دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان های غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار در دفتر و بازگشت به خانه ، عصرها غذا می خورد. غذا خورده می شود ، نهار هم دارد و نهار هم ندارد. میان وعده های عصرانه می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک هنگام بازگشت به خانه و کمبود وقت برای خوردن غذا باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود تغذیه مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید مصرف انرژی روزانه خود را محدود کنند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به طور گسترده در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل باشد و همه گروه های غذایی دارای انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی باشند. بدن را ایمن کنید. مصرف لبنیات و ویتامین D کافی برای استحکام و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

برای کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ غذای معمول سه وعده ای نیستند ، باید وعده غذایی را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز از غذا آهسته غذا بخورند و باید حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید