کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف گرفته اند ، که برخی از آنها بخشی منظم از رژیم مدیترانه ای است. در ادامه این مقاله ، از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا می شویم.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم است. این ماده معدنی از قلب حمایت می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دوم مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه آووکادو کامل نخورید ، این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید و تا آنجا که ممکن است مصرف کنید یک استراتژی عاقلانه برای حفظ سلامت شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند و چربی های سالم همراه با پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که ممکن است یک فرد بالغ دچار کمبود آنها باشد ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی هستند. و فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند ، که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، در نظر بگیرید که آنها را به وعده غذایی روزانه خود اضافه کنید یا در ساعت ده بخورید.

3. تبلیغات

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. این لنز نه تنها فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که بیش از پنج سال چربی شکم بزرگسالان را مورد بررسی قرار داد. نشان داده شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته دارای 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. محصولات سبوس دار

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. با این حال ، غلات سبوس دار در واقع می توانند تعدادی از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که مصرف غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از محصولات غلات کامل ، مصرف مقادیر متوسط ​​غذاهای غلات کامل را متناسب با نیاز انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که اگر فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کوچکتری می خورید و زمانی که فعالیت بیشتری دارید وعده های غذایی بزرگتری می خورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن ، از جمله ایمنی ، تنظیم چگالی مواد معدنی استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده 113 گرم از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند برخی از شیرهای سبزیجات بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای تغذیه ای اولیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم گرفتن بوی بد دهان را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید