شیک های جایگزین وعده غذایی دیابتی برای کاهش وزن

جایگزین‌های غذایی فقط نوشیدنی‌ها یا سوپ‌هایی هستند که به‌عنوان یک وعده غذایی جایگزین برای وعده‌های غذایی جامد شناخته شده‌اند و شامل مقدار کنترل شده یا مشخصی از مواد مغذی هستند.

دیابت وضعیتی است که بیش از هر چیز دیگری از طریق رعایت دقیق رژیم غذایی با موفقیت مدیریت می شود. رعایت مداوم یک رژیم غذایی به دیابتی ها کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل بیشتری داشته باشند که در کاهش خطر عوارض بسیار مهم است. یکی دیگر از راه های بسیار موثر برای مدیریت بهتر دیابت کاهش وزن است.

به غیر از روش‌های متداول کاهش وزن که ممکن است چالش‌برانگیز باشد، برای افراد دیابتی توصیه می‌شود که از شیک‌های جایگزین غذا استفاده کنند. این به این دلیل است که شیک های جایگزین غذا نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه به کنترل قند خون نیز کمک می کنند.

درست انتخاب کن

هنگامی که به سراغ شیک های جایگزین می روید، مهم است که به حقایق تغذیه ای در مورد نوع مواد موجود در شیک ها توجه کنید. شیک های مختلف از نظر میزان پروتئین، کربوهیدرات و کالری موجود در آنها متفاوت است. به عنوان مثال، یک شیک با محتوای پروتئین بالا به شما احساس سیری می دهد و در عین حال سرعت انتشار قند در جریان خون را نیز کاهش می دهد. این در مورد شیک هایی که حاوی فیبر هستند نیز صادق است.

همه شیک های جایگزین وعده غذایی برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود. اگرچه شیک های جایگزین غذای خانگی برای کاهش وزن نیز امکان پذیر است، اما مارک هایی وجود دارند که به طور خاص برای دیابتی ها ساخته شده اند، اما ممکن است در میزان عملکرد آنها از فردی به فرد دیگر نیز متفاوت باشد. این به این دلیل است که افراد مختلف سطح تحمل متفاوتی نسبت به پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین یا کالری دارند. همیشه به خاطر داشته باشید که شیک های جایگزین وعده غذایی به شما در کاهش وزن کمک می کنند و در عین حال سطح قند خون را کنترل می کنند.

وعده ها و کالری های کنترل شده

دانستن این نکته مهم است که شیک های جایگزین غذا باید به صورت قسمتی استفاده شوند. این به این دلیل است که به طور متوسط ​​یک شیک می تواند حدود 200 کالری انرژی ایجاد کند و بنابراین نمی توان آن را به عنوان یک غذای کم کالری در نظر گرفت مگر اینکه به طور مناسب استفاده شود. در صورتی که شیک انرژی کافی برای حفظ شما را فراهم نمی کند، توصیه می شود یک میوه مصرف کنید تا دوباره پر شده و احساس سیری کنید.

مزایای این شامل

· راحت و مناسب برای وعده غذایی در حال حرکت.

آنها در مقایسه با قرص های کاهش وزن، رژیم های غذایی تجاری و غیره مقرون به صرفه هستند.

شما می توانید انتخاب کنید که چه چیزی برای شما مناسب است، از جمله طعم های مورد علاقه خود. همچنین می توانید دستور تهیه کنید و خودتان در خانه درست کنید.

· آنها یک راه آسان برای دریافت یک برنامه غذایی متعادل از نظر تغذیه بدون نیاز به انجام محاسبات و وزن غذا هستند.

آنها به بهبود سطح قند خون کمک می کنند.

همیشه هر زمان که به کمک نیاز داشتید با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما بهتر است. یک متخصص تغذیه ثبت شده و معتبر نیز می تواند کمک کند.