منوی رژیم غذایی کتوژنیک برای مبتدیان: درک SKD، TKD، و CKD

اگر تصمیم به کاهش وزن در بهار گرفته اید، رژیم کتوژنیک را در نظر بگیرید. این رژیم برای مدت طولانی وجود داشته است و زمانی برای درمان بیماران مبتلا به صرع یا مشکلات تشنج، به ویژه در کودکان خردسال استفاده می شد. امروزه با ظهور داروهای تجویزی که مشکل سلامتی را درمان می کنند، این رژیم محبوبیت خود را از دست داده است. با این حال، این رژیم توسط بسیاری از رژیم گیرندگان در سراسر جهان برای اثربخشی آن مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه رژیم با عوارض جانبی همراه است، اما دانستن رژیم غذایی و پیروی از قوانین می تواند به کاهش وزن کمک کند بدون اینکه بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

مخصوصاً مبتدیان باید یک مرور مختصر از رژیم غذایی و برنامه غذایی داشته باشند تا اگر تصمیم گرفتند به تنهایی رژیم را ادامه دهند، تصمیمی آگاهانه بگیرند. مانند همیشه، کسانی که شرایط سلامتی دارند باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند تا به بیماران کمک کند تا با برنامه غذایی سازگار شوند یا آنها را تحت نظر بگیرند تا مطمئن شوند که درمان کتوژنیک بر سلامت آنها تأثیر نمی گذارد.

3 نوع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات با پروتئین کافی در وعده غذایی است. بیشتر به سه نوع تقسیم می شود و با توجه به کالری مورد نیاز روزانه، درصد آن متفاوت است. رژیم ها اغلب در یک سطح نسبتی مانند 4:1 یا 2:1 تهیه می شوند که عدد اول نشان دهنده مقدار کل چربی در رژیم غذایی در مقایسه با پروتئین ها و کربوهیدرات های ترکیب شده در هر وعده غذایی است.

استاندارد – SKD

اولین رژیم، رژیم غذایی استاندارد یا SKD است و برای افرادی طراحی شده است که فعال نیستند یا سبک زندگی کم تحرکی دارند. برنامه غذایی رژیم گیرنده را به خوردن 20 تا 50 گرم کربوهیدرات محدود می کند. میوه ها یا سبزیجات نشاسته ای از رژیم غذایی حذف می شوند. برای اینکه رژیم غذایی موثر باشد، باید برنامه تغذیه را به شدت رعایت کرد. کره، روغن نباتی و خامه فرم گرفته معمولاً برای جایگزینی کربوهیدرات ها در رژیم غذایی استفاده می شود.

هدفمند – TKD

TKD سختگیری کمتری نسبت به SKD دارد و اجازه مصرف کربوهیدرات ها را می دهد، اما فقط در قسمت یا مقدار خاصی که بر کتوزی که در حال حاضر در آن هستید تأثیری ندارد. رژیم غذایی TKD به افرادی که رژیم دارند کمک می کند تا سطحی از ورزش یا ورزش را انجام دهند.

چرخه ای – CNE

CKD برای کسانی که به تمرینات قدرتی یا ورزش شدید می پردازند و نه برای مبتدیان ترجیح داده می شود، زیرا فردی که رژیم می گیرد 5 روز در هفته به برنامه غذایی SKD پایبند است و دو روز آینده باید کربوهیدرات مصرف کند. مهم است که رژیم گیرندگان از رژیم سختگیرانه پیروی کنند تا مطمئن شوند رژیم غذایی آنها موفق است.

این فقط یک مرور مختصر از رژیم کتوژنیک است و امیدواریم به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا به رژیم غذایی علاقه مند هستید یا خیر. برای بحث عمیق در مورد فواید و اثرات برنامه رژیم غذایی، بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های پزشکی خود مشورت کنید.