من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: در اینجا این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد


اگر قبلاً این ایده را داشتید ، دست خود را بلند کنید: “چرا من بیشتر راه نمی روم؟!”

پیاده روی امکان پذیر است کمترین ورزش – همچنین است بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است ماهیت تمرین. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی و تندرستی خود انجام دهید.

و نکته اینجاست: من در منطقه ای زیبا و قابل پیاده روی زندگی می کنم ، اما توضیح می دهم که چرا برای قهوه پیاده روی نمی کنم ، چیزهایی را در اداره پست رها نمی کنم یا فقط در اطراف بلوک قدم نمی زنم. من واقعاً آنطور که می خواهم راه نمی روم یا بیرون نمی روم ، که … راستش ، این وحشتناک است زیرا من یک طلایی طلایی سه ساله دارم که به شدت نیاز به راه رفتن دارد (متاسفم ، استلا 🐾).

ولی “میان وعده ورزش کنید”من را به عادات حرکتی بسیار خوب برگرداند و راه رفتن منظم را شروع کرد. تصمیم گرفتم هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و حرکات آگاهانه و آرام آغاز کنم و نوید دو هفته پیاده روی صبحگاهی 15 دقیقه ای را می دادم. در اینجا نحوه پایین آمدن آن آمده است.

بعد از دو هفته چه حسی دارم

اینجا تعجبی ندارد ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس می کنم کارم تمام شده است! برای انجام دادن تلاش می کنم هر چیزی هر روز ، حتی اگر واقعاً بخواهم ، بنابراین این واقعیت که من توانستم آن را محقق کنم شگفت انگیز به نظر می رسد. “پیروزی” واقعاً رضایت بخش است. این را نیز باید ذکر کنم – این تنها نوع تمرین من برای دو هفته بود! فقط پیاده روی (بله ، واقعاً) و بدن من احساس فوق العاده ای دارد.

من دومین هفته کاهش زمان پیاده روی خود را (که یک استراحت فنی داشتم) کنار هم گذاشتم ، بنابراین در کل ، احساس فوق العاده ای داشتم. دوستان و خانواده ام درباره میزان آرامش من اظهار نظر کردند (یکی حتی گفت: “من چند سال است ندیده ام آرامش داشته باشی!”). بیرون رفتن صبح برای روزهای کار یا کار در منزل باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من می شود.

علاوه بر این ، این پیاده روی کوتاه صبح منجر به چرخش توپ برای پیاده روی های طولانی می شود. چند روز بعد ، من ساعت ها با سگ خود در شهر قدم زدم. کاوش بیشتر در شهری که در آن زندگی می کنم ، مکان های قهوه ای را که قبلاً نداشتم ، امتحان کنم و چیزهایی را در لیست سطل خود قرار دهم – که همه آنها را قبلاً وقت نکرده بودم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تا تجربه کسب کنم …

  • بهبود انرژی
  • بهبود خلق و خو ، افزایش سطح شادی عمومی
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری
  • طرز فکر عالی
  • موقعیت آرام تر
  • احساس موفقیت
  • سلامت کلی خوب
  • یک سگ شاد

فواید پیاده روی برای سلامتی

این می تواند کمی تکان دهنده باشد ، اما لازم نیست که ورزش بسیار شدید یا پیچیده باشد – در واقع پیاده روی یکی است. مال شما مزایا ، و برای برخی از افراد می تواند سالمتر از دویدن باشد.

تاثیر کمی داره

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما این حرکات انفجاری و پلایومتریک می تواند باعث آسیب به مفاصل شما شود. همین امر در مورد دویدن نیز صادق است – اگرچه به طور شگفت انگیزی م effectiveثر است ، اما ضربه زدن به پیاده رو یا پیاده رو گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را برای زانو ، مچ پا و لگن ایجاد کند. با پیاده روی ، از عواقب آن جلوگیری کرده و از مفاصل خود محافظت می کنید ، بنابراین این یک افزودنی عالی برای روال تناسب اندام فعلی شما است.

