چگونه می توان چشم های خسته را از بین برد


یک دستمال گرم بپوشید

برای تسکین چشم های خسته و زخم ، از کمپرس گرم روی چشم ها استفاده کنید.

یک دستمال مرطوب آغشته به آب گرم را روی چشم های خسته و دردناک خود امتحان کنید. کمپرس گرم می تواند:

  • رطوبت را اضافه کنید
  • درد را کاهش دهید
  • افزایش جریان خون
  • رفع اسپاسم عضلانی

قبل از شروع دستان خود را بشویید تا باکتری به چشم شما نفوذ نکند. پارچه شستشو را در آب جوش (برای ضدعفونی کردن آن) فرو کرده و تا زمانی که گرم شود خنک کنید. سپس آن را به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمانی که پزشک توصیه کرده روی چشم خود نگه دارید.

چراغ ها و صفحه نمایش دستگاه را تنظیم کنید

اگر چشم های شما خسته است ، نور تلویزیون ، کامپیوتر و صفحه دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که مجبور نباشید برای دیدن فشار بیاورید.

عملکردهای مختلف نیاز به انواع مختلف نور دارد. هنگام تماشای تلویزیون ، روشن نگه داشتن اتاق بر روی چشمان شما آسان است. هنگام مطالعه ، آن نور را پشت سر خود قرار دهید و آن را به صفحه خارج از چشم خود نشان دهید. در صفحه دیجیتالی ، روشنایی را متناسب با سطح نور اطراف تنظیم کنید. همچنین کنتراست صفحه را طوری تنظیم کنید که بینایی شما را تحت فشار قرار ندهد.

از عینک کامپیوتر استفاده کنید

استفاده از عینک روی رایانه می تواند از خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر جلوگیری کند.

با استفاده از این عینک های طبی ، چشم های شما می توانند روی فاصله تا صفحه کامپیوتر تمرکز کنند. حدود 20-26 اینچ از صورت شما فاصله دارد. برخی از آنها دارای لنزهای خاصی هستند که به شما کمک می کند تمرکز را سریعتر بین نزدیک ، وسط و دور حرکت دهید. قبل از رفتن به خرید ، درک کنید که عینک کامپیوتر نور آبی را مسدود نمی کند. عینک های آبی مانع از آسایش شما می شوند ، اما همیشه چشم ها را نمی بندند.

چشمانت را کف کن

قرار دادن کف دست ها بر روی چشم ها هر از گاهی به آرامش چشم ها کمک می کند.

چشم پزشکان این تکنیک را با یک درمان جایگزین به نام The Bates Method که از چشم پزشک ویلیام بیتس نامگذاری شده است ، ترکیب می کنند. وی این سال را مطرح کرد که آیا عینک تنها راه تعیین دید فرد است؟ تحقیقات نشان می دهد که روش او بینایی را بهبود نمی بخشد ، اما کف دست می تواند خستگی چشم را برطرف کند. کف دست خود را روی چشم های بسته بگذارید ، هیچ گونه فشاری به چشم ها وارد نکنید. ایده این است که می تواند به آرامش چشم شما کمک کند.

تنظیمات رایانه خود را تغییر دهید

مطمئن شوید صفحه کامپیوتر شما به اندازه کافی بالا و دور از چشم شما باشد تا خستگی چشم کاهش یابد.

ترفندهای کوچک می تواند تفاوت چشمگیری در چشم شما ایجاد کند. مطمئن شوید که صفحه نمایش شما از بازوی شما (20-26 اینچ) از صورت شما فاصله دارد. مرکز صفحه نمایش باید کمی زیر سطح چشم (4-5 اینچ) باشد. صندلی که می توانید بالا و پایین حرکت دهید به شما کمک می کند. اندازه متن را طوری تنظیم کنید که از آن غافل نشوید. و برای کاغذهای چاپ شده از یک نگهدارنده سند در کنار مانیتور خود استفاده کنید. به این ترتیب چشم های خود را به جلو و عقب حرکت می دهید.

چای کیسه ای را امتحان کنید

قرار دادن چای کیسه ای بابونه سرد یا چای معمولی روی چشم ها می تواند به تسکین آنها کمک کرده و تورم را کاهش دهد.

چای کیسه ای بهتر از نوشیدنی های گرم است. آنها همچنین به عنوان یک کمپرس سرد راحت برای چشم شما عمل می کنند. بعد از تهیه چای بابونه یا معمولی ، کیسه ها را در یخچال در ظرفی تمیز قرار دهید. پس از سرد شدن ، آن را روی پلک های خود قرار دهید تا چشم ها تسکین یافته و تورم کاهش یابد. اطمینان حاصل کنید که صورت و دستان شما به خوبی شسته شده و مخاطبین شما خارج شده اند. و چای را در چشم خود نگیرید.

تمرینات چشمی انجام دهید

تمرین چشم ها می تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند.

چشمان شما دارای ماهیچه هستند و همچنین می توانند از ورزش سود ببرند. این را امتحان کنید: انگشت خود را چند اینچ از چشمان خود بگیرید و روی آن تمرکز کنید. سپس ، دورتر تمرکز کنید ، سپس به نوک انگشتان خود برگردید. چند بار تکرار کنید. یا ، چشمان خود را ببندید ، آنها را به سمت سقف بچرخانید ، سپس به زمین بروید. به راست ، سپس به چپ نگاه کنید. این تمرینات می تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند. اما آنها در واقع عضلات چشم شما را تقویت نمی کنند.

استراحت روی صفحه را انجام دهید

به طور منظم استراحت کنید و روی اجسام بیشتر تمرکز کنید تا خطر خستگی چشم کاهش یابد.

کارشناسان می گویند هنگام استفاده از دستگاه های دیجیتالی باید به طور منظم استراحت کنید. آنها قانون 20-20-20 را توصیه می کنند. هر 20 دقیقه 20 ثانیه استراحت کنید تا چیزی 20 فوتی را ببینید. یک نکته دیگر: به ازای هر 2 ساعت زمان نمایش روی صفحه ، 15 دقیقه به چشم های خود استراحت دهید.

کیفیت هوای خود را افزایش دهید

از مرطوب کننده برای مرطوب نگه داشتن چشم ها و جلوگیری از نشت هوا و دود استفاده کنید.

وقتی چشمان شما خشک می شوند ، احساس خستگی بیشتری می کنند. برای افزودن هوا و رطوبت به چشم ها از مرطوب کننده استفاده کنید. حداقل 45 درصد رطوبت بهتر است. همچنین ترموستات خود را تنظیم کنید یا از دریچه ها دور شوید تا هوای خشک به صورت شما نفوذ نکند. اگر سیگار می کشید ، در مورد ترک آن سخت فکر کنید.

اشک مصنوعی یا واقعی را امتحان کنید

برای از بین بردن خشکی و خستگی چشم ها ، اشک مصنوعی یا واقعی را امتحان کنید.

قطره های چشمی یا بدون نسخه چشم های خشک و خسته را تسکین می دهد. آنها را مرطوب نگه دارید و از عود علائم جلوگیری کنید ، حتی اگر احساس خوبی دارید. یا اگر ترجیح می دهید اشک های طبیعی بریزید ، به یاد داشته باشید که بیشتر پلک بزنید ، به ویژه هنگامی که از دستگاه دیجیتال استفاده می کنید. ما معمولا 15 بار در دقیقه پلک می زنیم. اما وقتی پای کامپیوتر هستیم ، 5-7 بار خراب می شود.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید