10 عادت ناسالم که نباید انجام دهید »شیوه زندگی سالم


اشتراک گذاری اهمیت دارد!

عادت ها ما را انسان می کنند. آنها می توانند به ما در کاهش وزن یا لاغر ماندن کمک کنند ، اما عادات ناسالم می تواند تلاش های شما برای کاهش وزن یا یک شیوه زندگی سالم را کاملاً از بین ببرد.

آنها همچنین به افزایش وزن کمک می کنند زیرا عدم ورزش باعث می شود آنها بیش از حد لازم غذا بخورند. جای تعجب نیست که افزایش وزن یکی از بزرگترین مشکلات در فرهنگ مدرن آمریکایی است.

مشکل اکثر مردم این است که عادت های ناسالم خود را پنهان می کنند. برخی ممکن است این کار را با تلاش برای قرار دادن در لباس های شیک تر انجام دهند. برخی دیگر با اطمینان از تمیز بودن خانه خود تا حد ممکن آن را پنهان می کنند. صرف نظر از اینکه فرد چه کاری انجام می دهد ، او تمایل دارد این عادت ناسالم را حفظ کند.

حتی اگر برنامه کاهش وزن رسمی ندارید ، راه هایی برای شروع سفر کاهش وزن وجود دارد. شما فقط باید چند عادت سالم را انتخاب کنید تا به شما در مشاهده نتایج سفرهای کاهش وزن در طول این سال ها کمک کند.

عادات سالم زیادی وجود دارد که می توانید توسعه دهید. وقتی در حال آماده شدن برای انجام یک کار خوب برای خودتان هستید ، همان جایی است که باید باشید. بنابراین این توصیه را دنبال کنید و برای خوردن بهتر آماده شوید.

در این مقاله ، من ده عادت ناسالم را که نباید انجام دهید ، با شما در میان می گذارم.

همچنین بخوانید: 24 کلمه انگیزشی برای زندگی سالم

10 عادت ناسالم که باید از آنها اجتناب کرد

عادات ناسالم سلامت شما را تهدید می کند. تحقیقات نشان داده است که از هر چهار نفر یک نفر دارای نوعی عادت یا گرایش ناسالم است. در دنیای پرشتاب امروز ، همه ما باید کارها را سریعتر از معمول انجام دهیم.

ما اغلب قبل از اینکه حتی احساس گرسنگی کنیم غذا می خوریم ، به ندرت می نشینیم و در مورد کار خود فکر می کنیم و بسیاری از ما کنترل زندگی خود را برای مدت طولانی کنار می گذاریم. همه این عادات می توانند به سلامتی شما آسیب برسانند.

1. نوشیدنی های الکلی بنوشید

آبجو یا نوشابه باشد ، تحت هیچ شرایطی نباید آن را بنوشید. آنها ناسالم ترین عادت ها هستند.

شما برای عملکرد به آنها نیاز ندارید. اگر نمی توانید مصرف آن را متوقف کنید ، چیزی برای جایگزینی آن پیدا کنید.

باز هم نمی گویم هرگز الکل ننوشید. اما اگر لازم است ، آن را به یک نوشیدنی در روز محدود کنید. و ترجیحا هرگز قبل از خواب. شما می خواهید به وضعیتی برسید که الکل بر شما تأثیر نگذارد.

2. فست فود زیاد بخورید

تحقیقات نشان داده است که اکثر آمریکایی ها حداقل یک بار در روز فست فود می خورند. در حالی که فست فود ممکن است مناسب باشد ، اما احساس سیری نمی کند و شما را از توجه به آنچه می خورید باز می دارد.

در نتیجه ، ممکن است کالری بیشتری از آنچه باید مصرف کنید ، که در افزایش وزن موثر است.

خوردن فست فود زیاد نیز یکی از ده عادت ناسالم است که باید آن را ترک کرد. ممکن است این ایده عالی به نظر برسد ، اما شما به تغذیه فکر نمی کنید. راه حل ساده این است که به جای شکلات سیب بخورید.

خوردن بیش از حد فست فود همچنین خطر ابتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

3. نوشیدنی های شیرین

احتمالاً قبلاً موسیقی پاپ داشته اید. اکنون زمان توقف است. جایگزین های سالم زیادی وجود دارد. سعی کنید آب میوه را با یک لیوان لیمو بنوشید. یا به جای نوشیدنی های سنتی پر از شکر ، چای های گیاهی بنوشید.

نوشیدن نوشیدنی های شیرین می تواند برای شما بسیار مضر باشد زیرا حاوی کالری است که باعث اضافه وزن می شود و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می کند.

می توانید نوشیدنی شیرین را با آب یا آب میوه مصنوعی جایگزین کنید. آب برای شما بسیار بهتر از نوشیدنی های شیرین است زیرا دارای مواد مغذی خوبی در آن است. ورزش بیشتر در برنامه روزانه شما می تواند به سوزاندن تمام کالری های تجمع یافته در طول زمان کمک کند.

4. تماشای تلویزیون

من می دانم که این ممکن است از نظر عادات ناسالم تناقض به نظر برسد. اما بگذارید در اینجا صادق باشیم. همه ما از طریق تلویزیون به سرگرمی می رسیم. با این حال ، اگر تلویزیون تماشا می کنید ، مطمئن شوید که زمان را محدود کرده اید.

در طول این سالها ، بیشتر و بیشتر مردم گفته اند که از تماشای تلویزیون بیمار و خسته شده اند. مردم از سردرد ، خستگی و سایر بیماری ها به دلیل همه برنامه های شبانه شکایت داشتند.

حتی افرادی هستند که به دلیل اینکه دائماً در حال تماشای تلویزیون هستند ، خواب شبانه ندارند. در واقع اگر در طول زمان اعتدال را در تلویزیون مشاهده کنید ، تماشای تلویزیون می تواند برای سلامتی فرد بسیار مفید باشد.

5. غذای ناخواسته زیاد بخورید

یکی دیگر از عادت های ناسالم که برای سلامتی شما مضر است رژیم غذایی پر از غذاهای ناخواسته است. اکثر مردم این تصور غلط را دارند که برای موفقیت در زندگی نیاز به تغذیه سالم دارند. این درست نیست زیرا عادات غذایی سالم زیادی وجود دارد که باعث می شود از زندگی لذت بیشتری ببرید.

به جای خوردن رژیم غذایی متشکل از تن بستنی ، شکلات و سایر غذاهای ناسالم ، باید بر خوردن غذاهای مفید تمرکز کنید. با این عادت ، انرژی بیشتری خواهید داشت و می توانید از زندگی خود لذت بیشتری ببرید.

6. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی نیز یک عادت ناسالم است. این می تواند به کلی از دست دادن مایعات از بدن منجر شود. این از دست دادن مایعات در نتیجه کاهش مصرف آب ایجاد می شود ، که منجر به دفع سموم بیشتر از بدن از حد مورد نیاز می شود. نتیجه افزایش وزن به دلیل کم آبی بدن است.

عدم نوشیدن آب کافی یک تهدید جدی برای سلامتی است که باید در اسرع وقت اصلاح شود. این می تواند نه تنها باعث بیماری های جسمی مانند بیماری های قلبی شود ، بلکه می تواند منجر به سرطان و بیماری های دیگر شود.

یکی دیگر از علائم رایج کم آبی بدن بوی بد دهان است. افرادی که از آن رنج می برند ممکن است بخواهند یک لیوان آب بنوشند و بلافاصله دندان های خود را مسواک بزنند. مسواک زدن دندان ها با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به کاهش عوارض خشکی دهان کمک کرده است.

همچنین ممکن است بخواهید نوشیدن آب بیشتری را برای رقیق کردن الکل در دهان خود در نظر بگیرید تا بتوانید باکتری هایی را که ممکن است در دهان شما زندگی کنند راحت تر حذف کنید. نوشیدن آب بیشتر راهی آسان برای از بین بردن بوی بد دهان و حفظ سلامت و شادابی همزمان تنفس است.

7. غذا خوردن در اواخر شب

شما باید از عواقب مضر خوردن غذاهای ناسالم در اواخر شب آگاه باشید. در حالی که مردم معمولاً قبل از خواب کمی خسته می شوند و کمی مشروب می نوشند ، حذف صبحانه و خوردن یک وعده غذایی بزرگ در شب نه تنها مضر نیست بلکه می تواند در طولانی مدت برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

بهتر است سعی کنید کمی زودتر بخوابید تا بدن شما شانس بازیابی را پیدا کند ، به خصوص اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید و فست فود می خورید ، ورزش نکنید و تمام روز را با لباس خواب خود بمانید.

یکی از مشکلاتی که در تلاش برای تغذیه سالم در اواخر شب وجود دارد این است که اکثر مردم دیر غذا می خورند زیرا مشغول هستند و نمی توانند دست از کار کشیده و از روال عادی زندگی روزمره خود استراحت کنند. بسیاری از مردم دیر شب غذا می خورند زیرا باید از خانواده بزرگ مراقبت کنند ، به موقع کار کنند ، پروژه ای را تکمیل کنند یا به مهمانی بروند.

