کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


خیلی اوقات زنانی که وارد روند کاهش وزن می شوند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! گفته می شود که همه ما کار می کردیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی یک نوع چاقی زنانه (گلابی شکل) نیز وجود دارد که با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما می بینیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سرطان سینه و سرطان آندومتر جلوگیری کند. با مصرف مناسب و دریافت فیبر با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، استروژن در گردش را در بدن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منبع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات است ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند تخم کتان و چیا ، که بسیار محبوب من هستند.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

خیلی خوب! برای زنان ، یک هدف خوب 25 تا 40 گرم فیبر در روز است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، در این صورت استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب زیاد مناسب است!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند مقدار تقریبی فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید