وقتی در فانک گیر می کنید چگونه از خود مراقبت بهتری داشته باشید


وقتی سلامت عاطفی ما به هم می خورد ، احساس خرد شدن می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک باشند. ممکن است شروع به تپش قلب ، سفت شدن سینه ، یا احساس عصبانیت یا ناامیدی کنید. اگرچه این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید – در واقع ، اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر این شرکت انجمن روانشناسی آمریکا دریافتند 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر تحت فشار هستند و بیش از 80 درصد علائم استرس طولانی مدت دارند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از پشتیبانی کمی استفاده کنیم! بنابراین اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید یا نمی دانید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما برای شما اینجا هستیم.

در جلو نکات مفیدی در مورد نحوه مراقبت از خود بدون توجه به آنچه تجربه می کنید پیدا خواهید کرد.

نکاتی که سریع عمل می کند و می تواند سلامت روانی را بدون توجه به احساسی که دارید تقویت کند

حقیقت این است که شما نمی توانید از استرس دوری کنید. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را تجربه کرده ایم که فقط ما را از مرز دور کرده است (و اگر سرتان را تکان می دهید ، نه ، لطفاً اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (به خاطر داشته باشید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع یک تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از بروز شرایط استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما استراتژی های حل مشکل و توصیه های کاربردی را به شما ارائه می دهیم که می توانید هر زمان که نیاز به پشتیبانی دارید ، اجرا شود!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا هر چیزی غیر از خود متعادل خود ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به شما در ترمیم سیستم عصبی خود کمک کنند تا به شما احساس آرامش بدهد.

وقتی عصبی هستید چه کار کنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به نفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست را روی سینه و یک دست را روی شکم خود قرار دهید. از راه بینی نفس بکشید و 1-3-3-4 منتظر بمانید ، مکث کنید و سپس به آرامی از طریق دهان بازدم کنید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید تا دراز بکشید و ذهن خود را زنده کنید.

پیاده روی بدون دردسر داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و پیاده روی بدون دردسر انجام دهید. یک حرکت ساده بدن می تواند با تغییر ذهن از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را کاهش دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و در مورد چگونگی کاهش اضطراب فکر می کنید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. پنج دقیقه امتحان کنید مدیتیشن مسالمت آمیز داشته باشید از آماندا گیلبرت برای کمک فوری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی غرق شده اید و در یک الگوی فکری منفی گرفتار شده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، غذاهای سالم بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در یکی از جنبه های توجه خود که مربوط به برنامه صبحگاهی شما است ، جا بیفتید. تغییرات کوچک در طول زمان با تغییرات بزرگ همراه است!

طرز تفکر منفی را به عنوان طرز تفکر مثبت کنار بگذارید

تغییر دیدگاه می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. هنگامی که افکار منفی شما غالب می شوند ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و نحوه تغییر طرز فکر خود را تماشا کنید.

مربوط: 3 هک متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

از فکر کردن و شک به خود دست بردارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه می شود اگر” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین را تصور کنید. با این حال ، اگر به نحوه کاهش اضطراب علاقه دارید ، وقت آن رسیده است که احساسات خود را کنترل کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت محقق می شود. شما به سادگی ذهن خود را متصل می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از این الگوهای فکری منفی “خارج شوید”.

لیستی از اهداف تهیه کنید

کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. دوست دارید امروز به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد یک برنامه می تواند به پرورش انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

سرگرمی های جدید را امتحان کنید

وقتی با مشکل روبرو هستید ، سرگرمی جدیدی را پیدا کنید تا علاقه شما را برانگیزد. در مورد آن فکر کنید: آموزش یوگا ، یک دوره آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

کم آبی بدن (حتی در کوچکترین) می تواند منجر به احساس خستگی و بی حالی شود. علاوه بر انرژی شما ، می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. صبح ، یک لیوان بزرگ آب بنوشید و بطری را تمام روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید بنوشید!

میان وعده های سرشار از انرژی بخورید

یک میان وعده انرژی پر از مواد مغذی برای کاهش استرس می تواند به مبارزه با خستگی و تغذیه مجدد کمک کند. سعی کنید میان وعده های سرشار بخورید مواد مغذی افزایش دهنده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و تسریع بازسازی پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد ممکن است خلق و خو را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. ایستادن در سرما یخ زده همیشه اینطور نیست اکثریت خوشایند ، ما نمی توانیم منکر احساس شادابی خود باشیم!

برو بیرون قدم بزن

چه برای پیاده روی و چه برای تمرینات سبک ، تمرینات با شدت کم می توانند انرژی شما را افزایش دهند ، استرس را از بین ببرند و حتی بهره وری شما را افزایش دهند.

مربوط: 10 کاری که باید در صورت خستگی مداوم انجام دهید

وقتی غمگین هستید چه کار کنید

دفتر خاطرات احساسات شما

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بیاورید. ما دوست داریم آن را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط آنچه را که به ذهنتان می رسد بنویسید و احساسات خود را برطرف کنید!

این را فریاد بزن

گاهی اوقات یک گریه کاتارسیس خوب دقیقاً همان کاری است که شما باید انجام دهید هنگامی که احساس می کنید بیش از حد احساس ناراحتی می کنید. در واقع و مطالعه هاروارد مشخص شد که مواد شیمیایی اکسی توسین و مواد مخدر درون زا را ترشح می کنند ، که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شوند. این می تواند درد جسمی و روحی را تسکین دهد!

اتاق یا فضا را تمیز کنید

آیا می دانید پاکی و سلامت روانی عبارتند از؟ نسبت فامیلی؟ اتاق تمیز می تواند به کاهش احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند در حالی که به عنوان یک روش مiveثر برای پاکسازی سر عمل می کند.

یک دفتر خاطرات قدردانی داشته باشید

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای قدردانی وجود دارد. با یک لیست قدردانی شروع کنید و آن را اضافه کنید. وقتی احساس افسردگی ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دفتر خاطرات را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید!

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

نفس های آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ به کسانی که اینجا هستند برگردید. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس ناراحتی می کنید؟ به تنفس ادامه دهید تا تنش شروع به از بین رفتن کند. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

آموزش HIIT را انجام دهید

تمام این انرژی آتشین را به ضربان قلب هدایت کنید تمرین HIIT! شما احساسات منفی را با هورمون های خوبی که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند ، عوض می کنید.

فعالیت هوشیاری مورد علاقه خود یا تکنیک کاهش استرس را تمرین کنید

شاید تنفس عمیق باشد ، و توک یوگایا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی هستند که آماده و مایل به کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

اگر کسی را خوشحال کنید ، شما نیز همان احساس را خواهید داشت (و کمتر تنها خواهید بود). این برنامه رایگان ، آسان و مفید برای روح است.

از شبکه های اجتماعی خارج شوید

رسانه های اجتماعی گاهی اوقات چندان اجتماعی نیستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات می تواند به شما احساس انزوا بدهد. از رسانه های اجتماعی سم زدایی کنید و در زمان حال زندگی کنید! با دوست خود تماس بگیرید ، به غریبه ای لبخند بزنید یا در کافه ای بنشینید و ارتباط را در زندگی واقعی ترجیح دهید.

دوستان مودار را در آغوش بگیرید

ممکن است سگی را به فرزندی پذیرفته ، داوطلب پناهگاه حیوان خانگی محلی شوید یا با حیوان خزدار دوست خود وقت بگذرانید! حیوانات خانگی علاوه بر اینکه عشق بی قید و شرط به ما می باریدند نمایش داده برای افزایش خلق و خو ، کاهش استرس و کاهش احساس تنهایی.

در یک کلاس ورزشی جدید شرکت کنید

اگر می توانید ، تعریق در کلاس ورزش یا محیط تناسب اندام گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با راهنمایی و مشاوره متخصصان ، تمرینات مربیان برتر و سایر فعالیتها ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خود هستید. ثبت نام FitOn PRO و به دستور العمل های مورد تأیید متخصصان تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام آ صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای تقویت سلامت روان فوراً

اجازه ندهید احساسات شما زندگی شما را کنترل کنند! این لیست را مفید نگه دارید و به نکات ما نگاه کنید ، که می تواند در دفعات بعدی که به کمی پشتیبانی نیاز دارید ، مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که این استراتژی های مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات زندگی روزانه شما را مختل می کند ، با یک پزشک مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. اگرچه این نکات به عنوان یک مکانیسم مقابله موثر عمل می کند ، اما هر کس متفاوت است. سلامتی و شادی شما در نهایت هدف شماره یک ما است!

برای دریافت نکات سلامتی بیشتر ، تمرینات برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن زمینی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید