رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد. چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و در بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و تورم شکم می شود.

لگن اغلب با شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید دلایل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای کاهش سریع وزن بدون ورزش یا با ورزش یا با قرص های شیمیایی که مضر هستند و نحوه جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم لاغری شکم

البته غذای رژیم غذایی کاهش وزن شما نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن ، مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در متن زیر غذاهای کاهش وزن را معرفی و ارزیابی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی که به عنوان نام آن زیر پوست است.
  • چربی احشایی که چربی شکم است و خطرناک است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • از غذاهای پر چرب استفاده کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • غذاهای لذیذ و پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدنی های گازدار بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد اهمیتی نمی دهند که چاق هستند و این را به زیبایی می بینند و می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم به من احترام نمی گذارند ، اما این نظریه اشتباه است ، زیرا چاقی مادامی که خوب است به بدن آسیب نمی رساند ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت فقط وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را افزایش ندهید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از پوست زیر جلدی است و باید با احتیاط زیادی از آن استفاده شود ، زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود ، می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به آنچه باید انجام دهیم و انجام ندهیم می رساند که شامل تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی است.

جنسیت همچنین عامل مهمی در کاهش وزن شکم است زیرا چربی احشایی بیشتر در شکم و باسن را در مردان نسبت به زنان جذب می کند.

تمریناتی برای کاهش وزن

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن شکمی وجود دارد که می توانید روزانه انجام دهید و برای سوزاندن چربی شکم از یک رژیم غذایی پیروی کنید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که بسیاری از افراد مشغول در حال حاضر زمان کمتری برای ورزش دارند ، ما چند تمرین ساده را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در خانه وزن خود را کاهش دهید که در هر مکانی قابل انجام است و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

مگر اینکه یک برنامه ورزشی خاص داشته باشید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. 20 دقیقه در روز بروید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد که در طی آن به متابولیسم بهتری دست می یابید شکم با گذشت زمان کاهش می یابد.

کاهش وزن روی تردمیل مانند راه رفتن است و شما فقط باید روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شده است نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، در عرض 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی می شوند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

برای کاهش وزن ، باید تا حد ممکن به عضلات خود فشار وارد کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکمی ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه را برای کاهش سریع وزن بدون ورزش بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش می دهید. ما اکنون با ماده مغذی که هر سه را می خورد ، یعنی شیر ، سروکار داریم.

با یک صبحانه شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی از سوخت و ساز بدن برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن پشتیبانی می کند.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، اگرچه می توانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، وزن خود را نیز کاهش می دهید.

کاهش وزن شکم و باسن با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای نازک شدن شکم استفاده می شود.

کاهش اشتها یکی از ویژگی های زنجبیل برای کاهش وزن است. زنجبیل دارای کالری محدودی است و می توان آن را به همراه غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم شما را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را همراه با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را نیز افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش عمده ای در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را محدود کنید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده را متورم می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اولیه رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند زمان قحطی است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزاند ، که باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز را با سرکه سیب شروع کنید تا در طول روز یک هضم یکنواخت داشته باشید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و تعادل pH را در معده حفظ می کند ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز صبح با معده خالی یک قاشق چای خوری سرکه سیب با آب گرم بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی متعلق به این میوه است که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی است که تشکیل چربی را متوقف می کند) است.

استرس را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون ها در بدن می شود که تعادل و عادات غذایی بدن را بر هم می زند و اشتهای غذاهای شیرین یا خوش طعم را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و حذف چربی های معده مفید هستند.

گودوسر

صبحانه بلغور جو دوسر تا ناهار از شما هزینه می گیرد و نمی خواهید کالری بخورید. این امر باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود.

کنجد

کنجد طبیعت گرم دارد و باعث سوزاندن چربی در ناحیه شکم و کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن شما را کاهش می دهد.

باید بدانید که همه انواع غذاهای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی حیاتی احتیاج دارد.

آجیل ها چربی های خوب و خوبی هستند و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر آجیل می تواند روند کاهش وزن شکم و باسن را بیشتر حمایت کند.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای کاهش وزن در افرادی که دارای مزاج سرد هستند مفید است ، زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید ، زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب سرد بنوشید ، تا بدن برای گرم شدن کالری بیشتری گرم کند. بسوزانید و وزن کم کنید.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما احساس سیری ایجاد می کند. گفته می شود نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی باعث سوزاندن کالری می شود. بعد از ورود به بدن ، آب یخ باید با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. 2 کالری در روز با 2 لیتر آب سرد بسوزانید.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند و مواد زائد را از بدن خارج کنند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد وظیفه دفع مواد زائد را بر عهده بگیرد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دهید

هل به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

شما 3500 کالری می سوزانید

برای از دست دادن نیم پوند چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته را محدود کنید.

کاهش وزن فعلی شکم

امروزه ما تبلیغات زیادی برای دستگاه های مختلف کاهش وزن و حتی جراحی هایی مشاهده می کنیم که به افراد وعده کاهش وزن سریع بدون ورزش را می دهد ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

کاهش وزن شکم با استفاده از تجهیزات و ژل کاهش وزن

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاهش وزن در شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با کمک هایی مانند کاهش وزن یا لاغری شکم با کمک های مخصوصی که به شکم چسبیده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی ممکن است و نیاز به تغذیه و تحرک مناسب دارد.

کرم ها و ژل های شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق مناسب است.

جراحی همیشه آخرین راه حل است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این عملیات می تواند سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی کاهش وزن معمولاً بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی دیگر از عملها چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع عملیات کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید