روغن MCT – یک مکمل بسیار کم ارزش

از بین بردن چربی بدن و پاره شدن نیاز به عزم، اراده و نظم دارد. مردم همیشه به دنبال آن «مکمل معجزه‌آسا» یا «گلوله نقره‌ای» هستند تا کار را آسان‌تر کنند. راستش را بخواهید هیچ چیز آن را آسان نمی کند. شما هنوز هم باید باسن خود را از کار بیاندازید. با این حال، چند نکته و ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریعتر به آنجا برسید. یکی از این نکات افزایش مصرف تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) یا روغن MCT است.

روغن MCT چیست؟

روغن MCT چربی تولید شده از روغن نارگیل و هسته خرما است. گاهی اوقات مردم فقط از آن به عنوان روغن نارگیل یاد می کنند.

حالا قبل از اینکه بپرسید “افزایش مصرف چربی من چگونه کمک می کند؟” باید بدانید که همه چربی ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند.

بیشتر چربی های غذایی از تری گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCT) تشکیل شده اند که از 12 تا 18 اتم کربن در هر زنجیره تشکیل شده است. تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​از طرف دیگر کوتاهتر هستند و از 6 تا 10 اتم کربن در هر زنجیره تشکیل شده اند. به دلیل این تفاوت در ساختار، این دو چربی خواص بسیار متفاوتی دارند.

چه چیزی MCT ها را مفید می کند؟

به دلیل کاهش طول زنجیره، MCT ها جذب شده و سپس بسیار سریع متابولیزه می شوند. آنها به جای اینکه به عنوان چربی ذخیره شوند، بسیار کارآمد به سوخت برای استفاده فوری تبدیل می شوند. آنها به عنوان انرژی بسیار سریعتر از گلوکز استفاده می شوند و بیش از دو برابر کالری در هر گرم دارند که آنها را به منبع انرژی عالی در طول تمرینات شدید تبدیل می کند.

روغن MCT به دلایل زیر می تواند به شما کمک کند تا خوش فرم شوید:

1. استقامت و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

2. باعث افزایش چربی سوزی (ترموژنز) می شود.

3. 3. MCT ها سرعت متابولیسم را افزایش می دهند.

4. MCT ها توده عضلانی را حفظ می کنند.

آیا روغن MCT ایمن است؟

علاوه بر برخی از عوارض جانبی ذکر شده در بالا (تهوع، مشکلات معده، اسهال)، هشدارهای دیگری در مورد استفاده از روغن MCT وجود دارد:

اجسام کتون به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم MCT تولید می شوند، بنابراین استفاده از MCT توسط بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

افراد مبتلا به بیماری های کبدی نیز باید از MCT ها دوری کنند، زیرا MCT ها به سرعت به کبد منتقل می شوند و وجود آنها می تواند استرس غیرضروری را به کبد وارد کند.

افراد مبتلا به آنسفالوپاتی کبدی نباید MCT مصرف کنند.

استفاده طولانی مدت از MCT ها ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهد.

نتیجه:

نشان داده شده است که MCT ها استقامت و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد، چربی سوزی را تسریع می بخشد، متابولیسم شما را سرعت می بخشد و توده عضلانی را حفظ می کند.

بنابراین بله، آنها می توانند برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام و ورزشی بسیار مفید باشند، اما نباید از آنها سوء استفاده کرد زیرا عوارض جانبی بالقوه زیادی وجود دارد. مطالعات کمی برای تعیین اثرات طولانی مدت استفاده از آنها انجام شده است.

پیشنهاد من این است که از روغن MCT استفاده کنید، اما از آن کم استفاده کنید. همیشه از آن استفاده نکنید. شروع کنید به درک اینکه بدن شما چگونه به آرامی به آن واکنش نشان می دهد. از آن برای یک هدف خاص استفاده کنید، تا در طول سخت ترین جلسات تمرینی یا زمانی که در مراحل پایانی رژیم کم کربوهیدرات خود هستید، به شما کمک کند.

همانطور که کلیشه می گوید، «هر چیزی در حد اعتدال»

سلب مسئولیت: من یک پزشک، پرستار، متخصص تغذیه یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیستم. اطلاعاتی که ارائه کرده ام بر اساس تجربه شخصی و مطالعات کامل در مورد موضوع است. خطرات احتمالی استفاده از هر مکمل غذایی باید همیشه با پزشک خود در میان گذاشته شود. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً صفحه سلب مسئولیت کامل را در وب سایت من ببینید. (لاغر و عضلانی