رژیم میکروبیوتیک – روشی کم چرب برای رژیم گرفتن

هنگامی که می خواهید عادات غذایی، سبک زندگی، سلامتی و وزن خود را تغییر دهید، رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

جورج اوهساوا، که ترویج می کرد که یک سبک زندگی ساده فواید سلامتی مثبتی را به همراه دارد، رژیم غذایی میکروبیوتیک را ایجاد کرد. این رژیم از ده مرحله محدود کننده تشکیل شده بود که رژیم گیرنده را مجبور می کرد تا میزان زیادی خودکنترلی از خود نشان دهد.

به عنوان مثال، آخرین مرحله رژیم میکروبیوتیکی شامل مصرف تنها برنج قهوه ای و آب است. برنامه ریزان رژیم غذایی، به دلیل محدودیت بیش از حد آن، دیگر این اولین نسخه از رژیم غذایی میکروبیوتیک را پیشنهاد نمی کنند.

تندرستی

رژیم میکروبیوتیک برای برخی جذاب است، زیرا نه تنها بر سلامت جسمی یک رژیم گیرنده تمرکز دارد، بلکه با جنبه های معنوی و سیاره ای سلامت نیز سروکار دارد.

روش میکروبیوتیکی رژیم غذایی کم چربی و همچنین فیبر زیاد است. گیاهخواران به راحتی می توانند از این رژیم پیروی کنند زیرا رژیم غذایی بر سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد.

رژیم میکروبیوتیکی مستلزم مقادیر کم قند، لبنیات و گوشت است.

محصولات سویا

محصولات سویا نیز بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی هستند زیرا حاوی فیتواستروژن هستند که تصور می شود اثرات مثبتی بر سطح کلسترول، یائسگی و همچنین برخی از انواع سرطان دارد. به همین دلیل است که بیماران مبتلا به سرطان یا سایر بیماری های مزمن از این رژیم سخت پیروی می کنند.

فیتواستروژن ها همچنین ممکن است در پیشگیری از سرطان های مرتبط با استروژن مانند سرطان سینه مفید باشند. مهم است که این روش تغذیه سالم را با درمان بیماری ها و بیماری های جدی اشتباه نگیرید.

غلات کامل

هنگام پیروی از رژیم میکروبیوتیک، 50 تا 60 درصد هر وعده غذایی شامل غلات کامل شامل برنج قهوه ای، جو، ارزن، چاودار، ذرت و گندم سیاه می شود. این رژیم غذایی گاه به گاه با جو دوسر، رشته فرنگی، ماکارونی، نان یا محصولات پخته شده میل کنید.

سوپ

هر روز 1 تا 2 کاسه یا فنجان سوپ مورد نیاز است. پیشنهاد می شود که رژیم گیرنده شویو یا میسو را انتخاب کند که حاوی سویای تخمیر شده است.

سبزیجات

سبزیجات 25 تا 30 درصد از غذای مصرفی روزانه را تشکیل می دهند که 1/3 سبزیجات باید به صورت خام مصرف شوند. جوشاندن، بخارپز کردن، پختن یا تفت دادن باید هر بخش دیگر سبزیجات را آماده کند.

لوبیا

10 درصد از غذای مصرفی روزانه باید از لوبیا پخته تشکیل شود. محصولات لوبیا مانند توفو یا تمپه نیز قابل مصرف هستند.

روغن پخت و پز

رایج ترین روغن پخت و پز مورد استفاده در هنگام تهیه غذا، روغن کنجد تیره است. روغن های دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از روغن کنجد سبک، روغن ذرت و همچنین روغن دانه خردل.

طعم دهنده ها

نمک دریایی طبیعی، شویو، سرکه برنج قهوه ای، ریشه زنجبیل رنده شده، خیارشورهای تخمیر شده، دانه های کنجد بوداده و پیازچه خلال شده از جمله چاشنی هایی هستند که می توان برای طعم دادن به غذاها استفاده کرد.

هنگامی که صحبت از محصولات جانبی حیوانی می شود در حالی که رژیم میکروبیوتیکی دارید، مقدار کمی ماهی یا غذاهای دریایی هر هفته قابل قبول است.

افراد رژیمی باید از تخم مرغ، لبنیات، گوشت و مرغ دوری کنند.

هنگام خوردن ماهی یا غذاهای دریایی، رژیم‌های میکروبیوتیک باید ترب، واسابی، زنجبیل یا خردل مصرف کنند تا به فرآیند سم‌زدایی در برابر اثرات غذاهای دریایی کمک کنند.

سایر غذاهای مجاز در حین رژیم میکروبیوتیک شامل مصرف متوسط ​​دانه ها یا مغزها و همچنین دسرهایی مانند سیب و غذای خشک است.

افراد رژیمی نباید شکر، عسل، ملاس، شکلات یا خرنوب مصرف کنند.

میوه ها

چندین بار در هفته، رژیم غذایی میوه هایی مانند گلابی، هلو، زردآلو، انگور، انواع توت ها و خربزه را مجاز می کند. از میوه های استوایی مانند آناناس و انبه خودداری کنید.

رژیم غذایی میکروبیوتیک را می توان به تناسب افراد بسته به سن، جنسیت، نگرانی های سلامتی و همچنین آب و هوا و عوامل فصلی تنظیم کرد.

اثرات جانبی

این رژیم عوارض جانبی کمی دارد. برخی از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B12، آهن، منیزیم و کلسیم از طریق این رژیم جذب بدن نمی شوند. این امر می‌تواند با کاهش سطح انرژی روی افراد رژیمی تأثیر بگذارد و همچنین منجر به عوارض سلامتی شود.

برخی از متخصصان تغذیه از این رژیم اخم می کنند زیرا احساس می کنند این رژیم بسیار محدود کننده است.