دیابت نوع 2 و تغذیه سالم – رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند چگونه کار می کند

اگر شما فردی هستید که دوست دارید یک برنامه غذایی با کربوهیدرات کمتر داشته باشید تا سطح قند خون خود را بهتر کنترل کنید و سرعت کاهش وزن را سریع‌تر مشاهده کنید، ممکن است علاقه مند باشید که یک برنامه غذایی به نام رژیم کتوژنیک هدفمند را در نظر بگیرید.

اگر با برنامه رژیم کتوژنیک آشنایی ندارید، این یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که فقط 5 درصد از کل کالری دریافتی از کربوهیدرات ها را شامل می شود. کالری باقیمانده از پروتئین در 30٪ و چربی رژیم غذایی در 65٪ است. در مجموع اینها شما را در حالتی به نام کتوز قرار می دهند که در آن بدن شما از یک منبع سوخت جایگزین استفاده می کند.

با این حال، مشکل این نوع رژیم غذایی، جدا از اینکه حفظ آن سخت است، این است که شما نمی توانید در حین استفاده از آن ورزش شدید انجام دهید، زیرا تعداد کربوهیدرات های لازم برای انجام آن را تامین نمی کنید. علاوه بر آن، هوس غذایی بسیار محتمل است زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم. خوردن یک رژیم غذایی بدون کربوهیدرات دشوار است. احتمالاً کربوهیدرات‌هایتان را دوست دارید و حذف کامل آن‌ها کار آسانی نیست.

در نهایت، کمبودهای تغذیه ای می تواند ناشی از این رویکرد باشد. بسیاری از مغذی ترین غذاهای جهان کربوهیدرات ها هستند – میوه ها و سبزیجات، و حتی اینها در این رژیم غذایی محدود هستند.

وارد رژیم کتوژنیک هدفمند شوید. رژیم کتوژنیک هدفمند در مورد چیست؟ در این برنامه غذایی، کارها را کمی متفاوت انجام خواهید داد. به جای پایین نگه داشتن کربوهیدرات دریافتی خود همیشه، مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید و کربوهیدرات های بیشتری را در زمان فعالیت خود به رژیم غذایی خود اضافه کنید. انجام این کار به بدن شما سوخت مورد نیاز برای تکمیل تمرینات ورزشی را می دهد، در حالی که همچنین تضمین می کند که همچنان می توانید تغذیه مناسبی داشته باشید. تا زمانی که هنگام انتخاب آن کربوهیدرات ها غذاهای مغذی و غلیظی را انتخاب می کنید، مشکلی برای تامین نیازهای غذایی خود ندارید.

تعداد کربوهیدرات هایی که در این مدت اضافه می کنید به اهداف شما بستگی دارد…

  • مقدار تمرینی که انجام می دهید و

  • شدت

بنابراین توجه داشته باشید که متغیر است. با این حال، اکثر افراد به راحتی می‌توانند با ۲۵ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات قبل از تمرین و ۲۵ تا ۵۰ گرم دیگر بعد از جلسه از بدن خود خلاص شوند. به طور بالقوه، این به شما 400 کالری کربوهیدرات می دهد تا با آن بازی کنید، بنابراین غذاهای غنی از مواد مغذی مانند…

  • سیب زمینی های شیرین،

  • لوبیا،

  • جو،

  • میوه ها و

  • سبزیجات

اگر به رژیم کتوژنیک علاقه مند هستید اما نمی خواهید یک رژیم کتوژنیک کامل انجام دهید، حتما این روش را در نظر بگیرید. شاید این بهترین چیز برای شما باشد.