چرا دسر باید بخشی از وعده غذایی روزانه شما باشد؟

طعم لذیذ دسرها دل هر آدمی را آب می کند و لبخندی درخشان بر لبانتان می نشاند. ما همیشه از یک تکه پای سیب، کیک گدازه ای ذوب شده یا کیک های کوچک لذت می بریم. برخلاف تصور رایج، دسر می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. دسرهای مغذی را می توان در هر زمان میل کرد، چه برای ناهار یا شام، چه به عنوان بخشی از چای صبح یا بعد از ظهر. در اینجا پنج دلیل اصلی برای افراط در دسر آورده شده است.

دسر و رژیم غذایی

دسر نه تنها خوشمزه است، بلکه مغذی نیز هست. خوردن یک رژیم غذایی متعادل از سبزیجات، پروتئین و غلات کامل همراه با مقدار متوسط ​​دسر هم مغذی است و هم به حفظ سلامت بدن و ذهن کمک می کند. شکلات تلخ را در رژیم غذایی خود بگنجانید که منبع غنی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. محققان ثابت کرده اند که شکلات تلخ باعث سلامت قلب، جلوگیری از فشار خون بالا و انواع خاصی از سرطان می شود.

دسرها به عنوان تقویت کننده خلق و خو

وقتی در حالت بدی هستید، اغلب به دنبال یک جعبه شکلات تلخ می روید تا شما را به سطح بالاتری از شادی واقعی برساند. هنگامی که ما غذاهای شیرین می خوریم، مغز ماده شیمیایی به نام دوپامین ترشح می کند که به ما احساس مثبت می دهد و به رفاه کلی عاطفی ما کمک می کند. دسر مورد علاقه شما نه تنها بر بدن و ذهن شما تأثیر می گذارد، بلکه روحیه شما را نیز تقویت می کند. پس خودتان را با دسرتان پذیرایی کنید و از زندگی نهایت لذت را ببرید.

دسر و کنترل وزن

افرادی که رژیم دارند اغلب اهمیت کربوهیدرات ها را در بدن نادیده می گیرند. افراد چاق بهتر می توانند با خوردن یک صبحانه پر پروتئین و کربوهیدرات بالا، از جمله دسر، وزن خود را حفظ کنند. میل به شیرینی یکی از دلایل اصلی شکست رژیم غذایی است. خوردن یک رژیم غذایی بدون قند به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن به احتمال زیاد منجر به پرخوری و مصرف بیش از حد می شود. در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن به شیرینی میل می کند و زیاده روی های مناسب می تواند هوس بدن را کاهش دهد و در طول روز کمتر گرسنه شود. تعادل در رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم می تواند در مدیریت وزن معجزه کند و منجر به موفقیت در رژیم غذایی و سلامتی بهتر شود. مزایای سلامتی دسرها ثابت شده است، و منطقی است که سهم روزانه خود از آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دسرها و رژیم غذایی متعادل

خوبی دسر این است که میوه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهید. میوه سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی و قدرت لازم است. با این حال، سبک زندگی شلوغ ما باعث می شود که اهمیت میوه ها را نادیده بگیریم. شما می توانید با خوردن یک دسر ماست یونانی سالم همراه با زغال اخته و تمشک همراه با صبحانه، مصرف میوه روزانه خود را تضمین کنید. با گزینه های بی شمار دسر خلاق باشید.

دسر و رژیم غذایی

آیا می‌دانستید که به بیماران بیمارستانی وقتی بعد از بیماری اشتهای خود را از دست می‌دهند، دسر یا پودینگ کیک گیلاس سرو می‌کنند؟ این به این دلیل است که مصرف کربوهیدرات های قندی برای بیماران راحت تر و لذت بخش تر از سایر غذاهاست. کاهش ناگهانی دریافت کربوهیدرات و قند در وعده غذایی منجر به کمبود گلوکز در بدن می شود. این امر منجر به احساس مه روانی، سستی و حواس پرتی در فرد می شود. دلیل دیگری برای افزودن دسر ارزان خود به منوی روزانه تان.