این پیشگیری از آسیب است

نه فقط برای پیاده روی کمترین میزان مصدومیت هر نوع تمرینی ، اما انجام شد برای جلوگیری از سقوط نشان داده شده است (و غیره آسیب های ناشی از سقوط) ، که یک مشکل عمده بهداشت عمومی در افراد مسن است. و به خاطر همین از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه های شما را تقویت می کند، می توانید از خود در برابر انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و عدم ثبات محافظت کنید.

این کاردیو خوب است

مطالعات نشان داده است پیاده روی برای محافظت از قلب – می تواند فشار خون پایین و ضربان قلب در حالت استراحت و به کاهش خطر کمک می کند بیماری قلبیبه

این تقویت کننده خلق و خو است

مطالعه وجود دارد همچنین نشان داده شده است که پیاده روی می تواند شما را بهبود بخشد حالتبه این موضوع ثابت شده است مطابق و مطابق باز هم برای نگرانی های عمومی سلامت روان.

به کاهش وزن کمک می کند

یک مطالعه نشان داد که افراد پیاده روی دارای یک از دست دادن دور کمر، و هنگامی که تغذیه سالم ترکیب شود ، 30 دقیقه پیاده روی کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. هاروارد هم همین را گزارش کرد پیاده روی می تواند میل را کاهش دهدبه

می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

هاروارد نیز گزارش داد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – صرف نظر از سرعت – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به شما کمک می کند بیرون بروید

احتمالاً قبلاً می دانید – وجود دارد فراوانی از اثرات سلامتی از خارجکمی آفتاب می گیرد) مگر اینکه روی تردمیل (یا از طریق یک منطقه بسته بزرگ) راه بروید ، مزایای پیاده روی از مزایای کمی بیرون رفتن بیشتر است. دو طرفه

چطور آمدم راه بروم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا با هم ترکیب شوید. در اینجا برخی از مواردی که من گرفتم آورده شده است.

قدم زدن با دقت

یکی از انواع مورد علاقه من تلفن ، هدفون ، نوع Apple Watch غیر Apple است … فقط حضور کلی. من این کار را در هفته بدون برق انجام دادم.

مدیتیشن پیاده روی

نوع دیگری از حرکت آگاهانه ، صدای هدایت شده است (که به نوعی فناوری نیاز دارد).

سگ راه می رود

وقتی حیوان زنده ای را برچسب گذاری می کنید و احتمالاً در حیاط همسایه به حیوان دیگری نقل مکان می کنید ، تجربه متفاوتی است ، اما ارزشش را دارد. قدم زدن با دختر آبدارم و دیدن هیجان او در بیرون ماندن مرا به یاد بیشتر بودن و شاد بودن در کارهای کوچک زندگی می اندازد.

موسیقی / پیاده روی پادکست

این نیز ساده است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا پادکست مورد علاقه شما (حتی کتاب صوتی چند دقیقه ای!) می تواند بازی را لذت بخش تر کند.

راه رفتن با هدف

اگر می خواهید ، گاهی اوقات به “نقطه پایانی” نیاز دارم. برای مثال ، من یک جعبه USPS می خواهم ، یا به بازار بروم یا قهوه بخورم. آن هدف کوچک بسیار الهام بخش بود. دوبار به کافی شاپ نزدیک رفتم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این مهمترین چیز برای من بود. گوشی خود را در دست نگیرید ، دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را داخل و بیرون بکشید (خوب … مقداری SPF را دور بریزید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). متوجه شدم که اگر زمان بیشتری را صرف انجام کارهای دیگر مانند مدیتیشن ، بهداشت و مراقبت از پوست ، بررسی ایمیل ها و صبحانه کنم مسیر کمتر به پیاده روی می رود. گفتنش راحت تر از انجام دادن است.

