رژیم غذایی کبد چرب – 7 نکته برای کمک به کاهش چربی

چربی هایی که در خارج از بدن شما جمع می شوند به راحتی قابل مشاهده هستند. اما در مورد چربی‌هایی که به جایی می‌روند که نمی‌توانید آن را ببینید یا احساس کنید، مانند کبدتان، چطور؟

کاهش یا حتی معکوس کردن اثرات منفی بیماری کبد چرب (NAFLD) با برنامه غذایی مناسب برای کبد می تواند به طرز شگفت انگیزی ساده و آسان باشد.

بهترین درمان برای بیماری کبد چرب کاهش وزن است. به این دلیل که اکثر افراد مبتلا به کبد چرب از اضافه وزن نیز رنج می برند.

در اینجا 7 نکته برای کاهش وزن در برنامه رژیم غذایی کبد چرب آورده شده است:

  1. هر روز برای غذاهای خود برنامه ریزی کنید.
  2. هر روز با یکی از وعده های غذایی خود یک سالاد سبز تازه و بزرگ بخورید.
  3. غذاهای سرشار از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده مانند نان غلات کامل، لوبیا و غلات غنی از فیبر مصرف کنید.
  4. کبد خود را با غذاها و مواد مغذی مانند لوبیا، برنج قهوه ای، مرکبات و سالادهای سبز سم زدایی کنید.
  5. آب را با فشار لیمو بنوشید تا تجمع چربی اضافی و سموم کبد شما پاک شود.
  6. برای حمایت از رژیم غذایی خود یک شیک جایگزین غذا با کیفیت بالا بنوشید. اشتهای شما را تثبیت می کند و به کاهش وزن کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که به راحتی می توانید آن را هر کجا که می روید با خود ببرید.
  7. 5 یا 6 وعده غذایی کوچک یا میان وعده در روز به جای 1 یا 2 وعده غذایی بزرگ بخورید. وعده های غذایی کوچکتر در طول روز به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند و برای کبد ملایم تر و آسان تر است.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که غذاهایی را می خورید که از آنها لذت می برید. به یاد داشته باشید که روی غذاهای مفید برای کبد تمرکز کنید: سبزیجات برگ سبز و غذاهایی که سرشار از ویتامین C هستند و غذاهایی که دارای فیبر بالا و کربوهیدرات های پیچیده هستند حیاتی هستند.

درباره برنامه رژیم غذایی کبد چرب که توسط تحقیقات و برخی از متخصصان کبدی برتر (پزشکان کبد) در کشور حمایت شده است، بیشتر بدانید.