غذای رژیمی کم کربوهیدرات – گزینه سالم تر

هنگام تلاش برای کاهش وزن، غذاهای رژیمی کم کربوهیدرات بسیار مهم هستند. به طور خاص، غذاهای رژیمی کم کربوهیدرات برای سلامت و تندرستی کلی بسیار مهم هستند. زیرا مطالعات اخیر نشان داده است که غذاهای غنی از کربوهیدرات اولین و مهمترین دلیل افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در افراد امروزی است.

غذاهای رایج

در اینجا لیستی از غذاهای رژیمی کم کربوهیدرات است که همه آنها را دوست دارند. خوردن این غذاها اصلا نباید برای شما مشکلی ایجاد کند، فقط به این دلیل که همیشه محبوب هستند!

1. گوشت – مرغ، ماهی قزل آلا و بوقلمون سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم هستند. هنگام پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات، خوردن گوشت قرمز نیز یک گزینه است. اما من آن را به دلیل محتوای چربی اشباع شده در گوشت قرمز توصیه نمی کنم.

2. قارچ – خوشمزه! اگر گیاهخوار هستید یا حتی گیاهخوار هستید، قارچ ها یک گزینه عالی برای شما هستند. قارچ ها طعم عالی گوشت را به هر غذایی اضافه می کنند و می توانند به طور موثری به عنوان جایگزین گوشت استفاده شوند. آنها همچنین محتوای پروتئین بالایی دارند.

3. غذاهای دریایی – نمی توانم به کسی که می شناسم عاشق غذاهای دریایی باشد فکر کنم. سعی کنید و مقدار زیادی ماهی و صدف بخورید، آنها منبع عالی پروتئین، چربی های خوب مانند اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های محلول در چربی هستند. علاوه بر این، ماهی حاوی مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات نیست. خوردن صدف نیز یک گزینه است.

4. پنیر موزارلا – هر بار که به پیتزاهایی با پنیر موزارلا فکر می کنم، دهانم آب می شود. البته، هنگام پیروی از یک برنامه رژیم غذایی کم کربوهیدرات، پیتزا کاملاً ممنوع است. اما پنیر موزارلا همچنان مجاز است. غافلگیر شدن؟ من هم همینطور بودم تا اینکه متوجه شدم موزارلا منبع عالی پروتئین است. به انواع کم چرب پایبند باشید تا با وجدان راحت غذا بخورید.

5. سبوس گندم – اگر در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، مهم است که مقدار فیبر مصرفی خود را افزایش دهید. بنابراین حتما باید سبوس گندم را در لیست خرید شما قرار دهید. یافتن غذاهای رژیمی کم کربوهیدرات چندان سخت نیست، فقط چشم و گوش خود را باز نگه دارید.