4. میان وعده بادام

خوردن بادام یک عادت ساده و م forثر برای کاهش وزن است ، زیرا کالری کمی دارد و مقوی است. اگر به دنبال برنامه کاهش وزن آسان و سریع هستید ، این غذای رژیمی ایده آل است.

رژیم بادام فواید زیادی دارد و یکی از فواید آن کم کالری بودن است که بدن شما برای عملکرد سالم به آن نیاز دارد. همچنین ، فیبر زیاد به شما کمک می کند تا مدفوع منظم داشته باشید ، که از یبوست جلوگیری می کند. بادام همچنین سرشار از پروتئین ، ویتامین B ، منیزیم ، روی و موارد دیگر است.

بادام در تمام طول روز شما را سیر نگه می دارد. شما می توانید هر زمان که می خواهید غذا بخورید. همچنین برای کسانی که به دنبال غذاهای رژیمی کم چرب هستند یک غذای رژیمی عالی است. این در هر گوشه فروشگاه و فروشگاه سوپر مارکت موجود است.

5. از خوردن دیر غذا خودداری کنید

وقتی خسته هستید خیلی راحت تنبل می شوید. اگر این وسوسه را دارید که عصرانه زیاد غذا بخورید ، نباید خیلی دیر غذا بخورید. دلایل زیادی وجود دارد که باید از خوردن غذا در اواخر شب اجتناب کنید و در اینجا چند مثال وجود دارد.

اولین دلیل این است که شما می توانید در یک شب بیش از حد معمول در یک هفته وزن اضافه کنید. زیرا هنگام خواب بدن شما کالری زیادی نمی سوزاند. همچنین ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخوشایند مانند گرفتگی معده ، تاری دید و آپنه خواب را تجربه کنید.

دلیل دیگر این است که مدت زمان لازم برای خواب قبل از بیدار شدن در صبح افزایش می یابد. بنابراین شما به همان میزان انرژی آن روز را دریافت نخواهید کرد.

همچنین ممکن است صبح بسیار بی حال باشید. فراموش نکنید که شما یک موجود فیزیکی هستید و اگر احساس می کنید به دلیل خستگی نمی توانید دوباره بخوابید ، ممکن است در خطر حمله قلبی یا حتی سکته مغزی باشید.

6. به طور منظم ورزش کنید

برای کاهش وزن ، باید ورزش منظم را شروع کنید. بسیاری از افراد ورزش دوست ندارند و نمی دانند چرا وزن خود را کاهش نمی دهند.

اگر به طور مداوم این کار را انجام دهید ، تمرینات قلبی عروقی به کاهش وزن کمک می کند. بهترین راه برای کاهش وزن داشتن یک سبک زندگی سالم است که شامل تغذیه سالم و ورزش مکرر است.

به طور منظم غذا بخورید و ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. این افزایش متابولیسم همچنین به شما احساس سیری طولانی تری می دهد ، بنابراین بیش از حد غذا نخورید ، که به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

7. به طور منظم غذا بخورید

برای کاهش وزن ، باید به طور منظم غذا بخورید تا بدن شما مواد مغذی کافی برای سوزاندن م fatثر چربی را دریافت کند. همچنین اگر به طور منظم غذا بخورید احساس طراوت و آرامش خواهید کرد زیرا این کار انرژی کافی را برای بدن شما تامین می کند. ورزش منظم در کنار رژیم غذایی منظم نیز به کاهش وزن کمک می کند.

شما باید مطمئن شوید که غذای شما تازه و سالم است. اگر به اندازه کافی ورزش کنید و هوای تازه وارد زندگی خود کنید ، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

اگر سعی کنید غذای معمولی را به درستی بخورید می توانید وزن خود را کاهش دهید. شما باید رژیم متعادلی داشته باشید تا بتوانید وزن مناسب و مناسبی داشته باشید.

اگر تمام این جوانب را رعایت کنید ، می توانید مطمئن باشید که به راحتی وزن خود را کاهش می دهید. به خاطر داشته باشید که بدن خود را همیشه آرام و شاداب نگه دارید تا از تلاش خود برای کاهش وزن بهترین نتیجه را بگیرید.

8. عادات غذایی را ارزیابی کنید

احتمالاً آگهی های تجاری یا تبلیغاتی را دیده اید و متوجه شده اید که هنگام ارزیابی عادات غذایی خود برای کاهش وزن ، باید به برخی موارد توجه کنید.

وقتی عادات غذایی خود را ارزیابی می کنید ، ممکن است متوجه شوید که موارد خاصی را باید در خود تغییر دهید.

شما باید بیاموزید که بدانید کدام غذاها در این دسته قرار می گیرند و کدام ها نه. همچنین می توانید خوردن انواع غذاهای بسیار فرآوری شده را متوقف کنید. غذاهای فست فودی بسیار خوشمزه ای وجود دارد و اگر می توانید آن را بخورید ، به دنبال آن بروید.

با این حال ، شما باید از خوردن زیاد آن اجتناب کنید در غیر این صورت وزن شما افزایش می یابد.

9. بعد از شام غذا نخورید

اگر بعد از شام رژیم می گیرید و غذا می خورید ، باید بدانید چگونه کالری خود را محدود کنید. مهم است که کالری خود را بعد از شام محدود کنید زیرا این زمانی است که بدن شما گرسنه نیست این کالری ها را آزاد می کند.

شما نمی خواهید کالری خالی در معده خود داشته باشید زیرا بعداً گرسنه خواهید شد. مطمئن شوید که در طول روز میان وعده های سالم می خورید.

به آرامی غذا بخورید ، هر لقمه را بجوید و از طعم غذایی که می خورید لذت ببرید. سعی کنید در طول روز میان وعده بخورید و در شب میان وعده نخورید. مدام بعد از شام غذا نخورید.

10. هرگز گرسنه به خرید نروید

وقتی رژیم می گیرید ، هرگز از گرسنگی برای لاغر شدن خودداری کنید.

وقتی خود را گرسنه می کنید ، باعث می شوید بدن شما از ذخایر چربی خود برای نگه داشتن هر غذایی که در دست دارد استفاده کند ، به این معنی که تمام مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن را برای حفظ عملکرد خود مصرف می کند.

این راهی مطمئن برای افزایش وزن و ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی است. تنها دلیل اینکه مردم هرگز گرسنه خرید نمی کنند این است که می دانند چگونه غذاهای مناسب را برای خوردن انتخاب کنند که به آنها انرژی لازم برای گذراندن روز را بدهد.

برای انتخاب غذاهای مناسب برای خوردن ، باید بدانید که قرار است در دهان خود چه چیزی بگذارید. بدانید بدن شما روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد.

این راهی آسان برای سازماندهی وعده های غذایی است تا هرگز گرسنه نمانید. به یاد داشته باشید که مقدار زیادی میوه و سبزیجات و همچنین گوشت بدون چربی و غلات کامل بخورید.

11. از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید

هر شب با یک کیلو شکلات یا یک بطری نوشابه بزرگ خود را درمان نکنید. اگرچه یک کیلو شکلات به اندازه یک نوشابه کالری دارد ، اما به احتمال زیاد چربی بدن شما را افزایش می دهد. همین امر در مورد غذاهای شیرین اضافی نیز صدق می کند.

شما باید از غذاهایی که قند بالایی دارند پرهیز کنید. همیشه بهتر است در صورت امکان محصولات خام را انتخاب کنید. این امر مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهد که در میوه ها و سبزیجاتی که به طور معمول می خورید پیدا نمی کنید. بهتر است تا آنجا که ممکن است محصولات خام بخورید.

اگر محصولات خام را به اندازه کافی مصرف می کنید ، بدن شما می تواند بیشتر قند را به جای ذخیره آن به عنوان چربی به انرژی تبدیل کند.

12. بستگی به کربوهیدرات ها دارد

خوردن کربوهیدرات های سالم بیشتر نیز یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. کربوهیدراتهای موجود در میوه ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار نمونه های خوبی از کربوهیدراتهای سالم هستند.

این غذاها حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند که به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اگر این غذاها را به طور منظم بخورید ، خیلی سریع شروع به کاهش وزن می کنید.

آخرین کلمات من

اگر این عادات سالم را به طور مداوم دنبال کنید ، می تواند تأثیر داشته باشد.

در مورد کاهش وزن هیچ گلوله جادویی وجود ندارد ، بنابراین باید آماده فداکاری باشید.

با این حال ، اگر از همه این عادات سالم لذت نمی برید ، شاید ایده خوبی باشد که برخی از آنها را به عنوان مبتدی امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید