چه مدت باید از یک رژیم غذایی پیروی کرد؟

وقتی رژیمی را شروع می کنید، هدف این نیست که در سریع ترین زمان ممکن وزن کم کنید و سپس آن را متوقف کنید. یک رژیم غذایی باید یک فرآیند یادگیری برای یک رژیم غذایی سالم باشد. پس سوال این است: چه مدت باید از رژیم غذایی پیروی کرد؟

در این مقاله به شما می گوییم که چه مدت باید رژیم را دنبال کنید و چه زمانی باید آن را متوقف کنید. دانستن این امر ضروری است زیرا بسیاری از مردم هیچ ایده ای ندارند. وقتی صحبت از رژیم های غذایی می شود، مردم عمدتاً به این فکر می کنند

  • گرسنگی

  • قدرت اراده

  • خستگی

از لحظه ای که رژیم را شروع می کنیم، بر روزی تمرکز می کنیم که فکر می کنیم می توانیم به هدف خود برسیم. سپس می خواهیم عادات غذایی قدیمی خود را از سر بگیریم. این البته عاقلانه نیست.

بنابراین ما نه تنها در زیر توضیح خواهیم داد که چه مدت باید از یک رژیم غذایی پیروی کنید، بلکه همچنین در مورد اینکه چگونه می توانید رژیم غذایی سالم خود را پس از رسیدن به وزن ایده آل خود ادامه دهید نیز توضیح خواهیم داد.

وزنی که باید کم کنید

اولین چیزی که در صورت تصمیم به پیروی از رژیم غذایی باید بدانید این است که چقدر وزن باید کاهش دهید. شما می توانید این را خودتان با BMI محاسبه کنید. برای این کار فقط به وزن و قد خود نیاز دارید و سپس می توانید وزن هدف ایده آل خود را تعیین کنید.

همچنین مهم است که این مورد را توسط متخصص یا پزشک بررسی کنید. این متخصصان شما را راهنمایی می کنند و به شما در یافتن وزن ایده آل کمک می کنند.

شما باید از BMI خود به عنوان یک توصیه استفاده کنید و نسبت به آن وسواس نداشته باشید. از آن برای ایجاد یک سبک زندگی سالم و یافتن رفاه خود استفاده کنید.

پس از شروع رژیم، به یاد داشته باشید که نباید بیش از یک پوند در هفته وزن کم کنید. پس تمام آن رژیم های فوق العاده را فراموش کنید. در عوض، باید به آرامی و به طور مداوم وزن کم کنید. این تنها راه برای جلوگیری از ضربه زدن است.

به جای رژیم گرفتن، فقط یاد بگیرید که سالم تر غذا بخورید

رژیم غذایی بسیار بیشتر از کاهش وزن است. همچنین این است:

  • یاد بگیرید که سالم بخورید

  • ورزش ها

  • برای فواید کاهش وزن ارزش قائل شوید

ممکن است فکر کنید که رسیدن به هدفتان دشوار است، اما در واقعیت می توانید همچنان از غذای خوب لذت ببرید. دستور العمل های جدید را بیاموزید، محصولات جدید بیابید و یک روال تمرینی را به زندگی روزمره خود اضافه کنید.

توجه داشته باشید، منظور ما این نیست که باید تا آخر عمر به رژیم غذایی ادامه دهید. هنگامی که به وزن ایده آل خود رسیدید، می توانید کمی استراحت کنید. لازم نیست همیشه با خودتان سختگیر باشید.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید به رژیم قبلی خود بازگردید، زیرا در این صورت رژیم غذایی شما در نهایت بی معنی خواهد بود. سعی کنید میانگین طلایی را پیدا کنید، تا بتوانید وزن خود را حفظ کنید و در نتیجه هر از چند گاهی خود را خراب کنید.

ورزش خوب است

اگر ورزش جدیدی را همزمان با پیروی از رژیم غذایی شروع می کنید، تمرین مناسب خود را پیدا کنید. سپس فرم می مانید و برای مدتی از استرس روزانه فرار می کنید. ورزش های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. پس یکی را انتخاب کنید اگر فعالیتی باشد که بتوانید با هم انجام دهید، این سرگرم کننده است:

  • شریک

  • دوستان

  • خانواده

چه مدت باید رژیم را دنبال کرد؟

آیا از قبل می دانید که چه مدت باید رژیم غذایی را دنبال کنید؟ همانطور که گفتیم، رژیم غذایی نباید پایان مشخصی داشته باشد. با این حال، آنها نقطه ای دارند که باید در آن توقف کنید و آن معمولا زمانی است که به وزن ایده آل خود رسیده اید.

همه ما متفاوت هستیم و به همین دلیل است که می توانید یک هفته بیشتر از هفته دیگر وزن کم کنید. اگر کمتر وزن کم می کنید، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • چه هفته شما شلوغ باشد و چه آرام

  • تغییرات هورمونی

  • بسیاری از عوامل دیگر

رژیم غذایی سخت را شروع نکنید

در هر صورت، اگر می خواهید هفته ای مقدار مشخصی وزن کم کنید، هرگز نباید یک رژیم غذایی سخت شروع کنید. نکته مهم این است که به یاد داشته باشید هرگز از تلاش برای کاهش وزن دست نکشید.

زمانی که یک رژیم غذایی را دنبال می کنید، مهم نیست که چند هفته بعد به هدف خود برسید. همچنین نباید از یک رژیم غذایی خیلی سخت پیروی کنید که به موجب آن، به عنوان مثال، موارد زیر را انجام ندهید:

  • مصرف انواع مختلف غذا

  • بیرون غذا خوردن با دوستان خود

  • بازدید از مهمانی های خانوادگی

ممنوع نیست گاهی اوقات رژیم خود را متوقف کنید، تا زمانی که دوباره شروع کنید، این همیشه مهمترین چیز است!

علاوه بر این، رژیم غذایی سخت فقط شما را دلسرد می کند و قدرت ادامه دادن به شما را نمی دهد. ممکن است در چند هفته اول موثر باشد، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. در دراز مدت، پایدار نیست.