عقب نشینی موسمی: سلامت خود را بهبود بخشید


عقب نشینی موسمی – فصل بارندگی زمانی از سال است که همه چیزهایی که در تابستان جمع شده اند باید تمیز شوند. هنگامی که طبیعت تصمیم می گیرد خاک را با باران تمیز کند ، تغییر در اطراف ایجاد می شود و آیورودا توصیه می کند که تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی باید به تدریج طی دو هفته انجام شود. به آرامی روش قدیمی زندگی را ترک کرده و شیوه جدید را در آغوش بگیرید. Monsoon Retreat’s بهترین مکان برای گذراندن وقت در موسمی است. اگر می خواهید سلامتی خود را بهبود بخشید و از بیماری ها جلوگیری کنید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با تغییر فصل با غذای مناسب ، رژیم غذایی ، درمان آیورودا و با Shathayu Ayurveda Yoga Retreat سازگار شوید.

بهترین درمان آیورودا برای عقب نشینی فصل بارانی

تحت درمان با آیورودا در فصل بارندگی بسیار ترجیح داده می شود زیرا بدن به دلیل تأثیر آب و هوای مرطوب بر بدن که منافذ پوست را باز می کند ، پذیرای درمان ها و داروها است. عقب نشینی Shathayu Ayurveda بهترین تفریح ​​موسمی در هند است.

  • ماساژ ابیانگا/آیورودا

    ماساژ روغن کامل بدن آیورودا یکی از محبوب ترین روش های درمانی برای تقویت بدن و تقویت ایمنی در فصل بارندگی این به تسکین دردهای مفصلی کمک می کند ، که معمولاً در فصل بارانی است.

  • سوئد/Steam

    از آنجا که فصل بارندگی منافذ پوست را باز می کند ، خوب است که بخار را برای از بین بردن آلودگی و تجدید بدن ترغیب کنید. درمان تشویقی شامل ماساژ با مقدار زیادی داروی گرم یا درمان حرارتی خشک است.

  • باستی/سم زدایی

    این تنقیه دارویی بدن را سم زدایی می کند و یک سم زدایی عالی برای پانکاکرما برای موسم های موسم است.

بهترین رژیم غذایی موسمی در فصل بارانی

  • آب مورد استفاده برای نوشیدن باید جوشانده و نصف شود
  • تکه های کوچک زنجبیل تازه را با سنگ نمک قبل از غذا مصرف کنید.
  • ادویه هایی مانند گشنیز ، زیره ، زردچوبه و رازیانه به تحریک هضم کمک می کنند زیرا هضم در فصل بارندگی مهار می شود.
  • برای بهبود هضم از زنجبیل تازه ، فلفل سیاه ، لیمو استفاده کنید.
  • رژیم غذایی اسیدی ، شور و چرب را دنبال کنید.
  • آجیل ، سوپ ، غلات کهنه و آب ماست را همراه غذا میل کنید.
  • دوغ بسیار نازک بخورید یا از آب پنیر با آسافوئیتیدا ، برگ کاری ، برگ لیمو (چسبیده) و زنجبیل تازه به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.
  • روغن گوشت گاو ، عدس ، گرم سبز ، جو ، برنج ، جو دوسر و جو دوسر را به مقدار مناسب مصرف کنید
  • از غذاهای خام و سرد دوری کنید.
  • در فصل بارانی از رژیم های غنی از پروتئین خودداری کنید.
  • گیاهخواران باید از پنیر و حبوبات مانند urad (Vigna mungo) و rajma (لوبیا قرمز) خودداری کنند.
  • سوپ گوشت برای افراد غیر گیاهخوار ترجیح داده می شود.
  • از خوردن گوشت (که هضم آن دشوار است) یا غذاهای دریایی مانند ماهی خودداری کنید.
  • در فصل بارانی مایعات سرد یا غذا مصرف نکنید
  • عصرها یا شبها ورزش نکنید.
  • از خوردن غذاهای خام و سنگین برای هضم مانند کشک ، محصولات حاوی مایدا (آرد) ، گوشت های چرب ، گوشت مرداب خودداری کنید. غذاهای خام مانند سالاد.

تغییر سبک زندگی در فصل بارانی

  • بدن خود را در ماه ژوئن (نیمه دوم) تا آگوست (نیمه اول) سم زدایی کنید.
  • فصل باران بهترین ماه برای انجام است پنج بعدی به ویژه درمان باستی یا واستی (درمان انما درمانی).
  • در هند ، ما روزهای روزه داری زیادی در ماه قمری شاروان یا ساوان داریم که استراحت و تنظیم طبیعی روده ها را فراهم می کند.
  • از خوابیدن در طول روز و بیدار ماندن در شب خودداری کنید.
  • برای حمام از آب گرم یا ولرم استفاده کنید.
  • روغن دانه کنجد برای برنامه های کاربردی مناسب است پوستبه
  • به طور مرتب دوش بگیرید ، برای جلوگیری از خشکی و عفونت پوست ، سست استفاده کنید.
  • مراقبت های ویژه موسمی مانند مراقبت از پا را انجام دهید ، از کفش مناسب استفاده کنید.
  • موهای خود را تمیز و خشک نگه دارید. هفته ای دوبار موهای خود را با شامپوی طبیعی بشویید.
  • با موهای مه آلود و لباس های خیس وارد اتاق تهویه مطبوع نشوید.
  • همیشه محیط اطراف را خشک و تمیز نگه دارید. اجازه ندهید آب در اطراف جمع شود. خطر بیماریهای مرتبط با پشه بیشتر است.
  • بدن خود را گرم نگه دارید. خطر ابتلا به بیماری های ویروسی بیشتر پوشیدن لباس های محافظ برای جلوگیری از باد سرد ، باد و باران است. می توانید یک چای گرم گیاهی که دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی است میل کنید.
  • از پیاده روی در آب کثیف در فصل بارندگی خودداری کنید زیرا خطر ابتلا به لپتوسپیروز و عفونت های قارچی پا بیشتر است.
  • خشک کردن لباس ها با دود لوبان و برگ های خشک چریش نیز در متون آیورودا توصیه می شود.



دیدگاهتان را بنویسید