رژیم غذایی پروتئین برای زنان – آیا بی خطر و موثر است؟

پروتئین برای زنان – آیا به کاهش وزن کمک می کند؟

در طول دهه گذشته، به ویژه با بازاریابی انبوه رژیم‌های کتوژنیک مانند برنامه اتکینز، هم مردان و هم زنان مجذوب رژیم پروتئینی برای تسریع کاهش وزن و لاغری شده‌اند. بسیاری از مردم، هنگامی که به ناامیدی برای کاهش وزن نزدیک می‌شوند، تقریباً هر پیشنهادی را به عنوان انجیل می‌پذیرند، اگر به پیروان وفادار قول دهد که چند سایز لباس را حذف کنند یا در عرض 3 ماه 50 پوند وزن کم کنند. ما شاهد این هستیم که این نوع بازاریابی سنگین از طریق محصولات، آگهی‌های بازرگانی، کتاب‌ها و به‌ویژه در مجلاتی که حول افراد مشهور و در معرض دید عموم هستند، به ما فشار می‌آورد. آیا رژیم پروتئینی واقعاً می تواند یکی از معدود رژیم هایی باشد که ادعاهای خود را برآورده می کند و چرا؟

خوب، بله، رژیم پروتئینی، زمانی که به طور خاص دنبال شود، می تواند و به کاهش وزن سریع کمک کند. آیا سالم است و چگونه این کار را انجام می دهد؟ علم پشت رژیم غذایی پروتئینی بسیار ساده است. هنگامی که از این رژیم غذایی پیروی می کنید، تقریباً باید غذاهای کربوهیدراتی را حذف کنید و غذاهای پروتئینی را جایگزین غذای خود کنید. هر کسی احتمالاً می تواند به شما بگوید که با حذف کل یک گروه غذایی کلان مغذی، این امر به شدت انتخاب و انتخاب ترکیب مواد غذایی و همچنین تنوع طعم را محدود می کند. اگر از نظر مذهبی به این موضوع پایبند باشید، بله، به احتمال زیاد این یک واقعیت به تنهایی به کاهش وزن شما کمک می کند.

علاوه بر این، پروتئین ها به اندازه کربوهیدرات ها بر انسولین و قند خون تأثیر نمی گذارند. بنابراین در این راستا با حفظ سطح قند خون پایدارتر، متوجه می‌شوید که در طول روز کمتر گرسنه و سیر می‌شوید و غذا خوردنتان کنترل‌تر می‌شود. خلق و خوی شما و انگیزه شما برای پایبندی به رژیم غذایی بهبود می یابد، زیرا دیگر تحت تاثیر کاهش قند خون که منجر به روانشناسی منفی می شود، نمی شوید.

آیا رژیم پروتئین ایمن است و برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟ خوب، جنبه ایمنی تحت نظارت است و سال هاست که مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، تا کنون، به نظر می رسد شواهد کمی وجود داشته باشد که نشان دهد رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات به هر حال مضر است. نه بیشتر از هر رژیم غذایی معمولی پر کربوهیدرات و پرچرب. آیا رژیم غذایی با پروتئین بالا برای زنان برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟ خب، در اکثر مطالعاتی که آزمودنی‌ها به رژیم غذایی خود پایبند هستند، بله، می‌توان مقدار قابل توجهی از وزن را در زمان رکوردی از دست داد. البته باید توجه داشت که خروج کربوهیدرات ها از بدن به سرعت باعث کاهش وزن آب و احتباس آب در بدن می شود. این تغییر در تعادل مایعات بدن باعث کاهش سریع و ناگهانی وزن در چند هفته اول در رژیم غذایی پروتئین می شود.

آیا افراد باید رژیم پروتئینی را بدون هیچ تحقیقی در پیش بگیرند؟ من توصیه نمی کنم که صرفاً به این دلیل که تغییرات زیادی در کاربرد عملی رژیم غذایی وجود دارد. قبل از اینکه وارد تغییر شدید در تغذیه شوند، باید به طور کامل در مورد رژیم غذایی و نحوه اجرای آن در سبک زندگی خود تحقیق کنید. همچنین توصیه می شود قبل از هر گونه تغییر اساسی در سبک زندگی تغذیه ای خود از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرید.