چطور وزن را کم کنیم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف بسیاری از افرادی که در دوره کاهش وزن و کاهش وزن س forال برخی دیگر این است که چگونه می توان وزن خود را کاهش داد؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. به این ترتیب می توان تعیین کرد که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس بیایید ببینیم چه راه حل های صحیحی برای این مشکل وجود دارد. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه کاهش وزن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامتی را تا حدودی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی از نظر قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم افزایش وزن را در نظر بگیریم.

فرمول BMI برای محاسبه: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) بر ارتفاع دوم (برحسب سانتی متر)

اگر تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیشتر از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر باید برای فرد در نظر گرفته شود ، مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی. با این حال ، این می تواند انتخاب خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چطور وزن را کم کنیم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند نحوه افزایش وزن است تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به نتایج برسید.
اول از همه ، باید در نظر داشت که عوامل خاصی باعث کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که ایجاد می کنند افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر رژیم غذایی مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • شما مبتلا به دیابت هستید ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • کاهش وزن همچنین می تواند ناشی از عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز باشد.
  • وجود تومورهای سرطان زا باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در متن زیر بهترین غذاهایی را که می توانند مبنای افزایش وزن باشند ارائه می دهیم تا بتوانید با روش های سالم آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، این انتخاب خوبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری زیادی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم ، کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند بیشتری نسبت به موز داشته باشند. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیر خشک شده
  • آلو

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند ، انتخاب خوبی است.
البته باید به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند محصولات غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با استفاده از اسموتی وزن کم کنیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند ، اسموتی ها هستند.
اسموتی خانگی حاوی مقدار زیادی ویتامین است. بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین نیز به بدن عرضه می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
بخشی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
بخشی از ماست پروتئینی پرچرب
مقدار لازم وانیل

اسموتی گردو
برای آگاهی از نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی آجیل را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار لازم شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار مورد نیاز کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به شکل بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی پروتئین ها از کالری اضافی ساخته می شوند ، بدن آنها را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را سیر می کند و از خوردن غذاهای دیگر جلوگیری می کند ، می تواند باعث آن شود مشکلات گوارشی هر کدام
بهترین منابع دریافت پروتئین عبارتند از:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات شیر
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه کاهش وزن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که به شدت کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کنید و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید