کتوژنیک – راهنمای واقعی برای کاهش وزن دائمی و دستیابی به یک سبک زندگی سالم

در ایالات متحده اپیدمی چاقی همچنان در حال افزایش است. ما 38 درصد از جمعیت بزرگسال ما چاق در نظر گرفته می شوند. 33 درصد دیگر افراد دارای اضافه وزن هستند. این بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری است.

این اعداد برای زنان حتی بیشتر است. زنان، به دلیل بدن فرزندآوری ما، عوامل مرتبط زنانه دیگری نیز دارند که باید با آنها مبارزه کنیم. افزایش سطح استروژن و هورمون های زنانه مختلف بدن ما را در درصد چربی بالاتری قرار داده است. چاقی از نظر پزشکی به عنوان داشتن شاخص بدنی (BMI) بیش از 30٪ تعریف می شود. من شخصاً تقریباً در تمام دوران بزرگسالی ام مرده ام. من الان بالای 50 سال سن دارم. شروع کردم به دنبال راهی بهتر برای نزدیک شدن به غذا.

کتوژنیک رژیمی است که به عنوان رژیم بسیار کم کربوهیدرات شناخته می شود. این یک رژیم غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط ​​و مصرف کم کربوهیدرات است. بدن شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. توضیح بسیار علمی تری وجود دارد، اما اساساً شما بدن خود را مجبور می کنید تا در کبد کتون تولید کند تا برای انرژی استفاده شود. در نقطه مقابل، خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات و قند بالا باعث تولید گلوکز و افزایش سطح انسولین در بدن می شود.

اگرچه کتوژنیک برای بسیاری جدید است، اما از اوایل دهه 1920 وجود داشته است. مطالعات زیادی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است. مطالعات کاهش وزن را ثبت کردند و شرکت کنندگان توانستند غذای کمتری مصرف کنند. کلینیک مایو تأیید کرده است که سبک زندگی کتو می‌تواند تأثیری سالم بر بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت داشته باشد. سطح کلسترول HDL را بهبود می بخشد.

برای وارد شدن به کتوز، باید کربوهیدرات خود را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش دهید. در حالت ایده‌آل حداکثر 25 تا 30 کربوهیدرات مصرف کنید. چربی دریافتی شما باید حدود 75 درصد وعده‌های غذایی و حدود 15 درصد پروتئین باشد. از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما با یکنواختی باید بتوانید در عرض 3-14 روز به کتوزیس مبتلا شوید.

هنگامی که مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنید، متابولیسم شما بیشتر زمان را صرف سوزاندن کربوهیدرات ها برای سوخت می کند. شما هرگز نمی توانید چربی های ذخیره شده را بسوزانید. اگر مقدار کربوهیدرات های موجود را کاهش دهید، بدن شما باید به سوزاندن چربی روی بیاورد.

هفت نکته برای ابتلا به کتوزیس

1. مصرف کربوهیدرات خود را به 25-50 کربوهیدرات خالص در روز به حداقل برسانید.

2. روغن نارگیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

4. چربی های سالم را افزایش دهید.

5. روزه های کوتاه مدت،

6. مصرف پروتئین را حفظ کنید.

7. سطح کتون را آزمایش کنید.

اگر به این تغییرات رژیم غذایی فکر می کنید، همیشه توصیه می شود که با پزشک خود مشورت کنید. کتو یک تغییر سبک زندگی است. شما در حال تغییر روش غذا خوردن خود هستید. برای اینکه بتوانید به موفقیت برسید، باید ثابت قدم باشید و پیامدهای بلندمدت آن را در نظر بگیرید.