شیر شکلاتی: تازه بعد از تمرین؟


ما سالهاست می شنویم که مردم می گویند شیر شکلات نوشیدنی کاملی برای بازسازی بعد از تمرین است …

آنها می گویند: “این ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات است.”

معمولاً شرکت ها و وب سایت های مختلف از عبارات شکلاتی که برای شما آورده ام برای فروش شکلات استفاده می کنند:

یک نوشیدنی بازسازی کننده اصلی

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما به مایعات ، کربوهیدرات ها و پروتئین ها نیاز دارد تا ریکاوری را حداکثر کرده و بازده را افزایش دهد.

بازگشت آب

وقتی عرق می کنید ، بدن شما آب و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) را از دست می دهد. شیر شکلات منبع طبیعی الکترولیت ها از جمله سدیم و پتاسیم است.

سوخت گیری

کربوهیدراتها سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی در حین فعالیت شدید هستند. مطالعات نشان می دهد که شیر شکلات و همچنین 30 دقیقه ورزش ، به تجدید ذخایر کربوهیدراتهای حیاتی کمک می کند تا برای تمرین فردا آماده باشید.

بازسازی

ورزش شدید به ماهیچه ها آسیب می رساند. شیر شکلات حاوی پروتئین های باکیفیتی است که به بازسازی ، ساخت و تغذیه ماهیچه ها کمک می کند تا دفعه بعد آنها سخت تر ، طولانی تر ، سریعتر و قوی تر کار کنند.

تکرار

مربیان و ورزشکاران حرفه ای اهمیت بازسازی بدن را در ورزش روزانه درک می کنند. نه فقط گاهی. همیشه.

درست است که یک میان وعده خوب بعد از تمرین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به نظر من ، علیرغم اینکه شیر شکلات حاوی پروتئین و کربوهیدرات است ، اما بعد از تمرین یک میان وعده “کامل” است. اشتباه!

امروز ما لحظه ای وقت می گذاریم تا مقدار دقیق تری را بررسی کنیم (این اطلاعات از برگه اطلاعات مربوط به شیر شکلات است که من از وب سایت سازنده بارگیری کرده ام):

برای پیگیری ، باید بدانید که خوردن یک لیوان شکلات میهن به شما 26 گرم قند اضافی در روز و حدود 8 گرم پروتئین (کمی بیشتر از میزان پروتئین در تخم مرغ !!) و تازه می دهد. این در صورتی است که شما فقط یک لیوان شیر شکلات می خورید و اگر بیشتر از این بخورید ، مقدار قند دریافتی بسیار بیشتر خواهد بود !!!

حتی بر اساس تحقیقات جدید ، جذب مواد مغذی کاکائو (مانند آنتی اکسیدان ها) با وجود شیر گاو می تواند مختل شود. و در نتیجه شیر بادام یا کتان بسیار بهتر است.

حالا من می خواهم یک چیز را روشن کنم. من هم مثل بقیه شکلات را دوست دارم! و وقتی می روم ماست بخرم ، به شما می گویم ، هر شکلاتی یا هر شکلاتی که در آن باشد می خرم. مشکل این است که به لطف شیر جو ، کاکائو بعد از ورزش به عنوان یک نوشیدنی “کامل” و “سالم” معرفی می شود. از شما می خواهم که این نوشیدنی را به عنوان یک وعده غذایی دلپذیر در نظر بگیرید و باید آن را به صورت محدود مصرف کنید و آن را برای موارد خاص بگذارید ، نه اینکه بعد از هر تمرین یا بازی به کودک خود بدهید.

بنابراین اکنون بیایید از برخی ایده های زیر برای خود یا فرزندان خود بعنوان وعده بعد از آموزش استفاده کنید:

  • ماست و میوه ساده یونانی
  • 2 عدد تخم مرغ و میوه
  • شام از سیب زمینی شیرین و گوشت تهیه شده بود
  • اسموتی پروتئینی با یک پیمانه پودر پروتئین و میوه

بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما تمرکز اصلی غذا یا میان وعده بعد از تمرین باید روی مصرف کربوهیدرات و پروتئین باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در شفافیت بیشتر در تبلیغات کمک کند!

من دوست دارم بعد از تمرین به آنچه در وعده های غذایی می خورید گوش دهم.

در قسمت نظرات زیر غذا یا میان وعده خود را بنویسید!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید