کاهش وزن سریع – 3 اشتباه رایجی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن سریع با آن مواجه می شوند

هر کسی که می خواهد سریع وزن کم کند، به شدت به دنبال آخرین ترفند کاهش وزن است. به این ترتیب، آنها چیزهایی مانند رژیم کم کربوهیدرات یا سایر برنامه های رژیم غذایی را امتحان می کنند که می تواند نتیجه ضعیف یا بدون نتیجه را به همراه داشته باشد و می تواند آنها را به این فکر کند که هیچ راهی برای کاهش وزن وجود ندارد.

چیزی که باید بدانند این است که راه درست و غلطی برای کاهش وزن وجود دارد. راه درست می تواند به کاهش وزن سریع نیز کمک کند، تا جایی که روش نادرست می تواند هر کسی را در تله ای که بیرون آمدن از آن سخت است، سوق دهد.

در اینجا لیستی از رایج ترین استراتژی ها برای کاهش وزن سریع و اشتباهات مرتبط با آنها آورده شده است.

نتایج فوری

امروزه، همه “در حال حاضر” هر چیزی را می خواهند. فقط برای مثال، شخصی اخیراً از من روشی برای کاهش وزن 18 پوندی در 4 روز خواسته است. بیشتر، این جدایی از واقعیت است. به دست آوردن نتایج کاهش وزن فوری (منظورم این است که ظرف چند روز) همیشه دشوار است، به خصوص اگر از یک دوره طولانی زندگی بی تحرک شروع کنید.

اول از همه، شما باید به ورزش عادت کنید، و این به زمان نیاز دارد تا عضلات شما سازگار شوند. سپس، شما باید ارگانیسم خود را از تمام آشغال هایی که برای مدت طولانی می خورید پاک کنید. علاوه بر این، باید با عادات سالم جدید خود سازگار شوید.

در پایان، اگر در ابتدا به سرعت وزن کم نمی‌کنید، جای تعجب نیست.

اشتباهی که مردم انجام می دهند این است که این دوره سازگاری را به عنوان یک شکست در نظر می گیرند و بعد از کمتر از یک هفته آن را ترک می کنند و هیچ شانسی برای نتایج کاهش وزن پایدار از دست می دهند.

رژیم های کم کربوهیدرات

یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند یک استراتژی خوب در برنامه کاهش وزن باشد، اما مشکلاتی نیز دارد. تقریباً می تواند نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشد: متوجه خواهید شد که به سرعت وزن کم می کنید و از این بابت خوشحال خواهید شد.

اما بزرگ‌ترین اشتباه در مورد رژیم کم کربوهیدرات، مانند سایر برنامه‌های رژیم لاغری، پایبند ماندن به آن برای مدت طولانی است. کارایی سریع این استراتژی به شما پیشنهاد می کند که تا آخر عمر با آن ادامه دهید. در واقع، این می تواند باعث کمبود شدید شود که می تواند منجر به ضعف طولانی مدت و در نهایت مشکلات شدید سلامتی شود.

شما می توانید با پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را کاهش دهید، اما باید آن را برای مدت کوتاهی انجام دهید، در غیر این صورت بدن شما از آن رنج خواهد برد.

ورزش هوازی

ایروبیک یکی از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن سریع است. متابولیسم شما را مجبور به رشد می کند و بدن شما را به سوزاندن انرژی بیشتری می رساند. زمانی که برای اولین بار تصمیم به کاهش وزن گرفتم، تقریباً یک ماه تمام را صرف انجام هیچ کاری جز دوچرخه‌سواری، تردمیل و سایر ورزش‌های هوازی به مدت 1 تا 2 ساعت 3 بار در هفته کردم. این منجر به کاهش وزن مداوم (10 پوند اول من در 17 روز) می شود.

رایج ترین اشتباه مرتبط با این نوع رویکرد این است که به تنهایی کافی نیست و اثرات آن کمتر از حدی است که به آن پایبند باشید.

در واقع بعد از چند هفته بدن شما با آن سازگار می شود، مقاوم تر می شوید و برای داشتن همین مزیت در کاهش وزن باید بیشتر آن را انجام دهید. این فرآیند فقط می تواند شما را از طریق مارپیچ سوختگی پایین بیاورد.

چیزی که باید در عوض انجام دهید تعادل و جایگزینی آن با سایر انواع ورزش است تا بیشترین بهره را از برنامه کاهش وزن خود ببرید.