رژیم کم کربوهیدرات: آیا نمی توانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟

اگر در مورد شروع یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات فکر کرده باشید و تحقیقاتی انجام داده باشید، ادعاهایی را مشاهده کرده اید که این روش برای کاهش وزن می تواند بسیار سریع و موثر باشد. با این حال، اگر وزن کم کنید چه؟ آیا به چیزی که اکنون آن را غذای «عادی» می‌نامید برمی‌گردید و دوباره همه چیز را دوباره می‌خورید؟ یا با نخوردن کربوهیدرات دوباره وزن خود را کاهش می دهید؟ آیا واقعاً برای انجام آن آماده اید؟

خوب، پاسخ در واقع جایی در این بین است. ممکن است دیگر هرگز تمام کربوهیدرات‌هایی را که می‌خواهید نخورید، زیرا دوباره چاق می‌شوید، اما می‌توانید با خیال راحت کربوهیدرات‌های بسیار بیشتری نسبت به مراحل کاهش وزن مصرف کنید تا وزن خود را حفظ کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار آن را کنترل کنید.

اکثر رژیم‌های کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز یک “مرحله نگهداری” نهایی دارند که پس از رسیدن به وزن ایده‌آل وارد آن می‌شوید و آن را به‌عنوان یک روش تغذیه دائمی اتخاذ می‌کنید. خبر خوب این است که این ربطی به مراحل اولیه کاهش شدید وزن ندارد، زمانی که شما تقریباً به طور کامل از کربوهیدرات محروم هستید. در دراز مدت، این برای شما خوب نخواهد بود، زیرا اگر مصرف سبزیجات خود را به شدت کاهش دهید، ویتامین ها و مواد معدنی را از دست خواهید داد. باعث می شود کربوهیدرات بیشتری بخورید

از آنجایی که هر بدن متفاوت است، می‌توانید در یک مرحله آزمایشی قبل از نگهداری به نام پیش‌نگهداری بدانید که روزانه چند گرم کربوهیدرات بدون کاهش وزن یا افزایش وزن می‌خورید. در این مرحله، میزان کربوهیدرات‌هایی را که در روز مصرف می‌کنید به شدت کنترل می‌کنید، اما به تدریج آن را از هفته به هفته افزایش می‌دهید و اثرات آن را روی وزن خود مشاهده می‌کنید. با کاهش وزن، کربوهیدرات ها را برای هفته آینده افزایش دهید. اگر در حال افزایش وزن هستید (و نگران نباشید، یک هفته با کمی کربوهیدرات زیاد زیاد نمی شود، کار خوب خود را خراب نمی کنید) پس می دانید که این کربوهیدرات ها برای شما بسیار زیاد است که نمی توانید وزن خود را حفظ کنید. .

هنگامی که متوجه شدید چند گرم کربوهیدرات برای شما مناسب است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن پایبند باشید و وزن شما تغییر نکند. البته، در طول سال‌ها متوجه می‌شوید که با افزایش سن، وزن اضافه می‌کنید یا تحرک کمتری پیدا می‌کنید و در این موارد ممکن است نیاز داشته باشید که فرآیند آزمایشی را دوباره طی کنید تا دریافت کربوهیدرات بهینه جدید خود را پیدا کنید.

هیچ کس کامل نیست، و اگر سعی کرده اید تمام عمر خود را با کربوهیدرات کم زندگی کنید، مطمئناً مواقعی وجود خواهد داشت که بیش از حد افراط کنید، شاید در تعطیلات یا تعطیلات. کاری که بسیاری از افراد در صورت وقوع این اتفاق انجام می دهند این است که به عقب برگردند و قبل از بازگشت به مصرف کربوهیدرات بهینه معمول خود، فاز القایی اتکینز را به مدت دو هفته به عنوان یک راه حل سریع انجام دهند. تا زمانی که وزن خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و با افزایش وزن قبل از اینکه خیلی شدید شود مقابله کنید، دیگر هرگز مجبور نخواهید بود چاق شوید.