لباس را از شب قبل ست کنید

اگر احساس راحتی نمی کنید که بیرون از خانه عرق می کنید (مسلماً من در یک جامعه ساحلی بسیار غیررسمی زندگی می کنم ، بنابراین این ایده آل من است) ، شب قبل لباس های پیاده روی را کنار تخت خود نگه دارید تا بتوانید سریع عوض شوید. قبل از بیرون رفتن. تصمیم کمتر ، عقب عقب ، راه رفتن بیشتر.

شریک مسئول است

برای من ، شریک زندگی من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما او به من اعتماد کرد که هر روز بیرون بروم. شاید شما فرزندی ، والدین ، ​​هم اتاقی یا دوست خوبی (حتی بهترین دوست مرد) داشته باشید که صبح با شما پیاده روی می کند و شما را در مسیر خود نگه داردبه قدرت در تعداد!

آهنگ عادت

اگر شما هم مانند من هستید ، ردیابی عادت یک ابزار واقعاً قدرتمند است که به شما کمک می کند تا در یک روال سالم بمانید. در چک کردن آن جعبه واقعاً چیزی از نظر ذهنی سودمند است ، بنابراین “کارهای ضروری” کوچک خود را برای آن روز (هر روز!) بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا قرار دهید. وقتی به خانه می آیید جعبه را علامت بزنید و از آن هیجان کوچک دوپامین لذت ببرید. در چند هفته ، می توانید به گزارش ردیابی عادت خود نگاه کنید و پاداش انجام این همه کار را احساس کنید (این یک راه عالی برای بررسی عادات دیگر است و ثبات شما نیز به همراه آن است).

به خودتان پاداش دهید

گاهی اوقات آن چک لیست بالا به اندازه کافی پاداش نمی دهد ؛ شاید بتوانید خود را با قهوه صبحگاهی میل کنید یا همخوانی داشتن سپس ، شاید یک اسموتی – یا فقط چند دقیقه پیمایش در فیدهای رسانه های اجتماعی. به فوایدی که واقعاً می خواهید در صبح انجام دهید فکر کنید و آن را پاداشی برای تکمیل پیاده روی صبح خود قرار دهید.

پشته عادت

برای این منظور ، من می خواهم کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، بگویم که این ترفند را از او آموختم. اگر عادت صبحگاهی دارید که قبلاً خودکار شده است ، صبح قبل یا بعد از آن عادت را “جمع کنید”. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، پیاده روی می کنم. این پیاده روی را بخشی از یک روال موجود برای تجربه ای بدون دردسر کنید.

راه خود را (و برنامه) مخلوط کنید

همه چیز را هیجان انگیز نگه دارید. اگر به کسالت و کسالت حساسیت دارید ، هر روز رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرید. شاید روتین خود را با استفاده از رویکردی متنوع ترکیب کنید. اگر احساس می کنید کمی از Cul-de-sac یا بلوک های اطراف خانه خود خسته شده اید ، سعی کنید یک روز در هفته به یک پارک نزدیک بروید یا پیاده روی کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

پیشگیری از آسیب

اگرچه پیاده روی می تواند به عنوان محافظتی در برابر صدمات و یک اقدام توانبخشی عالی باشد می توان همچنین حفظ شود زخم های راه رفتنبه کفش های مناسب بپوشید ، زیاده روی نکنید و مطمئن شوید که روی پای راست هستید تا هیچ گونه آتل ساق پا یا آسیب بیش از حد نداشته باشید.

در مجموع … شما می خواهید این را امتحان کنید

مزایای آن شکست ناپذیر است ، رایگان است و آسان است. شما فقط چند کفش بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت کن. آن هوای تازه را دریافت کنید ، بگذارید خون شما جریان یابد ، در اطراف شما تنظیم شود ، آرامش را بیابید. می دانم که گاهی اوقات همه چیز ساده به نظر می رسد مانند شغلی – من با شما درست می گویم – اما این مستلزم تلاش بیشتر است. 15 دقیقه وقت بگذارید. با این حال ، ممکن است مدت زیادی در رسانه های اجتماعی یا ایمیل حرکت کنید!



Source link

دیدگاهتان را بنویسید