یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه ترس را در قلب بسیاری از زنان ایجاد می کند. من اغلب بیمارانی را می بینم که از تبدیل شدن به یک دیوانه قهوه ای مایل به قرمز ، فراموشکار و خشمگین می ترسند که مدام عرق می کند و دیگر به فعالیت های اتاق خواب علاقه ای ندارد. اما لازم نیست اینطور باشد. امکان شنا در این زمان با لطف و اعتماد به نفس وجود دارد.

اولین قدم درک یائسگی از نظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما برای برخی ممکن است زودتر و برای برخی دیگر دیرتر رخ دهد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکلات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش واژن و مثانه است.

با این حال ، شایع ترین علامت برای بسیاری افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند چندان مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نتیجه احتمال تولید استروژن کاهش می یابد. هنگامی که تخمدان فعالیت کمتری دارد ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که باعث افزایش ذخیره چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. هنگام کاهش استروژن در گردش ، چربی سوزی نیز کاهش می یابد و از دست دادن این چربی سرسخت شکم را دشوارتر می کند.

مشکل این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییر سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات بر وزن در این مرحله از زندگی کلیدی است.

پیری و خستگی غده فوق کلیوی منجر به کاهش استروژن و تستوسترون می شود و همچنین احساس خستگی می کنیم. در نتیجه ، ما اغلب در طول این فرآیند می نشینیم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به یکی از ماهیچه های چربی بیشتر و کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. وقتی بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا کمتر پاسخ می دهد ، بدن ما گلوکز مصرفی را جذب کرده و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل یائسگی را پشت سر می گذارند و ساختار نازک خود را حفظ می کنند. چطور ممکنه؟

یک ایده خوب این است که وارد یائسگی با وزن طبیعی شده و رژیم ورزشی را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم یائسگی کمتری دارند. همچنین حفظ وزن آنها راحت تر است. بنابراین اگر دوره یائسگی در حال نزدیک شدن است ، اکنون زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن مطلوب و سالم می رسانید.

کسانی که این روند را پشت سر گذاشته اند یا آن را پشت سر گذاشته اند و پوند اضافی را تجربه کرده اند ، امید خود را از دست نمی دهند. با رعایت مراحل زیر می توانید محیط هورمونی خود را برای کاهش وزن و حفظ آن بهبود بخشید:

1. یک برنامه پزشکی برای کاهش وزن شروع کنید جایی که ارائه دهندگان می توانند بر اساس نیازهای فردی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به کاهش سریع و موثر وزن زنان در این مرحله گذار است.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین کاهش مصرف کربوهیدرات زیرا قندها و نشاسته ها به کاهش ذخیره چربی کمک می کنند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که این کیک روی رانهای ما بسیار سریعتر از 20 سالگی خود را نشان می دهد. کربوهیدراتهای اضافی را با پروتئین ضعیف و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و کاردیو برای افزایش حجم عضلات است.

4. از افزونه استفاده کنید مقاومت RMبه این محصول به مبارزه با مقاومت انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. فواید دیگری در کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب دارد.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمونهای زیستی را توصیه می کنیم تا سطح شما را بازیابی کند. مطالعات نشان نداده است که در زنان تحت هورمون درمانی افزایش وزن به غیر از افزایش وزن در آب و بافت سینه هنگامی که سطوح بیش از حد زیاد است افزایش می یابد. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کرده و اثر ذخیره چربی در انسولین بیش از حد را خنثی کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب با افزایش وزن همراه است.

7. DHEA را مصرف کنید. این افزونه در دفاتر ما موجود است. DHEA محصول غدد فوق کلیوی است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت پذیرفته می شود. این زمان آن است که دستاوردهای زندگی خود را جشن بگیرید و سالها دانش کسب کنید و در عین حال منتظر همه چیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید