رژیم غذایی مد روز در مقابل رژیم غذایی سالم

ایالات متحده دارای بیشترین تعداد افراد چاق و دارای اضافه وزن در سراسر جهان است که تقریباً 30 درصد از گروه فعلی افراد را تشکیل می دهد. این ایده درستی نخواهد بود، زیرا شامل کودکانی است که در سنین پایین به میزان قابل توجهی چاق هستند. اگر آمار نشان داده شده اصلاح نشود، این کشور به کشور مبتلایان به بیماری های قلبی و دیابت تبدیل می شود. با این حال، ما می توانیم این روند را معکوس کنیم و عادات غذایی خود را با تغییر رژیم غذایی سالم تغییر دهیم.

رژیم غذایی سالم ترکیب مناسبی از مواد غذایی است که می تواند متابولیسم بدن ما یا ظرفیت تبدیل غذا به انرژی که از بدن ما حمایت می کند را بهبود بخشد. این ترکیبی سالم از مواد غذایی با کربوهیدرات خوب، اسیدهای چرب مهم، ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و پروتئین است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل بخشی از یک رژیم غذایی مغذی است. همچنین حاوی غذاهایی است که مقدار کمی چربی اشباع دارد مانند مرغ (بدون پوست)، گوشت گاو، شیر کامل، روغن های گیاهی، ماهی سیاه. با تعداد انگشت شماری محصولات کاهش وزن در بازار و برنامه های غذایی مختلف، افراد به راحتی وسوسه می شوند که رژیم های غذایی مد روزی را انتخاب کنند که به کاهش وزن فوری اطمینان می دهد.

آن‌ها اغلب متوجه می‌شوند که رژیم‌های مد روز به کاهش وزن ثابت منجر نمی‌شوند، زیرا حفظ آن‌ها سخت است و اغلب با مفاهیم اشتباه انگیزه می‌شوند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها مستلزم این هستند که برای یک روز کالری بسیار کم را هدف قرار دهید که انرژی کافی برای بدن شما فراهم نمی‌کند. نتیجه منجر به متابولیسم کندتر می شود به این معنی که شما کالری کمتری می سوزانید.

رژیم‌های غذایی معمولی گاهی منجر به یویو یا دوچرخه‌سواری با وزن می‌شوند که ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری کیسه صفرا را افزایش دهد. منجر به افسردگی در شکست در کاهش وزن خواهد شد.

رژیم غذایی سالم تنها نتیجه لاغری بدن نیست، بلکه باعث بهبود سلامت نیز می شود. همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های دژنراتیو مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان و سکته را کاهش می دهد. وقتی تصمیم به داشتن یک رژیم غذایی سالم می گیریم، احساس سرزندگی و انرژی زیادی خواهیم داشت. اگر تمرینات معمولی را انجام دهیم که چربی های ما را سریعتر می سوزاند و عضلات مرکزی بدن را تقویت می کند و بدنی لاغرتر را به ارمغان می آورد، می توانیم مزایای بیشتری کسب کنیم. فواید آن سخاوتمندانه است و امروزه می توان با داشتن یک رژیم غذایی سالم از آن بهره مند شد.