فواید پتاسیم و راه های بیشتر در رژیم غذایی خود


پتاسیم یکی از مواد معدنی است که باعث عملکرد بدن ما می شود.

پتاسیم یک الکترولیت است و نقش مهمی در عملکرد عصب ، ضربان قلب ، انقباض ماهیچه ها و بسیاری از فرایندهای مهم سلولی دارد.

در پایان ، اگر این مقاله را می خوانید ، حداقل مقداری پتاسیم دارید که وظیفه خود را در بدن شما انجام می دهد.

با این حال ، داشتن مقداری پتاسیم به این معنی نیست که به اندازه کافی دارید!

اگرچه پتاسیم در غذاهای طبیعی مانند موز ، سبزیجات برگ دار ، قارچ و سیب زمینی (حتی شیرین) یافت می شود ، اما ممکن است دچار کمبود پتاسیم شوید. کمبود پتاسیم مشکلات سلامتی زیادی ایجاد می کند و با علائم ناخوشایندی مانند تهوع و استفراغ ، یبوست ، ضربان قلب نامنظم ، خستگی حاد ، گرفتگی عضلات ، تشنج و ضعف همراه است.

اگر هر یک از این علائم را دارید و فکر می کنید ممکن است کم پتاسیم داشته باشید ، نیازی به تعجب نیست. برخی از آزمایشات می توانند به شما بگویند که آیا به موارد بیشتری نیاز دارید یا خیر.

اگر کمبود دارید ، روشهای طبیعی زیادی برای افزایش میزان پتاسیم در بدن وجود دارد.

البته ، روش واضح برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی ، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است. آنچه شما نیاز دارید این است که از رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات اطمینان حاصل کنید. سعی کنید هر وعده غذا بخورید ، خوب می شوید.

اما ممکن است بخواهید مطمئن شوید که پتاسیم کافی از منابع غذایی طبیعی مصرف می کنید. بیایید به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم تا دریابیم که برای دریافت مقدار کافی پتاسیم به چند نوع غذای طبیعی نیاز دارید.

به طور کلی پذیرفته شده است که بزرگسالان باید روزانه حدود 4000 میلی گرم پتاسیم (تقریباً از نظر اندازه ، جنسیت و نیازهای ویژه) از منابع غذایی بخورند. کلینیک مایو می گوید:

  • 1 سیب زمینی حاوی 844 میلی گرم است
  • 1 فنجان اسفناج حاوی 838 میلی گرم است
  • 1 فنجان لوبیا قرمز حاوی 713 میلی گرم است
  • 1 وعده کوچک و متوسط ​​هندوانه حاوی 560 میلی گرم است
  • 1 فنجان ماست حاوی 531 میلی گرم است.

کلینیک مایو همچنین کلم بروکسل ، خربزه ، شیر ، آب پرتقال و کشمش را به عنوان نام پتاسیم بالا مشخص می کند.

اما به یاد داشته باشید ، حتی می توانید مقادیر کمتری پتاسیم را در انواع غذاها پیدا کنید. کمی پتاسیم اینجا و آنجا می تواند در طول روز اضافه شود!

با این حال ، شما ممکن است به هر دلیلی کمبود پتاسیم داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما غذا را اشتباه می خورید.

البته تشخیص کمبود پتاسیم بدون کمک پزشکی دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک مراقبت های اولیه مشورت کنید. اگر متوجه شدید که واقعاً دچار کمبود این ماده معدنی ارزشمند هستید ، مکمل گزینه دیگری است.

مکمل پتاسیم

بسیاری از مکمل های پتاسیم با کیفیت بالا به صورت آنلاین موجود هستند ، و ما امروز چند محصول خاص را به شما پیشنهاد می کنیم.

هر یک از موارد زیر می تواند پتاسیم مورد نیاز شما را تأمین کند. مطمئن شوید که محصولی را که مناسب نیازهای شماست بخوانید و انتخاب کنید و در صورت داشتن سوالات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، اگر پتاسیم خود را دریافت می کنید ، امیدواریم که برای نیازهای منحصر به فرد خود به سطوح سالم در بدن خود برسید. موفق باشید!



دیدگاهتان را بنویسید