یکی از دلایل اصلی غذا خوردن مردم در اواخر شب میل شدید به قند است. بدن ما در این زمان نیازی به قند ندارد و نتیجه آن افزایش میل به خوردن بیشتر در مراحل بعدی روز است.

8. ورزش نکردن کافی

اکثر مردم این امر را بدیهی می دانند که اگر به رژیم غذایی خود پایبند باشند و بدن خود را فعال نگه دارند ، تمام اجزای سازنده سلامت مطلوب وجود خواهند داشت. اما حتی در شرایط نسبتاً خوب ، بسیاری از بزرگسالان به دلیل ورزش نکردن کافی در فعالیت بدنی خود مشکل دارند.

بزرگسالان می خواهند عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشند و همچنین می خواهند مشکلات سلامتی کمتری داشته باشند. اولین راه این است که اطمینان حاصل کنید که آنها تمرینات قوی انجام می دهند و اهداف خود را تعیین می کنند.

شما باید حداقل یک ساعت ورزش شدید در هفته داشته باشید و در حالت ایده آل تا آنجا که می توانید در یک جلسه فعالیت بدنی انجام دهید. با این کار می توانید افزایش ضربان قلب و متابولیسم آنها را مشاهده کنید.

9. در خانه بمانید

اگر مانند اکثر والدین هستید ، گذراندن وقت بیرون از خانه با فرزندانتان مهم است. بسیاری از مادران می گویند وقتی نمی توانند وقت خود را با فرزندان خود بگذرانند احساس گناه می کنند. آنها ممکن است متوجه نشوند که ماندن بیشتر اوقات در خانه با فرزندانشان می تواند برای سلامت روحی و جسمی آنها مضر باشد.

ماندن در خانه با کودکان می تواند بیشتر از فایده آسیب برساند. کودکانی که تمام روز در خانه می مانند ، بدون تعامل با والدین خود ، رفتارهای منفی از جمله علاقه کمتری به بازی در بیرون ، به مشکل خوردن در مدرسه ، رعایت نکردن بهداشت و مشکل با همسالان خود نشان می دهند.

گذراندن اوقات فراغت در بیرون از خانه با کودکان راهی عالی برای کمک به رشد و هیکل فرزند شما است و می تواند به افزایش عزت نفس او کمک کند.

کمبود نور خورشید نه تنها برای سلامت روان شما مضر است ، بلکه می تواند فشار خون شما را افزایش داده و کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

10. مصرف زیاد سدیم

خوردن زیاد نمک یک عادت ناسالم است و منجر به فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و حتی نارسایی کلیه می شود. فشار خون بالا در حال حاضر عامل اصلی مرگ های قابل اجتناب در سراسر جهان است.

چندین روش مختلف برای جلوگیری از این بیماری خطرناک وجود دارد. خوردن رژیم غذایی متعادل کم نمک و فیبر زیاد اولین گام برای کاهش فشار خون است.

راه دوم برای جلوگیری از ایجاد فشار خون بالا و پیامدهای آن ، به ویژه نارسایی کلیه ، حفظ وزن ایده آل بدن است. کاهش وزن حجم خون و سطح سدیم را کاهش می دهد ، دو فاکتور که با فشار خون بالا ارتباط مثبت دارد.

پتاسیم در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. این یک راه عالی برای جلوگیری از کمبود سدیم یا افزایش مصرف پتاسیم بدون تأثیر منفی بر سایر اهداف سلامتی است. میوه و سبزیجات تازه بخورید و غذاهای حاوی پتاسیم بالا مانند سیب زمینی ، پرتقال و موز را به رژیم خود اضافه کنید.

آخرین کلمات من

تغذیه سالم این نیست که خود را مجبور به خوردن غذاهای ناسالم کنید. این در مورد انتخاب صحیح در مورد آنچه مصرف می کنید و اجتناب از عادات ناسالم است. و اگرچه ممکن است اینها چیزهای کوچکی به نظر برسند ، اما تفاوت بزرگی ایجاد می کنند.

اگر می خواهید سالم بمانید ، باید این عادت ناسالم را برای بدن خود ترک کنید.

یکی از بهترین عاداتی که می توانید ایجاد کنید ورزش منظم است. انواع مختلفی از تمرینات وجود دارد که می توانید به شما کمک کند طول عمر بیشتری داشته باشید. اگر این تمرین روزانه را ادامه دهید ، احساس سلامتی بیشتری خواهید داشت و از زندگی خود لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید