چگونه یک رژیم غذایی جالب برای دیسفاژی بسازیم


دیسفاژی یا مشکل در بلع اختلالی است که بسیاری از سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی اوقات می تواند دلسرد کننده شود. ناتوانی در خوردن غذاهایی که دوست دارند می تواند برای روحیه آنها سخت باشد، اما اگر از فردی که با این بیماری سروکار دارد مراقبت می کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا رژیم غذایی او همچنان سرگرم کننده و خوشمزه باشد. همه چیز در مورد اصلی بودن و دانستن این است که هنوز غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانند بخورند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید یک رژیم غذایی جالب برای فردی که از دیسفاژی رنج می برد بسازید.

دسرها را سنگین کنید

چه آن فرد شیرینی دارد یا نه، می توانید دسرهای انتخابی او را متنوع کنید. دسرها معمولا قوام ملایم تری دارند و می توانید با آن ها لذت زیادی ببرید. سعی کنید خیلی عمومی نباشید. به جای پودینگ، به جای آن موس درست کنید. چیزهایی مانند کیک پنیر نیز برای افرادی که از این عارضه رنج می برند گزینه بسیار خوبی است. آنها نه تنها پس از پوره شدن همان طعم عالی را حفظ می کنند، بلکه کالری بسیار مورد نیاز را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. اگر آنها نمی توانند غذاهای جامد بیشتری بخورند یا مجبور باشند همه چیز را به صورت پوره بخورند، یک دسر واقعی به آنها احساس عادی بودن می دهد و یک وعده غذایی را کاملاً سرپوش می گذارد.

ضخیم کننده را همیشه همراه خود داشته باشید

اگر اغلب با آنها سفر می کنید، باید همیشه مقداری قوام دهنده همراه خود داشته باشید. شرکت ها دوست دارند Simply Thick بسته های ضخیم کننده مناسبی را می فروشد که می توانید حمل کنید و به نوشیدنی ها و غذاهای مورد علاقه آنها اضافه کنید. به عنوان مثال می توان آنها را به چیزهایی مانند قهوه اضافه کرد. می توان از آنها برای تهیه دستور العمل نیز استفاده کرد. میلک شیک و اسموتی اغلب برای افراد مبتلا به دیسفاژی توصیه نمی شود، اما غلیظ کننده ها به شما امکان می دهند نسخه های خوشمزه ای را تهیه کنید که از نظر طعم و قوام بسیار به هم نزدیک باشند.

پوره های خود را خوشمزه کنید

غذاهای پوره شده نباید خسته کننده باشند. اگر می خواهید تنوعی به رژیم غذایی آنها بیافزایید، پیشنهاد می کنیم فرهنگ آشپزی خود را گسترش دهید. اگر به غذاهای قومی نگاهی بیندازید، هزاران غذای پوره شده عالی را خواهید یافت که طعم و مزه آن را ندارند و مانند ماش ملایم نیستند.

به عنوان مثال، گواکامول یک غذای عالی برای افرادی است که دچار دیسفاژی هستند. اگر عاشق آووکادو باشند، هرگز از آن خسته نخواهند شد، پس سعی کنید آن را در منوی هفتگی خود بگنجانید. یکی دیگر از غذاهای عالی که می توانید امتحان کنید بابا گانوش است. اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید، این یک پوره بادمجان خوشمزه و بسیار آسان است که می توانید آن را به عنوان غذا یا پیش غذا سرو کنید.

غذاهای خاورمیانه به ویژه پر از دستور العمل های پوره خوشمزه هستند، بنابراین آنها را بررسی کنید. اگر حوصله آشپزی ندارید، هوموس غذای خوشمزه دیگری است که می توانید به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. همچنین بسیار مغذی است، که برای افراد مبتلا به دیسفاژی مهم است زیرا اغلب با کمبود مواد مغذی و کالری سروکار دارند.

در حالی که آنها باید فداکاری کنند، افراد مبتلا به دیسفاژی همچنان باید بتوانند از غذاهایی که می خورند لذت ببرند. این نکات را دنبال کنید تا بتوانید کمی شادی را به زندگی آنها برگردانید.